Gjest oppgitt Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Er bare så oppgitt... Småen på snart ett år har begynt i barnehage i Oslo. Det er en liten barnehage på 6 barn. Jeg synes det er skittent der. Masse rusk på gulvet. De vasker ungene med samme kluten på kjøkkenet (som lå våt og sammenrullet fra morgenen av, gudene må vite hva annet de har brukt den til). I går når vi hentet minsten, så hadde de ikke tatt skittbleien hans, og det var størknet, så han hadde sikkert gått slik i flere timer Ikke får de i han mat heller, unntatt skiver. Og av erfaring vet jeg at når han spiser skiver, så går mesteparten på gulvet. Han tygger og spytter ut. Fint at han får trening på det, for all del, men det hadde jo vært kjekt om han fikk litt mat i løpet av dagen også. I dag fikk vi han hjem uten skittbleie, men han er likevel skitten under bleien, på tissen og alle veier (små svarte "smuler". Om det er bæsj, eller hva det nå er, vet jeg ikke), og det var størknet dritt i kanten på bleien som ellers var ren, unntatt en stripe midt på. Kan de ha tatt en hard bæsj ut av bleien og tatt den på igjen? Han lukter ekkelt når han kommer hjem også. Og de har hunder (snille) gående løs der deler av tiden, selv om det står at de var på eget rom. Det er vanskelig ("tunge") å snakke med de som jobber der også. De er påståelige og har alltid rett. Hvis jeg forteller at gutten min liker det sånn og sånn, så får jeg beskjed om at det slettes ikke er sikkert. Jeg blir bare så oppgitt. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Bare få det ut, ihvertfall! Gleder meg til vi får barnehageplass der vi virkelig ønsker plass. Dette orker vi ikke i lengden Heldigvis er de snille og han koser seg sammen med resten av barna. AAAAAAAAAAARGH!!! Fins det ikke noe regler om renhold osv i barnehager? (familiebarnehage)
Donpedro Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Jeg ville tatt kontakt med det kontoret i kommunen/bydelen som skal godkjenne barnehager evt bydelsoverlege. Slik skal det ikke være, virkelig ikke!
Rødtoppen86 Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Dette høres ikke bra ut, og det er slike barnehager som gir ordentlige familiebarnehager så dårlig rykte. Jeg jobber i en barnehage med åtte barn, og det skal ikke være slik. Av og til skjer det at barnet bæsjer like før det blir hentet slik at man ikke oppdager det i tide, men da er ikke bæsjen størknet for å si det slik. Har de liste over hvor ofte de skifter bleie, og om barnet har hatt bæsj eller tiss? Hunder som omgås barna er ikke aktuelt, uansett hvor snille de er. Ikke alle barn liker hunder, og de slikker overalt med tungen sin osv. Hvis det ikke hjelper å snakke med de ansatte, så må du ta det opp med deres pedagogiske leder.
Miss Puddel Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Jeg hadde nok tatt kontakt med barnehagekontoret for bydelen ja, det er jo skummelt med så dårlig renhold som du beskriver nå i disse influensa tider etc. Det der er jo ikke holdbart! Og det at hundene er løse der, det hadde jeg ikke likt, selvom jeg har to hunder selv. da ungene mine gikk i barnahge ble det først liste over bleieskift og innhold. Det burde du også kunne be om. Du kan jo også invistere i et par ekstra pakker med våtservietter og forlange at de bruker det til hender og ansikt i stedenfor kluten? Når det gjelder å få dem til å høre, tror jeg kanskje jeg hadde lagt meg på vinklingen at "jeg ønsker at det skal være sånn og slik" og ikke sagt at gutten liker det sånn og slik. Da kan de ikke snu på det og si at de tror han liker noe annet.. DU LIKER at det er sånn og slik og vil at det skal være sånn, det kan de ikke snu på. Be dem også skrive opp en liste over hva han får i seg i løpet av en uke, si dere har fått beskjed av barnelege eller noe om å skrive en oversikt over hva han spiser i døgnet, og presiser at det må være hva han virkelig får i seg og ikke hva de har gitt ham og som faller på gulvet... Da får du en oversikt, ser du at det virkelig er lite kan du ta det nærmere opp med dem.
Kosejenta Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Slik skal det da ikke være!!!! Har både jobbet i og hatt barna mine selv i familiebarnehage. Slike tilstander er da ikke bra!! Hadde gjort som andre her foreslår, ta kontakt med barnehagekontoret og forklar situasjonen. Er det kun dere eller reagerer andre foreldre å?
Lemming Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Hiver meg på de andre her. Dette høres... ikke bare "ikke bra" ut, det høres ikke ut som det er i nærheten av holdbart engang! Dette bør du ta videre!
Gjest TS Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Hva skjer med de andre barnehagene jeg står på venteliste på, hvis jeg sier opp plassen min i denne? Hvis jeg hadde takket nei til denne, så hadde jeg jo mistet plassene mine...?
Donpedro Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Ja sånn er det ihvertfall her. Men du kan jo søke overflytting til en annen?
Leanne Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 hvis du tar kontakt med kommunen, regner jeg med at barnehagen du nå har barnet ditt i vil bli stengt hvis den er så ille.... Da vil du jo fremdeles stå i kø hos de andre barnehagene....?
Gjest annemor30 Skrevet 16. januar 2010 #10 Skrevet 16. januar 2010 hvis du tar kontakt med kommunen, regner jeg med at barnehagen du nå har barnet ditt i vil bli stengt hvis den er så ille.... Da vil du jo fremdeles stå i kø hos de andre barnehagene....? i vår kommune er det slik i disse dager at hvis en skal søke om overflytting til annen barnehage så skal det skje før 1.februar..
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #11 Skrevet 17. januar 2010 I disse tider shopper de fleste etter barnehage da det skal være full barnehagedekning i prinsippet (i min kommune er det det iallefall). Uansett dette er bekymringsfulle beskyldinger du kommer med: stemmer dette er dere flere foreldre som kan backe hverandre opp og barnehagen vil stenges til ting er utbedret. Selv har jeg nylig vært med å åpne en ny barnehage: og det var ikke bagateller de listet opp av krav til barnehagen. Men det er jo bare bra både for barna, tryggheten til foreldrene og ikke minst arbeidsmiljøet til oss ansatte.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #12 Skrevet 18. januar 2010 Det er alltid vanskelig å være den som tar opp slikt. Blir noen fornærmet skal de jo ta vare på barnet ditt etterpå, og ikke alle er like profesjonelle dessverre. Anbefaler deg å fortsette å snakke med dem mens du søker overflytting til en annen barnehage. Når barnet ditt er vel plassert så ta det skikkelig opp med barnehagekontoret i bydelen.
Caramba Skrevet 18. januar 2010 #13 Skrevet 18. januar 2010 Jeg er litt skeptisk til familiebarnehager og hadde nok gjort hva jeg kunne for å fått byttet. Vær litt aktiv, ring rundt og hør om noen har ledige plasser, evt om det åpner nye bhg i nærmijøet i disse dager osv. Min sønns bhg feks, utvider nå og tar inn flere barn. Det er en voldsom bygging av barnehgager på gang her jeg bor på grunn av bhg reformen, så sjekk litt i nærmiljøet ditt.
-Alvildebrud- Skrevet 18. januar 2010 #14 Skrevet 18. januar 2010 Ring til de barnehagene du vil ha plass i og sjekk om det er plass - kanskje noen skal slutte? bytte avdeling? mye kan nemlig ordne seg med en enkel telefonsamtale. Prøv å få igang en litt diskret dialog med noen av de andre foreldrene i barnehagen, slik at du får deg en alliert. Så kan du kontakte barnehagekontoret (heter det det?) i din bydel og få noen til å komme på en liten uanmeldt visitt. Om det er virkelig er slike tilstander som du beskriver i barnehagen, hadde jeg faktisk tatt barnet mitt ut på dagen. Gjør alt i din makt for å skaffe en dagmamma eller ny bh.plass. VÆR AKTIV som en over her skriver, ikke gi deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå