L'anémone sylvie Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Pillene fungerte utmerket det første året, men så kom de tilbake. Jævlene gir seg ikke! Merker at huden blir bedre i den pillefrie uka. Er det mulig at jeg faktisk får kviser av p-piller som skal fjerne dem? Noen som har merket forskjeller mellom Diane og Zyrona (selv om de skal ha de samme virkestoffene)? Har kjæreste så er ikke veldig fristet til å droppe p-pillene for å se hvordan huden min reagerer... Men kan jo be om å få Diane istedet for Zyrona hvis det er noen forskjell...
Elensire Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har gått på Diane i 2,5 år nå pga hormonsykdom. Jeg opplevde at huden min ble markant bedre etter rundt 2 måneders bruk, og siden ¨så har den holdt seg fin. Jeg har ellers ikke hatt noen som helst reaksjoner på Diane, verken vektøkning, humørsvigninger, etc. Nå vet jeg det er en p-pille på markedet som skal være "tilnærmet lik" Diane som jeg har fått tilbud om flere ganger når jeg har kommet med resepten min på Diane (husker ikke navnet....muligens den du bruker? ) Men jeg har ikke turd å bytte fra Diane fordi jeg ikke har reagert negativt på den ennå, imotsettning til alle andre jeg har prøvd før. selv om det påståes at det ikke skal være forskjell på de og de p-pillene så vil det nok alltid være en liten forskjell. Jeg vil i allefall anbefale deg om å sjekke med legen din om å få prøve Diane. den har gjort underverker for meg iallefall
mari4ever Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Pillene fungerte utmerket det første året, men så kom de tilbake. Jævlene gir seg ikke! Merker at huden blir bedre i den pillefrie uka. Er det mulig at jeg faktisk får kviser av p-piller som skal fjerne dem? Noen som har merket forskjeller mellom Diane og Zyrona (selv om de skal ha de samme virkestoffene)? Har kjæreste så er ikke veldig fristet til å droppe p-pillene for å se hvordan huden min reagerer... Men kan jo be om å få Diane istedet for Zyrona hvis det er noen forskjell... jeg anbefaler å slutte på zyrona p-pillene med en gang. jeg fikk akkurat samme problem som deg. fikk masse kviser. store buller:( reagerer stortsett på nesten alle p-piller, får kviser med en gang. til vanlig, uten de stygge hormonene fra p-pillene får jeg svært sjelden kviser. Diane tror jeg du skal prøve:) fikk akkurat samme svar som deg på at zyrona skulle være like bra som Diane, men det tviler jeg på Alle venniner som har hatt kviseproblemer, har vært fornøyd med diane sin virkning. Jeg går selv på mercilon, som er gratis og er fornøyd:)
L'anémone sylvie Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2010 Behøver ikke gå til legen, for har resept på Diane, men får Zyrona på apoteket fordi det er billigere... Men ba om å få Diane i dag, og det fikk jeg, så da er det bare å vente å se. Gikk over til Diane midt i brettet, men skal jo være det samme virkestoffet så da er vel det greit. Rart at man kan reagere ulikt på de pillene hvis det er det samme?
L'anémone sylvie Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2010 Nå vet jeg det er en p-pille på markedet som skal være "tilnærmet lik" Diane som jeg har fått tilbud om flere ganger når jeg har kommet med resepten min på Diane (husker ikke navnet....muligens den du bruker? ) Det er Zyrona og Feminil, jeg har brukt begge.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har brukt Diane og Zyrona om hverandre, de siste månedene zyrona. Merker overhodet ingen forskjell. Er fort gjort å skylle på det opplagte npr man får problemer, men det er mye som gjør at man kan få kvier! Stress, kosthold, osv. Nå har det jo nettopp vært jul, jeg har hatt verre hud i det siste, men det er fordi jeg har spist julemat og masse snop, nå som hverdagen er tilbake og jeg spiser normalt er huden på vei tilbake til sitt nesten kvisefrie seg. Så se litt på andre ting som kan påvirke huden også!
mari4ever Skrevet 24. januar 2010 #7 Skrevet 24. januar 2010 (endret) Jeg har brukt Diane og Zyrona om hverandre, de siste månedene zyrona. Merker overhodet ingen forskjell. Er fort gjort å skylle på det opplagte npr man får problemer, men det er mye som gjør at man kan få kvier! Stress, kosthold, osv. Nå har det jo nettopp vært jul, jeg har hatt verre hud i det siste, men det er fordi jeg har spist julemat og masse snop, nå som hverdagen er tilbake og jeg spiser normalt er huden på vei tilbake til sitt nesten kvisefrie seg. Så se litt på andre ting som kan påvirke huden også! hallo. med ein gang jeg slutter på p-piller forsvinner kvisene, tror jeg kjenner huden min bedre enn deg;) har renst og styret på. spiser veldig sundt og trener. vet at andre ting kan påvirke huden, men jeg får aldri store bylle kviser, kanskje en eller to små i mens perioden. hormonene i p-pillene får jeg kviser av jo. hud er individuelt vet du;) Endret 24. januar 2010 av mari4ever
Gjest Kristine Skrevet 29. april 2011 #8 Skrevet 29. april 2011 jeg har gått på diane i snart tre år, med positive resultater, så byttet jeg til feminil, fordi den var litt billigere, og samme pilla. alt gikk greit der også. men sist jeg hentet piller på apoteket fikk jeg plutselig ut zyrona... og jeg merker at kvisene mine kommer tilbake. Så for min del har Diane og feminil vært like bra!, men zyrona har gjort så jegh ar fått kviser igjen!
LilleCa Skrevet 29. april 2011 #9 Skrevet 29. april 2011 Jeg har brukt både Diane og Zyrona, har ikke merket noe forskjell. Alle reagerer vel forskjellig på medisiner?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå