Gå til innhold

mangler energi

Anbefalte innlegg

Gjest mymlen
Skrevet

jeg blir helt utslitt av ingenting. når jeg kommer hjem fra skolen kan jeg finne på å legge meg på sofaen og sove i en time. jeg har null energi, og greir ikke å gjøre noen ting.

av og til tvinger jeg megselv på trening, og det resulterer i hodepine!

jeg er redd jeg mangler motivasjon. jeg liker meg ikke så spesielt på skolen, slik jeg gjorde på den forrige. har det noe med det å gjøre?

jeg er spinkel og har migrene.

tips til mat og treningsvaner ofr meg?

blir kjempeglad for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt med en tur til legen for å finne ut om alt er ok. Tatt noe blodprøver - kansje du mangler vitaminer eller har blodmangel.

Skrevet
Jeg ville tatt med en tur til legen for å finne ut om alt er ok. Tatt noe blodprøver - kansje du mangler vitaminer eller har blodmangel.

Enig. Men hvordan spiser du på en normal dag da? Hvordan trener du i løpet av en uke?

Gjest mymlen
Skrevet
Enig. Men hvordan spiser du på en normal dag da? Hvordan trener du i løpet av en uke?

jeg har vært hod legen, og de finner ikke noe ut av det..

jeg spiser lite. kan prøve å lage en oversikt.

frokost:

- èn brødskive med servelat/salami/leverpostei

- en kopp kaffe

lunsj:

- to brødskiver med et eller annet pålegg.

middag:

- spiser jeg rett og slett det vi har.

kveldsmat:

her spiser jeg derimot ganske mye.

- minst to porsjoner frokostblanding

- minst to brødskiver med et eller annet pålegg

- en kopp te

- et glass vann

ellers drikker jeg kanskje rundt to glass appelsinjus hver dag.

når det gjelder trening går jeg på ca. en times tur med hunden tre ganger per uke. ser for så vidt ikke på dette som en treningsøkt i og med at jeg går sakte og rolig.

Skrevet

Bare for å nevne noen ting:

Du drikker veldig lite. Det kan se ut som du spiser lite fett og proteiner. Du spiser lite grønnsaker. Du spiser mye karbohydrater.

Selv spiste jeg mye karbohydrater i jula og slet med hodepine pga. det.

Du bør gå tur med hunden hver dag. Et par ganger i uke bør dere satse på å gå fort/jogge. Ev. finn deg noe annen gøy trening som du har lyst til å gjøre.

Skrevet (endret)

Du spiser for lite. Start gjerne med frokost av havregrøt blandet med melk/vann eller blanding, prøv deg frem, se hva du liker. Ha gjerne oppi litt cottage cheese, nøtter, bær, frukt osv.

Spis gjerne brødmat om du foretrekker dette, men øk til to skover og ha noe godt pålegg på, skinke, makrell i tomat, grønnsaker, ost osv. Ha en frukt til og kanskje en yoghurt.

Fyll på ett par timer etterpå med noe som frukt, grønnsaker, nøtter, knekkebrød med pålegg osv.

Lunsj kan være som du spiser, men noe frukt eller grønnsaker i tillegg hadde vært bra!

Mellom lunsj og middag kan du fylle på med ett lite måltid som jeg nevnte mellom frokost og lunsj.

Middag spiser du selvfølgelig det du blir servert =) Men at du forsøker å få i deg masse 1/3 tallerken med grønnsaker, 1/3 med fisk/kjøtt og 1/3 med karbohydrater (ris/poteter/pasta osv)

Kvelds kan du spise som du ønsker selv. Kan være middagsrester, skiver, salat, omelett osv.

Start med styrketrening i tillegg til turene dine, anbefales.

Endret av Lotte28
Skrevet
jeg blir helt utslitt av ingenting. når jeg kommer hjem fra skolen kan jeg finne på å legge meg på sofaen og sove i en time. jeg har null energi, og greir ikke å gjøre noen ting.

av og til tvinger jeg megselv på trening, og det resulterer i hodepine!

jeg er redd jeg mangler motivasjon. jeg liker meg ikke så spesielt på skolen, slik jeg gjorde på den forrige. har det noe med det å gjøre?

jeg er spinkel og har migrene.

tips til mat og treningsvaner ofr meg?

blir kjempeglad for svar! :)

http://www.google.no/search?hl=no&num=...mp;aq=f&oq=

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...