Rolsemor Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Noen som har peiling på dette. Har en katt på 14år. For en del år tilbake skjedde det to ganger at jeg trodde hu var død, for hu var helt livløs og slapp når jeg løftet henne. Siden det har jeg ikke merket noe til det før nå nylig igjen. Har sett hun har hatt litt rykninger av og til, men har ikke sett på dette som noe annet enn at hun drømmer. Men i dag hadde hun litt mer, etter dette hadde hun øynene åpne men de var hvite åsså var hun livløs igjen. Når dette skjedde pustet hun veldig dypt. Jeg klappet litt på henne, og etter litt åpnet hun øynene og var helt normal, virket kanskje litt forvirret. Men virket ikke som noe var galt, så hun skiftet bare stilling og ligger nå å sover igjen. Kan dette være en mild form for epilepsi? evt andre ideer til hva det kan være? hun blir så utrolig stresset av bil og veterinær, så vil ikke ta henne med meg hvis det ikke er nødvendig...
Troyamin Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Første som slo meg var hjerneblødning. vært borti det med hund. Synes du skal ringe og rådføre deg med veterinær uansett!
Rolsemor Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2010 huff.. hørtes skummelt ut. Må ringe veterinæren i morgen.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Jeg har opplevd noe av det samme, med en kattunge. Plutselig ble hun kjempesyk, helt slapp og "stønnet" hvis jeg tok på henne. Ble sånn kjempefort, aner ikke hva som skjedde. Reiste med en gang til dyrlegen, og de sa hun ikke kom til å klare seg men la henne inn for å sjekke ut nærmere. Dagen etter kommer de inn til henne, og hun hopper og spretter rundt i buret som om ingenting skulle ha skjedd! De visste ikke helt hva det var som hadde skjedd, men plutselig var hun frisk igjen ihvertfall. Har ikke skjedd igjen siden. Men ville helt klart dratt til dyrlegen i morgen.Var du ikke hos dyrlegen sist det skjedde?
Timar Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Jeg har også opplevd det med en kattunge. Hun fikk anfall flere ganger og etterpå trodde vi hun var død, for hun lå helt stille. Men etterhvert kom hun seg. Dette skjedde såpass ofte at foreldrene mine lot henne slippe, så jeg kan dessverre ikke rådgi deg noe med hvordan det går. Høres jo ikke ut som det skjer så ofte med katten din, da!
Rolsemor Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2010 Det er sikkert 7-8år siden det skjedde sist. Å hun virker ikke noe påvirket av det i etterkant. Det er veldig lite rykninger det er snakk om, det som er ekkelt er at hun plutselig faller helt bort. Men det varer bare i noen sekunder, og hun puster jo jevnt og dypt. Var ikke hos vet sist, nettopp fordi hun kviknet så fort til igjen. Men har henne inne nå i kveld, så får jeg observere om hun virker unormal. Er livredd for å ringe vetrinær og få beskjed om at hun er syk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå