Gjest Den nye Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Jeg er en 20 år gammel jente. Jeg er ca 165 cm høy og veier mellom 65 og 68 kg, har alstå sånn 24-25 BMI. Jeg vil veie rundt 60 kg. Både på grunn av utseende og at da er det deiligere å løpe og være i aktivitet. Jeg spiser ganske lite i ukedagene. Liten frokost, frukt til lunsj, en posjon til middag. Men i helgene tar det av. Da er jeg sammen med kjæresten min. Vi spiser alt mulig godt. For eksempel: forkost: fire brødskiver med smør, lunsj: frukt og litt sjokolade, middag: to store posjoner, dessert og en pose tpotetgull til kvelden. Hver fredag veier jeg mindre, men legger på meg det jeg gikk ned over helga. Jeg synes det er vansklig å takke nei til maten. Jeg synes det er kjempegodt og koselig dessuten veit jeg at kjæresten min legger mye i det. Og han vil ha meg som jeg er. Jeg veide mindre før, men han liker meg best som jeg er nå, sier han. Så jeg vil ikke få ham med på slankeprosjektet mitt. Ellers trener jeg regelmessig, men ikke veldig mye. Har dere noen tips for hvordan jeg kan greie å si nei takk i helgene? Eller andre tips generelt?
The Kitten Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Jeg er en 20 år gammel jente. Jeg er ca 165 cm høy og veier mellom 65 og 68 kg, har alstå sånn 24-25 BMI. Jeg vil veie rundt 60 kg. Både på grunn av utseende og at da er det deiligere å løpe og være i aktivitet. Jeg spiser ganske lite i ukedagene. Liten frokost, frukt til lunsj, en posjon til middag. Men i helgene tar det av. Da er jeg sammen med kjæresten min. Vi spiser alt mulig godt. For eksempel: forkost: fire brødskiver med smør, lunsj: frukt og litt sjokolade, middag: to store posjoner, dessert og en pose tpotetgull til kvelden. Hver fredag veier jeg mindre, men legger på meg det jeg gikk ned over helga. Jeg synes det er vansklig å takke nei til maten. Jeg synes det er kjempegodt og koselig dessuten veit jeg at kjæresten min legger mye i det. Og han vil ha meg som jeg er. Jeg veide mindre før, men han liker meg best som jeg er nå, sier han. Så jeg vil ikke få ham med på slankeprosjektet mitt. Ellers trener jeg regelmessig, men ikke veldig mye. Har dere noen tips for hvordan jeg kan greie å si nei takk i helgene? Eller andre tips generelt? Spiser du hele potetgullposen alene? Og hva og hvor mye spiser du til dessert? Hvis du spiser en svær skål med iskrem f.eks så er det ikke rart at du legger på deg igjen i løpet av helgen. Hva definerer du som "litt sjokolade"? Hva med å spise mindre potetgull? Holde seg til en porsjon i helgene også? Spise to skiver med smør istedenfor fire? Osv... Det er bare å si "nei takk" kun du bestemmer hva du skal putte i kroppen din.
Gjest Den nye Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Spiser du hele potetgullposen alene? Og hva og hvor mye spiser du til dessert? Hvis du spiser en svær skål med iskrem f.eks så er det ikke rart at du legger på deg igjen i løpet av helgen. Hva definerer du som "litt sjokolade"? Hva med å spise mindre potetgull? Holde seg til en porsjon i helgene også? Spise to skiver med smør istedenfor fire? Osv... Det er bare å si "nei takk" kun du bestemmer hva du skal putte i kroppen din. Hehe. Ja, vi deler på to potetgullposer, jeg spiser nok halvparten. Dessert kan være en full bolle med iskrem eller sjokoladepudding. "Litt sjokolade" er mellom 30-70 gram. Jeg har prøvd å spise saktere, da spiser jeg mindre. Men vi spiser HELE tida. Når jeg blir tilbudt potetgull 3-4 ganger i løpet av en kveld sier jeg til slutt ja. Og hvis jeg greier å si nei, så tar jeg en smak av kjæresten mins porsjon og tar plutselig mye. Og til middag bruker kjæresten min LANG tif på å spise, jeg liker ikke å sitte å se på ham spise. Jeg trenger liksom å ha noe i munnen selv da Men det med brødskivene kunne jeg kanskje greie. To isteden for fire
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Hehe. Ja, vi deler på to potetgullposer, jeg spiser nok halvparten. Dessert kan være en full bolle med iskrem eller sjokoladepudding. "Litt sjokolade" er mellom 30-70 gram. Jeg har prøvd å spise saktere, da spiser jeg mindre. Men vi spiser HELE tida. Når jeg blir tilbudt potetgull 3-4 ganger i løpet av en kveld sier jeg til slutt ja. Og hvis jeg greier å si nei, så tar jeg en smak av kjæresten mins porsjon og tar plutselig mye. Og til middag bruker kjæresten min LANG tif på å spise, jeg liker ikke å sitte å se på ham spise. Jeg trenger liksom å ha noe i munnen selv da Men det med brødskivene kunne jeg kanskje greie. To isteden for fire Jeg vil heller foreslå motsatt: spis deg mett på brødskiver (6 skiver i stedet for 4) så orker du ikke (så mye) potetgull og sjokolade. Det er tross alt mye mindre kalorier i brødmat enn i snacks og sjokolade.
Gjest Den nye Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Jeg vil heller foreslå motsatt: spis deg mett på brødskiver (6 skiver i stedet for 4) så orker du ikke (så mye) potetgull og sjokolade. Det er tross alt mye mindre kalorier i brødmat enn i snacks og sjokolade. Faktisk har ikke overspisinga mi noe med sult å gjøre. Vil si jeg nesten ikke kan bli sulten. Og det er ikke bare fordi jeg spiser mye, jeg har gått i over en dag uten mat uten å være sulten. Men kan hende ER jeg sulten uten å vite om det selv. I hvert fall kan jeg bli overmett, men det pleier ikke stoppe meg fra å fortsette å spise. Har forresten ADHD. Kan godt hende det har noe med saken å gjøre. Er ikke av den hypre typen, men har lite selvkontroll og må alltid ha noe å fikle med (mat foreksmpel)
The Kitten Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Hehe. Ja, vi deler på to potetgullposer, jeg spiser nok halvparten. Dessert kan være en full bolle med iskrem eller sjokoladepudding. "Litt sjokolade" er mellom 30-70 gram. Jeg har prøvd å spise saktere, da spiser jeg mindre. Men vi spiser HELE tida. Når jeg blir tilbudt potetgull 3-4 ganger i løpet av en kveld sier jeg til slutt ja. Og hvis jeg greier å si nei, så tar jeg en smak av kjæresten mins porsjon og tar plutselig mye. Og til middag bruker kjæresten min LANG tif på å spise, jeg liker ikke å sitte å se på ham spise. Jeg trenger liksom å ha noe i munnen selv da Men det med brødskivene kunne jeg kanskje greie. To isteden for fire Så det er selvkontroll du mangler? Der kan jeg nok ikke hjelpe deg. Du må jobbe med det selv. Men du må ikke spise bare fordi kjæresten din spiser.
Gjest Nr1 Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Du kan prøve å psise noe annet. Spis en agurk eller en gullrot. Da har du noe å holde på med uten at du legger på deg. Dessuten kan du si at du har lyst på en gullrot, hvis du absolutt ikke vil snakke med kjæresten din om at du ikke vil spise så mye. Men jeg vil seriøst råde deg til å snakke med kjæresten din om det. Hva slags forhold har dere hvis du ikke kan si i fra, hvis han ikke respekterer deg så er han ikkke noen god kjæreste. Det er mye letter å gå ned i vekt når du sier det til noen, det forplikter og gjør at folk ikke presser i deg mat.
Chanel.No5 Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Hva om du tilbød deg å handle inn og lage mat denne helgen. Kan du kjøpe litt sunnere middag/snacks, mindre poser med chips?
Gjest Alpha Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Jeg er en 20 år gammel jente. Jeg er ca 165 cm høy og veier mellom 65 og 68 kg, har alstå sånn 24-25 BMI. Jeg vil veie rundt 60 kg. Både på grunn av utseende og at da er det deiligere å løpe og være i aktivitet. Jeg spiser ganske lite i ukedagene. Liten frokost, frukt til lunsj, en posjon til middag. Men i helgene tar det av. Da er jeg sammen med kjæresten min. Vi spiser alt mulig godt. For eksempel: forkost: fire brødskiver med smør, lunsj: frukt og litt sjokolade, middag: to store posjoner, dessert og en pose tpotetgull til kvelden. Hver fredag veier jeg mindre, men legger på meg det jeg gikk ned over helga. Jeg synes det er vansklig å takke nei til maten. Jeg synes det er kjempegodt og koselig dessuten veit jeg at kjæresten min legger mye i det. Og han vil ha meg som jeg er. Jeg veide mindre før, men han liker meg best som jeg er nå, sier han. Så jeg vil ikke få ham med på slankeprosjektet mitt. Ellers trener jeg regelmessig, men ikke veldig mye. Har dere noen tips for hvordan jeg kan greie å si nei takk i helgene? Eller andre tips generelt? Æsj fyfaen for et kosthold! For det første spiser du ALTFOR lite i ukedagene, og altfor mye karbohydrater i forhold til proteiner og fett! For det andre høres kostholdet ditt i helgene direkte helseskadelig ut! Spis mer kjøtt, egg, grønnsaker og nøtter, og mindre frukt og brød (og selvsagt kutter man ut potetgull osv, både av helsemessige årsaker og pga vekten). Tren hard styrke to til tre ganger i uken, og ca like mye kardio. Fortsetter du å spise slik kommer du til å se ut som et cellulittdekket takras innen du er 30.
heipådeg123 Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Hva med å begynne å spise mer MAT enn godteri. Altså, noe som metter så du faktisk ikke orker så mye godteri!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå