Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Vi skal ha noen få, matglade venner til tapas neste lørdag og nå trenger jeg tips til gode oppskrifter på tapasretter. Har planlagt:(så slipper dere å foreslå disse tingene) Dadler med bacon Foccaciabrød Marinerte scampi Asparges med parmaskinke Små salte poteter aioli Har i tillegg lyst på kyllingbiter/kyllingvinger i en god saus/marinade. Noen som har en god oppskrift på det? Hjelp meg med flere retter!
Fat Sally Lee Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Jeg vil anbefale kjøttboller med chorizo, basilikum og fetaost i, de går det alltid mye av hos oss. Jeg har også hatt kjempesuksess med grillspyd med kyllingbiter marinert i olje og kyllingkrydder, bacon (her er faktisk gildes go' og mager bacon best, synes jeg) og paprika. Jeg synes også at det er godt med en grønn salat og frukt ved siden av. Ellers ser det ut til at du har fått med de andre favorittene Ååå, nå fikk jeg lyst på tapas!
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Gode oliven, etpar sorter. Salat av marinert, grillstekt paprika, eller noe annet vegetarisk. Marinerte lammekoteletter eller lammecarrestykker. Kjøttboller.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Jeg pleier å marinere kyllingbiter (av kyllingfilet) i olje, soyasaus, kajennepepper og hvitløk over natten. Steker de og serverer enten varme eller kalde med sweet chili saus eller barbecuesaus.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Hvorfor er det ingen som bruker søkefunksjonen nederst på siden før de spør? Nå er det nte gang noen spør om tapas og det er mange gode svar på tidligere sider.
Xtra_lilje Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Tortilla de patatas - lett å lage, og alltid populær!
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Hvorfor er det ingen som bruker søkefunksjonen nederst på siden før de spør? Nå er det nte gang noen spør om tapas og det er mange gode svar på tidligere sider. Syns det blir litt dumt viss en ikke kan spørre om ting som har blitt spurt om før..joda, det finnes tusen sider på nettet om tapas og det finnes mange lenker på KG. Men hva er galt med en ny, frisk idemyldring???
Gjest mr mr Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Hvorfor er det ingen som bruker søkefunksjonen nederst på siden før de spør? Nå er det nte gang noen spør om tapas og det er mange gode svar på tidligere sider. Kanskje likegodt legge ned forumet, og bruke Google? Den gir ENDA flere svar enn søkfunksjonen her...som forøvrig fungerer dårlig. Den gir alle svar som inneholder "tapas"
Gjest Gjest_RAven_* Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 Hvorfor er det ingen som bruker søkefunksjonen nederst på siden før de spør? Nå er det nte gang noen spør om tapas og det er mange gode svar på tidligere sider. Hvorfor er det ingen som prøver søkefunksjonen, og ser hvor utrolig dårlig den fungerer, før de "hakker" på de som ikke bruker den??? Søk på "tapas" du, og se hvor greie svar du får....
Gjest PestoPetter Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Oksefilet! Det bestilte jeg sist i Barcelona Marinere litt oksefilet i en litt sterk feks chilimarinade. Stek den M+ og skjær opp i små biter Bruchetta er også snaddersnadder
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå