Breakeven Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Jeg og venninna mi har tenkt å dra til London i mars en gang. Planen var å først dra i februar, men da har vi eksamen. Vi hadde tenkt å dra fra torsdag til søndag eller mandag. Siden vi drar i mars istedet så mente hun at vi skulle dra fra en tirsdag til søndag. Jeg syns dette blir altfor lenge når man tenker på at London ikke er den billigste byen å leve i. Jeg sa til henne at jeg syns det ble for lenge med 5-6 dager, økonomisk, men at jeg gjerne vil dra med henne, men bare litt færre dager, kanskje 3 dager. Greia er at ekskjæresten hennes studerer i London og jeg mistenker at hun har mest lyst til å dra på grunn av han. Det var hennes idé å dra, men jeg har selvfølgelig kjempe lyst i og med at jeg aldri har vært i London før. Jeg planlegger å reise litt mer dette året og har derfor ikke råd til å bli så mange dager i London. Hun fåreslo at hun kunne dra ned før og bo hos eksen sin også kan jeg komme ned noen dager senere også kunne vi bodd på hotell sammen. Begge kan ikke bo hos eksen fordi det er for liten leilighet, jeg er heller ikke interessert i å bo der med henne hvis de skal drive og hooke opp osv. Dessuten er de venner én uke og den andre kan de slenge dritt om hverandre, med andre ord så er de veldig opp og ned. Poenget er at vi skulle dra sammen, trodde jeg, men jeg skal tydeligvis ta flyet ned senere og møte henne på flyplassen fordi hun sier hun skal være der lenger uansett. Altså, hun drar med eller uten meg fordi hun kan bo hos eksen. Greia er ikke at jeg må fly ned alene, men at jeg føler det ikke spiller så stor rolle om jeg er med eller ikke fordi hun tydeligvis planlegger å tilbringe en del tid med eksen sin no matter what. Og nå sier hun at jeg er så fram og tilbake på alt, fordi jeg var vinglete på flyttinga (som jeg har skrevet om før) Jeg har ikke sagt at jeg ikke blir med, bare at jeg skal tenke på det. Blir lei meg når hun sier jeg er fram og tilbake, når alt jeg føler er at hun MÅ dra for å være med eksen, greit nok det, men hvorfor skal hun da ha med meg om hun MÅ være lenger?
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Ja, det er deg. Hun kan slå to fluer i en smekk. Det er ganske vanlig å tenke at man kan besøke noen man kjenner når man først drar til en by et stykke vekke. Dere planla og dra, hun ønsker å være litt lenger. Ikke en big deal! Hadde hun først plangalt å treffe eksen, for så å invitere deg med for å få noen dager med ei jente og shoppe i london ja da kunne du følt deg litt som andrevalget og femte jul på vogna, men nå er det ikke slik. Dere foreslo først å dra, så fant hun ut at hun ville besøke han også. Syntes egentlig du er litt selvsentrert som ikke unner henne å ha noen dager ekstra i London selv om du ikke har råd.
Breakeven Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2010 Ok, tenkte kanskje at hun var mest intreressert i å treffe han og at det var hovedgrunnen til at hun ville dra også var jeg redd for at vi bare skulle henge med han. Tenkte det hadde vært hyggelig å dra sammen også siden det var det jeg trodde vi skulle i utgangspunktet..
Gjest Gjest_ari_* Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 jeg synes du kan dra om du vil, og bli så lenge som du ønsker og har råd til. Hva om du feks tar inn på YMCA? der er det ikke så dyrt å bo. Uansett så er London en stor og spennende by, så selv om det ender opp med at du er en del alene, så kommer du ikke til å kjede deg, hopp på en sight-seeing buss osv. Og så kan dere avtale å feks gå ut sammen, eller gå på en musikal (da kan hun ikke trekke seg fra å gå ut om hun vil ha privat kosekveld med gubben). Jeg gjorde en gang noe liknende med en venninne, bare at det var til en annen by, og at venninna mi og gutten ikke var ekser, men på datern. Jeg lot de få noen timers fri fra meg på dagen, og så fant vi på mye kjekt sammen resten av tiden. Og så fikk venninna mi noen alenedager med han, for med oss ble det til at vi reiste sammen ned, mens jeg dro tidlig hjem (som avtalt, og økonomisk for meg.) Får vel legge til at jeg så i sammen leiligheten, men at det gikk helt fint.
Breakeven Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2010 jeg synes du kan dra om du vil, og bli så lenge som du ønsker og har råd til. Hva om du feks tar inn på YMCA? der er det ikke så dyrt å bo. Uansett så er London en stor og spennende by, så selv om det ender opp med at du er en del alene, så kommer du ikke til å kjede deg, hopp på en sight-seeing buss osv. Og så kan dere avtale å feks gå ut sammen, eller gå på en musikal (da kan hun ikke trekke seg fra å gå ut om hun vil ha privat kosekveld med gubben). Jeg gjorde en gang noe liknende med en venninne, bare at det var til en annen by, og at venninna mi og gutten ikke var ekser, men på datern. Jeg lot de få noen timers fri fra meg på dagen, og så fant vi på mye kjekt sammen resten av tiden. Og så fikk venninna mi noen alenedager med han, for med oss ble det til at vi reiste sammen ned, mens jeg dro tidlig hjem (som avtalt, og økonomisk for meg.) Får vel legge til at jeg så i sammen leiligheten, men at det gikk helt fint. Ja..men jeg vil jo gjerne være der med henne siden hun foreslo at vi skulle ta en tur sammen. Jeg skjønner jo at hun sikkert vil møte eksen osv, men da hadde hun kanskje ikke spurt meg hvis hun bare ville være med han? Hvis jeg først skal dra til London så vil jeg jo dra med noen og ikke måtte tenke på at jeg kanskje må være alene noen timer, da kan jeg likesågodt dra med noen andre. Poenget er bare at hvis hun kun drar med meg for så å være med han hele tiden så kunne hun likegodt droppet å ha med meg, men jeg ser jo nå at hun ville sikkert ikke spurt meg om hun ikke ville ha meg med. Sikkert bare jeg som overreagerer, hun har bare en tendens til å "angripe" meg, eller bli veldig sur om jeg er skeptisk eller sier at kanskje 6 dager ble litt i meste laget, da var det liksom bare "greit, men jeg drar uansett", det var liksom ikke noe annet valg. Men det er jo ikke å fly alene ned som er problemet, har flydd til Australia alene liksom. Hadde bare vært koselig å dra sammen, men går jo selvfølgelig ann at jeg kommer ned 2 dager senere.
Millian Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Skjønner at du syns situasjonen er litt kjip. Hadde heller ikke syntes det var så innmari kult å tilbringe tid alene på dagtid i London om jeg bare skulle være noen få dager. Samtidig skjønner jeg jo at hun gjerne vil slå to fluer i en smekk. Og somn du sier, hun hadde ikke spurt deg om hun egentlig bare ville være med han.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Jeg tror jeg hadde droppet turen. Høres ikke ut som det er en tur for dere to liksom. Om du ikke er spesielt interessert i bare det å oppleve London, men ser mer for deg opplevelsene ved en "venninnetur", så hadde jeg droppet det nå, og heller reist med noen andre en annen gang, tror jeg. Eller til et annet sted med henne. Skjønner egentlig ikke hva hun skal ha deg med for, hun har jo tydeligvis andre planer.
Rosalie Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Jeg hadde ikke giddet å bruke penger på en tur som jeg antagelig ikke ville få så mye utbytte av som jeg håper, dvs. en venninnetur hvor venninna med stor sannsynlighet komemr til å ditche meg for eksen dersom han vil ha henne. Da hadde jeg heller reist på en tur alene, på egne premisser.
Breakeven Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 8. januar 2010 Jeg tror jeg hadde droppet turen. Høres ikke ut som det er en tur for dere to liksom. Om du ikke er spesielt interessert i bare det å oppleve London, men ser mer for deg opplevelsene ved en "venninnetur", så hadde jeg droppet det nå, og heller reist med noen andre en annen gang, tror jeg. Eller til et annet sted med henne. Skjønner egentlig ikke hva hun skal ha deg med for, hun har jo tydeligvis andre planer. Det er det jeg liksom trodde, at det var en tur for oss to, en venninne tur, at vi skal reise sammen både opp og ned osv. Men nå føler jeg at det har blitt mer en tur der jeg møter henne i London og at hun kanskje tilbringer mer tid med eksen selv om hun tydeligvis skal bo der først. Jeg vet ikke jeg..er litt usikker nå bare og hvis jeg sier jeg skal tenke på det så blir hun sur så føler jeg går på tærne her.
Snipa Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Jeg tror jeg hadde droppet det, eventuelt fått med en tredje venninne så du er sikker på å slippe å oppleve London aleine.
MissStiles Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Selvfølgelig skjønner jeg at du er litt skuffet men jeg kan også skjønne henne som har lyst til å treffe han. Så jeg hadde nok ikke hatt noe imot om hun reiste til London før deg eller blir igjen, hvis jeg var deg. Så lenge hun bruker tid på deg når du er i London, så er det vel greit. Hvis ikke, så hadde jeg nok droppet det.
Breakeven Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 8. januar 2010 Selvfølgelig skjønner jeg at du er litt skuffet men jeg kan også skjønne henne som har lyst til å treffe han. Så jeg hadde nok ikke hatt noe imot om hun reiste til London før deg eller blir igjen, hvis jeg var deg. Så lenge hun bruker tid på deg når du er i London, så er det vel greit. Hvis ikke, så hadde jeg nok droppet det. Det er jo det jeg ikke vet om hun kommer til å gjøre. Vet jo ikke det før jeg er der. Greit at hun vil møte han, men nå er det venner og uvenner om hverandre hele tiden og hun er ikke over han engang så vet at hun fortsatt er svak for han. Og om jeg sier jeg skal tenke på det blir hun bare furt så hun gir meg på en måte dårlig samvittighet eller får meg til å føle meg som crap hvis jeg sier noe annet eller kommer med egne meninger.
Purple Basil Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 Jeg hadde nok droppet den turen og heller reist med noen andre:) Er ikke helt fan av den greia med å dra på tur til et sted hvor ei venninne skal møte en gutt, mens ei anna ei blir gående rundt alene. Nå vet jeg ikke hvordan du tenker, men når jeg drar på tur med jentene, så er det jentene som drar sammen og ingen skal være "3.hjul på vogna" e.l Få med deg noen andre jenter
Breakeven Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #14 Skrevet 8. januar 2010 Jeg hadde nok droppet den turen og heller reist med noen andre:) Er ikke helt fan av den greia med å dra på tur til et sted hvor ei venninne skal møte en gutt, mens ei anna ei blir gående rundt alene. Nå vet jeg ikke hvordan du tenker, men når jeg drar på tur med jentene, så er det jentene som drar sammen og ingen skal være "3.hjul på vogna" e.l Få med deg noen andre jenter Det jeg ikke vil være. Hun spør meg om vi skal dra på tur til London sammen, og når jeg sier at jeg syns 5-6 dager blir litt mye så sier hun "ja men jeg drar uansett for jeg kan jo bare bo hos eksen min" Hun kan gjerne få gjøre det, men da må hun ikke bli irritert om jeg skal tenke på saken.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #15 Skrevet 8. januar 2010 Det jeg ikke vil være. Hun spør meg om vi skal dra på tur til London sammen, og når jeg sier at jeg syns 5-6 dager blir litt mye så sier hun "ja men jeg drar uansett for jeg kan jo bare bo hos eksen min" Hun kan gjerne få gjøre det, men da må hun ikke bli irritert om jeg skal tenke på saken. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare sier det til venninna di som det er; at du nøler fordi du er redd for at du blir gående alene i London. Hvorfor i all verden kan dere ikke prate åpent om dette?
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 8. januar 2010 #16 Skrevet 8. januar 2010 Ok, tenkte kanskje at hun var mest intreressert i å treffe han og at det var hovedgrunnen til at hun ville dra også var jeg redd for at vi bare skulle henge med han. Tenkte det hadde vært hyggelig å dra sammen også siden det var det jeg trodde vi skulle i utgangspunktet.. Som noen andre nevner, er det vanlig å slå 2 fluer i ett smekk, om man skal reise så langt. Det kan jo være en fordel om hun drar før deg, får tid med ex'n, og så tilbringer resten av tiden med deg, etter du også har kommet? Det går jo an å legge det frem slik at det blir en slags avtale på dette, jeg ville heller ikke surret alene i London på det som i utgangspunktet skulle være en venninnetur. Om dere avtaler å gjøre det slik som jeg skrev overfor, ville ihvertfall jeg følt meg sikrere på at det skulle være venninnetid, (i og med at hun får noen dager med ham alene først), enn om dere reiser samtidig og så skal hun hit og dit for å møte ham i tide og utide. Hvis det blir gjort på denne måten, synes jeg ikke du bør bli furten fordi hun har lyst til å treffe ham noen dager, da du faktisk ikke er der en gang, den eneste alenetiden din blir da bare flyturen dit.
Breakeven Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #17 Skrevet 8. januar 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare sier det til venninna di som det er; at du nøler fordi du er redd for at du blir gående alene i London. Hvorfor i all verden kan dere ikke prate åpent om dette? Hvis du har lest hva jeg har skrevet så blir hun fort sur, og jeg kan snakke åpent med henne om det ville bare ikke ta det igår fordi hun har innflyttningsfest imorgen og jeg orker ikke noe drama før det. Helt greit at hun vil tilbringe tid med eksen, men ikke lat som det er en venninnetur i utgangspunktet da om du egentlig er mest keen på å dra til London for å tilbringe tid med eksen din.
Purple Basil Skrevet 9. januar 2010 #19 Skrevet 9. januar 2010 Det jeg ikke vil være. Hun spør meg om vi skal dra på tur til London sammen, og når jeg sier at jeg syns 5-6 dager blir litt mye så sier hun "ja men jeg drar uansett for jeg kan jo bare bo hos eksen min" Hun kan gjerne få gjøre det, men da må hun ikke bli irritert om jeg skal tenke på saken. Nei, hun har ingen rett til å bli irritert. Jeg synes at hun høres veldig egoistisk ut, så ville nok tenkt meg om to ganger jeg og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå