Gjest ellav Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Jeg kjøpte riks-tv-pakken i dag, og trodde den virket, men det gjør den ikke uten kabel nr xxx eller kabel nr xxxb. Så hva gjør jeg nå? Leverer den tilbake? Jeg har bare en bordantenne som er ment til bruk på hytta her jeg bor nå. Jeg har aldri betalt lisens og kommer aldri til å gjøre det og ikke vil jeg ha noen lisens-debatt i denne tråden. Men må jeg registrere adresse siden jeg kanskje må kjøpe utendørs kabel? En venn skal komme med en gammel antenne, men kan den gjøre større nytte en en bordantenne ikke gjør? Jeg visste det, at jeg aldri skulle kjøpt riks-tv-pakka. Men jeg er ensom uten tv, og dagene er lange. Jeg betaler 140 kroner ekstra i mnd for en boks som jeg ikke benytter meg av. Vennene mine mener at den er bare til internetbruk, men er ikke riks-tv internet eller går på samme linje? Verden er blitt så teknologisk at jeg føler meg gammel før jeg har snudd meg selv i døra. Må jeg ha en spesiell antenne for å få tven opp å gå? Hvor får jeg det? Holder det ikke med en metall-streng som jeg fester til veggen eller?
Gjest Techsas Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Riks-tv boks er for tv-signaler og intet annet. Ikke internett eller kabeltv eller noe annet. Hvis du har tatt analoge tv-signaler på antenna som står/stod der før skal det vanligvis holde for riks-tv-signal. Hva mener du med kabel nr-xxxx osv? Hvis du mangler en kabel fra riks-tv-boksen og videre til tv, så er det en smal sak. Husker ikke hva som følger med. Du trenger enten antennekabel (1,5m?), HDMI-kabel eller Scart-kabel.
Gjest ts Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Riks-tv boks er for tv-signaler og intet annet. Ikke internett eller kabeltv eller noe annet. Hvis du har tatt analoge tv-signaler på antenna som står/stod der før skal det vanligvis holde for riks-tv-signal. Hva mener du med kabel nr-xxxx osv? Hvis du mangler en kabel fra riks-tv-boksen og videre til tv, så er det en smal sak. Husker ikke hva som følger med. Du trenger enten antennekabel (1,5m?), HDMI-kabel eller Scart-kabel. Med kabel xxx, mente jeg antenne xxx, jeg var så stresset at jeg leste feil. Jeg mangler ingen kabler. Kablene passet inn i de to antenne-kablene som er her, ene bord-antenne og den andre har jeg aldri sett..men en ledning forsvinner inn i veggen. Jeg leier av kommunen jeg jobber i, så er det deres ansvar å skaffe antenne eller må jeg kjøpe? Hva koster det? Takk for svar forresten. Jeg trodde jeg skulle få kose meg med tv i kveld.
Gjest Gjest_onkel_* Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Nå som du har kjøpt rikstv-pakka må du selvfølgelig betale lisens. Abn. registeres og sendes automatisk til nrk.
Boston Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har aldri betalt lisens og kommer aldri til å gjøre det og ikke vil jeg ha noen lisens-debatt i denne tråden. Det må du nok starte med nå som du har kjøpt deg Rikst-TV abonnement.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Det er i alle fall ikke Riks-tv som er en løgn. Det er du som er gammel og som ønsker å snike deg unna lisens.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Du sier at en kabel går inn i veggen. For at du skal kunne koble deg til må du vite hva som er koplet til vegguttaket. Riks-tv bruker vanlig antenne for å få inn signaler, men det er best med uteantenne. Når det gjelder lisens, så er du nå registrert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå