Gjest Heidi TS Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Hei! Jeg skal i gang med å slanke meg. Skal ta det gradvis. Her er det jeg spiser for tiden: Frokost: 2 Skiver Ingers Rugbrød med magert pålegg ala kokt skinke, kaviar eller magerost. Lunsj: Det samme som frokost+ en kaffe latte med lettmelk Mellommåltid: en brødskive med magert pålegg Middag: En porsjon wok av kylling, en porsjon risgrøt eller en porsjon av det vi måtte ha til middag. Kveld: En Ingers rugbrød skive med magert pålegg+ en kopp lett-kakao. Kanskje en Skyr hvis vi har. I tilleg spiser jeg tre frukter ila dagen. Jeg beveger meg moderat. Går ca en halvtime hver dag i rolig tempo. Er dette for mye? Jeg er 170 høy og veier 93 (!) kilo, har en del jeg skal ned ja....
Rødtoppen86 Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Høres veldig lite varierende ut, og brød har ofte mye kalorier, så det kunne vært en ide å bytte ut noen av brødmåltidene med knekkebrød og/eller havregryn med korn og frø (som er en super frokost)gjerne litt frukt i tillegg, så blir det bra. Du trenger mye vitaminer, mineraler og sunt fett for å gå ned i vekt på en sunn og bra måte. Hvis du er lite aktiv på kvelden, så burde du ikke spise så seint at kroppen bare lagrer all energien. En kaffe latte her og en lett kakao der blir for veldig mange kalorier selv om man ikke tror det. Vil også si at to hele frukt om dagen er nok, men grønnsaker kan du spise mye av, særlig til middag. Å trene moderat i en halvtime er nok ikke nok. Du burde begynne med styrketrening noen ganger i uken, og kondisjon de dagene du ikke trener styrke. Trenger ikke ta så hardt i i begynnelsen, men øke etterhvert som formen blir bedre.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 hver gang du spiser karbohydrater stopper fett forbrenningen opp og fett lagringen starter. dvs at på en høykarbo diet (som din) må du sulte og slite deg ned i vekt, med det resultat at muskelmasse reduseres og forbrenning reduseres.
Chanel.No5 Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 (endret) Synes dette ser bra ut jeg. Du spiser variert, regelmessig og næringsrik kost. Hvor lange har du hatt dette kostholdet her? Prøv det i ett par uker, se om du går ned, om det ikke skjer så kan du justere litt ved å redusere litt på inntaker eller øke aktiviteten. Støtter forslaget om styrketrening om du har tid til dette. Kanskje kan du øke turene til 1 time i helgene? Endret 7. januar 2010 av Lotte28
venus_ Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Du bør øke proteininntaket ditt. Bytt ut minst et av brødmåltidene med et proteinmåltid. Du kan også spise mer proteinrikt pålegg.
Gjest Heidi TS Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Tusen takk for svar! Ja, det er sikkert lite variert og litt kjedelig mat. Når det gjelder trening så lurer jeg på om: Er styrketrening det beste når man vil ned i vekt? Ang lavkarbo: brødet jeg spiser er veldig grovt. Er det bedre med havregrøt altså? Knekkebrød blir jeg overhodet ikke mett av, da må jeg spise 3 stykker minst....
The Kitten Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Jeg er enig med Venus i at du bør øke proteininntaket ditt. Ellers ville jeg anbefalt deg å bytte ut et av måltidene med en salat. Dette kan gjerne kompineres med f.eks cottage cheese eller kylling som inneholder en del protein. Ikke bare gir salater få kalorier (om du ikke dynker de i dressing) du får også i deg masse vitaminer. At du spiser grovt brød er kjempeflott! Det inneholder masse B-vitaminer. Havregrøt er vel i og for seg ikke bedre enn brød nødvendigvis, men det er veldig sunt så du kan gjerne spise dette også. Lykke til!
Rødtoppen86 Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Tusen takk for svar! Ja, det er sikkert lite variert og litt kjedelig mat. Når det gjelder trening så lurer jeg på om: Er styrketrening det beste når man vil ned i vekt? Ang lavkarbo: brødet jeg spiser er veldig grovt. Er det bedre med havregrøt altså? Knekkebrød blir jeg overhodet ikke mett av, da må jeg spise 3 stykker minst.... Tre knekkebrød er ingenting i forhold til tre brødskiver. Ett knekkebrød som er sunt har ca 40kcal, så tre knekkebrød er knappe 120kcal tilsammen. En brødskive veier vel rundt 50gram og har noe over 300kcal per 100gram, så da ser man forskjellen. Styrketrening kombinert med kondisjon er supert. Jo mer muskler, jo mer forbrenner du.
Gjest trude.lutt Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 (endret) Jeg spiser også Inger rugbrød, men ikke 6 skiver i løpet av en dag. Frokost: 1 Skive Ingers Rugbrød med magert pålegg kokt skinke ost eller egg. 1/2 eple evt en 0,1% yogurt Lunsj:1,5 skive med magert pålegg Mellommåltid:1,5 skive med magert pålegg Middag: En posjon middag av det som familien spiser Kveld: 1 skive eller yogurt0.1% med cc. Bytter av og til et brødmåltid med salat,eller havregrynsgrøt med cc Går ned med dette kostholdet, ikke for raskt og ikke for sakte. jeg er høyere enn deg 177, og veier mere enn deg..... Endret 8. januar 2010 av trude.lutt
Rødtoppen86 Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Burde vel skrevet at man kan enten spise tre knekkebrød med masse herlig, magert pålegg, eller en brødskive. Jeg blir iallefall mer mett av tre knekkebrød enn en brødskive, fordi det ser ut som mer mat på fatet hehe
Chanel.No5 Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 (endret) Burde vel skrevet at man kan enten spise tre knekkebrød med masse herlig, magert pålegg, eller en brødskive. Jeg blir iallefall mer mett av tre knekkebrød enn en brødskive, fordi det ser ut som mer mat på fatet hehe At du blir mettere på tre knekkebrød med masse pålegg contra en skive har vel litt med mengde pålegg å gjøre også da, proteiner metter bedre og du får mye mer pålegg på 3 knekkebrød enn en skive, selv har jeg hauger for å få litt mat i måltidet =) Endret 8. januar 2010 av Lotte28
Beuwi Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 Jeg hadde byttet til en lavkarbo-diett om jeg var deg
Kjetil S. Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har spist for lite i dag, men er tross alt helt mett akkurat nå; 7 brødskiver, kneip med smør, baguettskinke og Synnøve ost på, + 4 kneip med smør, kryddersennep, Synnøve ost og pizzakrydder på, laget i steikeovnen som ostesmørbrød, pluss et par-tre liter øl som toppings. ;-)
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #14 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har spist for lite i dag, men er tross alt helt mett akkurat nå; 7 brødskiver, kneip med smør, baguettskinke og Synnøve ost på, + 4 kneip med smør, kryddersennep, Synnøve ost og pizzakrydder på, laget i steikeovnen som ostesmørbrød, pluss et par-tre liter øl som toppings. ;-) Har ølene gått til hodet på deg? Hva har ditt svar med TS spørsmål å gjøre? Forøvrig bør du bytte ut kneipen med grovbrød.
Chanel.No5 Skrevet 8. januar 2010 #15 Skrevet 8. januar 2010 Har ølene gått til hodet på deg? Hva har ditt svar med TS spørsmål å gjøre? Enig, skjønner ikke helt sammenhengen heller... Tror det har blitt en liter eller to for mye her
Mir Skrevet 9. januar 2010 #16 Skrevet 9. januar 2010 Hør på rådene The Kitten og Lotte gir deg , TS. Protein, f.eks egg og kylling og litt mer fett hadde ikke skadet. En neve nøtter ( ikke for mye ) gir fett også. Selv tar jeg litt av alt, og ikke mer, og går ned. Jeg tillater meg 2 skiver grovt brød til frokost, resten av dagen tar jeg knekkebrød, salater, pære, nøtter, en liten bolle yoghurt osv. Etter middagen blir det mest vann, som jeg er veldig glad i. Jeg driver kardio minimum 5 dager i uken, og kun styrke i form av lette vekter hjemme så det kan omtrent ikke karakteriserer som styrketrening Dette er hva som fungerer for MEG; men husk det er individuelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå