Gå til innhold

Hvilke renseprodukter ?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har aldri bruk noe særlig renseprodukter til ansiktet.

Jeg tenkte å dra å kjøpe litt i morgen.

Hva trenger jeg? Beskriv gjerne litt hvorfor.

Jeg har sensentiv hud, får noen ganger litt utslett pga allergi.

Hvilken rekkefølge skal jeg ta produktene i, om det er flere ting jeg skal bruke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_pingpong_*
Skrevet

Har du tørr, fet eller kombinasjonshud? Og hvor stort er budsjettet? :)

Beskriv om du blir stram i maska etter dusj o.l om du ikke vet.

Om du kjøper noe i morgen på butikker, bør du være høyst forsiktig om du har allergier. Billige- og parfymeri merker er proppfulle av ekle ting du kan reagere på. (Nivea, Garnier, Dior osv)

La Roche-Posay (apoteket) sin sensitive (toleriane) serie er blant de få ikke-hudpleier merker som er veldig allergivennelig, de har så få ingredienser som mulig men dermed også ganske ineffektiv om du ønsker noen spesielle resultater. Om du ønsker spesielle resultater, mindre porer, mindre rød hud o.l, skriv det også.

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg blir ganske stram i ansiktet etter dusj, flasser lett.

Er først og fremst på utsikk etter så billige produkter som mulig i førsten hvertfal :)

Jeg vet ikke helt hvordan resultater jeg vil oppnå. Men føler meg ganske matt og "skitten" i huden.

Har du tørr, fet eller kombinasjonshud? Og hvor stort er budsjettet? :)

Beskriv om du blir stram i maska etter dusj o.l om du ikke vet.

Om du kjøper noe i morgen på butikker, bør du være høyst forsiktig om du har allergier. Billige- og parfymeri merker er proppfulle av ekle ting du kan reagere på. (Nivea, Garnier, Dior osv)

La Roche-Posay (apoteket) sin sensitive (toleriane) serie er blant de få ikke-hudpleier merker som er veldig allergivennelig, de har så få ingredienser som mulig men dermed også ganske ineffektiv om du ønsker noen spesielle resultater. Om du ønsker spesielle resultater, mindre porer, mindre rød hud o.l, skriv det også.

Gjest Gjest_pingpong_*
Skrevet

Har kanskje tørr og dehydrert hud da, om jeg får spekulere :gjeiper:

En rens og krem kan gjøre underverker om du føler deg skitten og ikke har brukt renseprodukter før.

Liker du organiske og naturlige valg?* Da kan Ose Dudu (African black soap) være noe. Det er en Afrikansk såpe som de innfødte bruker på barn, og som stadig blir mer populært som alt mulig såpe i resten av verden. Den kan brukes for alle for alle slags problemer, til og med eksem. Denne renser vekk det meste og du vil føle deg ganske så ren etterpå.

Også kan du bruke ren jojobaolje (bare et par dråper, det smører godt), denne oljen er veldig lik kroppens egen olje.

Deretter følge på med en fuktighetskrem. Sheabutter om det skal ligne på resten av det jeg har skrevet.

Alle disse er superdrøye og vil vare i flere måneder. Om du tar en titt på youtube, så finnes det drøssevis med videoer om produktene.

Om du derimot foretrekker ting på flaske/krukke, så er nok LRP som jeg nevnte noe av det tryggeste å velge om du skal handle det i butikk. Går du for netthandel og proffe produkter, kan Decleor Cleansing Water(stor flaske med kort tilbud, anbefaler å betale i GBP og ikke NOK), og en mild krem. Feks Matis eller Decleor . Du kan jo se litt på kremer for sensitiv hud selv og, men er veldig lurt å søke litt på nett om de div merkene.

En gang i uka bør man bruke en peeling for å fjerne døde hudceller, noe som resulterer i ny glød. Da er Matis sin veldig god, og MD Formulations, som er et HG produkt for mange. Unngå grove korn.

Nå har jeg nevnt musts, altså fuktighet, peel og rens. Om du ønsker å avansere, er en god nattkrem, serum, evt toner og fuktmaske noe.

Beklager om jeg utelater noe nå, blir så sabla rot med lange innlegg og linker. Hehe

*Naturlige produkter er ofte det billigste når det kommer til utvortes bruk.

Gjest Raptuza
Skrevet

Anbefalar ein god rens som eg sjølv brukar for tida, Clinique Comforting Cream Cleanser. Den passar godt til sensitiv tørr hud, som eg har sjølv. Den er ganske rik og kremet i konsistensen, men drøy. Kostar rundt hundrelappen på feelunique.com. Parfymefri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...