Gå til innhold

Er menn mer sexy enn kvinner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det skal ganske mye til for at en kvinne skal blir vurdert som vakker og sexy. Hun må helst være relativt høy, nokså slank - gjerne en litt smalere versjon av timeglass figuren (definitivt IKKE eple eller pæreformet), klare og store øyne, relativt fyldige lepper, klar og fin hud, osv.

Menn, på den annen side, kan ha forskjellig vekt/høyde og alder. Skjønnhetsidealet når det gjelder dem er bredt - høy, blond og slank, eller middels høy, mørk og muskuløs. Det meste går. ;) Er det fordi menn, i det store og hele, er mer attraktive enn kvinner? De legger ikke på seg like lett, men hvis de gjør det, så gjør det ingenting siden de bare blit godslige og myke. En kvinne, derimot, blir sett på som ku (i folks stille sinn) bare hun veier 5 kg for mye. Er menn virkelig mer attraktive enn kvinner, sånn generelt sett?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)

Hadde spørsmålet vært stilt på et diskusjonsforum primært av og for menn ville svaret åpenbart vært nei. Kvinner ville fått ca 100% av stemmene på at de er mer sexy, penere og mer attraktive enn menn.

Det kuriøse er at når spørsmålet stilles på KG så vil du få det samme svaret som nevnt over, dog med en noe lavere prosentandel...........fiffig, og for meg noe uforståelig, men så er det endel jeg ikke forstår også da :klø:

Endret av Gorgonzola
Skrevet
Hadde spørsmålet vært stilt på et diskusjonsforum primært av og for menn ville svaret åpenbart vært nei. Kvinner ville fått ca 100% av stemmene på at de er mer sexy, penere og mer attraktive enn menn.

Det kuriøse er at når spørsmålet stilles på KG så vil du få det samme svaret som nevnt over, dog med en noe lavere prosentandel...........fiffig, og for meg noe uforståelig, men så er det endel jeg ikke forstår også da :klø:

Ja, her snakker trådstarter bare tull. :-)

Skrevet

Langt flere kvinner enn menn blir ansett som vakre og sexy av det motsatte kjønn. Når det ikke ser slik ut i en KG-diskusjon, er det pga egenskaper ved KG-menn, for ikke å snakke om skadefryden hos KG-troll.

Og at kvinner med 5 kg over idealvekt er kyr, det er det kvinner som har funnet på for å disse andre kvinner. Samme med kvinner som er 5 kg under idealvekt, de har menn som interessert i dem de også, mens andre kvinner trekker dem fra som eksempler på usunne, ukvinnelige, stygge beinrangler.

Diskusjonene blir også preget av elitisme. Man diskuterer jo oftest utseendekjendiser opp mot hverandre, og kravene da blir noe helt annet enn å synes at kollegaen er kjekk eller søt.

Gjest Gorgonzola
Skrevet
Ja, her snakker trådstarter bare tull. :-)

På ingen måte, h*n stiller et betimelig spørsmål.

Jeg er imidlertid uenig i refleksjonene som tilsynelatende må til for at en kvinne skal defineres som sexy. Det kommer an på hvem som ser. Kvinner er mer vurderende enn menn i så måte. Menn har lavere terskel for hva som er sexy/vakkert enn kvinner. Dessuten er kriteriene svært varierende ut fra hvem som ser. Hva Per synes er sexy kan nødvendigvis være noe helt annet enn hva Pål synes.

Dessuten vurderes kvinner mer ut fra attributter og glasuren enn menn. Selv om atferd definitivt er en vesentlig del av det å bli definert som sexy, i hvert fall av meg. Menn blir ofte definert som sexy hvis de er slentrende, litt sånn "gi faen", lyser og oser av selvtillit, empati og kunnskap.

For å svare på TS spm - ja, kvinner er mer sexy enn menn sier jeg, som er mann.

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Kvinner forfaller, menn blir distingverte.

Gammel, men sann klisje.

Den kan nok også trekkes til dine eksempler, for oss kvinner så kan en mann være attraktiv om han ikke er slank og muskuløs. Føler selv at vi kvinner må passe på vårt eget utseende mer enn dere menn gjør, for å fremdeles få blikk på gata.

Gjest Gjest_julius_*
Skrevet

Ja, kvinner forfaller lettere. Litt synd, spesielt med tanke på at en kvinnes utseende har større betydning for hennes verdi som menneske og sekuelt vesen. Menn er mer begjært. Kvinner synes jo at menn er sexy nesten uansett, så lenge han er søtt smil og er snill. Det er alltid en aller kvinne som før eller senere vil se sjarmen din. Faktisk så foretrekker de "uperfekte" menn. Ville ikke vært dame for alt i verden. :)

Skrevet
Ja, kvinner forfaller lettere. Litt synd, spesielt med tanke på at en kvinnes utseende har større betydning for hennes verdi som menneske og sekuelt vesen. Menn er mer begjært. Kvinner synes jo at menn er sexy nesten uansett, så lenge han er søtt smil og er snill. Det er alltid en aller kvinne som før eller senere vil se sjarmen din. Faktisk så foretrekker de "uperfekte" menn. Ville ikke vært dame for alt i verden. :)

Søtt av deg, men ikke så virkelighetsnært.

Skrevet (endret)

Det er positivt for din egen del at du tenker det er slik, altså - men jeg ser relativt mange menn som forfaller også. ;) Og nei, jeg synes ikke det er så veldig hot.

Endret av Miss Undercover
Skrevet

It's a mans world... ;) Det har det alltid vært, og det vil det alltid være.

Kvinners skjønnhetsidealer har i alle tider vært strengere enn menns. Hvorfor? Fordi det er mennene som sitter med makten til å definere en slik standard.

En mann, uansett hvor stygg eller fattig han måtte være, kan få en hvilken som helst kvinne dersom han bare vet hvordan han skal opptre. Menn som ser bra ut får det riktig nok lettere, men fremdeles er det mennene som sitter med den endelige makten.

Også på andre områder er det lettere for stygge menn enn stygge kvinner. Kvinnelige skuespillere f.eks er som regel uinteressante så fort de runder 30 og begynner å forfalle, mens deres mannlige kollegaer blir ofte betraktet som sexy og interessante til de er godt opp i 60-årene!

Se for deg Hugh Hefner og alle hans unge, vakre modeller... og forsøk å snu det hele på hodet, altså en gammel dame omsvermet av unge mannlige modeller..! Naturlig? No way! Bare tanken er fullstendig latterlig. :ler:

Skrevet

Hvilken planet lever dere på?

Kvinnekroppen er uendelig mer vakker enn mannskroppen, den blir mye mer eksponert i kunst og media fordi vi liker bedre å se på den. Den gamle myten er at mannskroppen er bygd for å være praktisk imens kvinnekroppen er bygd for å være vakker.

Jeg er heterofil kvinne da, og eeeelsker mannekropp. Men til og med jeg ser mer skjønnhet i kvinner enn i menn. De pryder jo forsiden av både manneblader og dameblader, de brukes mest i reklamer for å selge, de skal pyntes på og dolles opp for å tilfredstille blikk.

At man er mer kravstor til kvinners vekt og eventuelle forfall er jo bare fordi man er opptatt av at kvinnen er og skal være vakker.

Skrevet
Hvilken planet lever dere på?

Kvinnekroppen er uendelig mer vakker enn mannskroppen, den blir mye mer eksponert i kunst og media fordi vi liker bedre å se på den. Den gamle myten er at mannskroppen er bygd for å være praktisk imens kvinnekroppen er bygd for å være vakker.

Jeg er heterofil kvinne da, og eeeelsker mannekropp. Men til og med jeg ser mer skjønnhet i kvinner enn i menn. De pryder jo forsiden av både manneblader og dameblader, de brukes mest i reklamer for å selge, de skal pyntes på og dolles opp for å tilfredstille blikk.

At man er mer kravstor til kvinners vekt og eventuelle forfall er jo bare fordi man er opptatt av at kvinnen er og skal være vakker.

Men blir det ikke motsatt? Det er ikke mange kvinnekropper som ER vakre. Det er få som klarer seg gjennom nåløyet. Dessuten blir de mer kynisk vurdert av både menn og kvinner, og dermed også objektivisert og mindre elsket. Mannens kropp og personlighet er respektert og elsket på ett dypere plan. Med andre ord - det skal ikke så mye til for at en mann er tilstrekkelig attraktiv og sexy. Kvinner har det ikke på samme måte.

Skrevet
Men blir det ikke motsatt? Det er ikke mange kvinnekropper som ER vakre. Det er få som klarer seg gjennom nåløyet. Dessuten blir de mer kynisk vurdert av både menn og kvinner, og dermed også objektivisert og mindre elsket. Mannens kropp og personlighet er respektert og elsket på ett dypere plan. Med andre ord - det skal ikke så mye til for at en mann er tilstrekkelig attraktiv og sexy. Kvinner har det ikke på samme måte.

Der er jeg uenig, det blir slett ikke motsatt. Nåløyet er ikke så utrolig lite som man kanskje kan få inntrykk av på nettet bl.a. Alle over 16 år vet at en kvinne i str 40 og over kan være kanonsexy. Det ER mange kvinnekropper som er vakre, og det tror jeg et flertall av menn synes (kanskje ikke like mange kvinner, siden vi er mer kritiske til oss selv).

Ja, vi blir objektivisert, vi blir vurdert, nettopp fordi vi er sexy. Kvinnekroppen blir forgudet, ikke mannskroppen (kanskje med unntak av fallos - som er det eneste veldig seksuelle ved mannskroppen, i motsetning til kvinnekroppen hvor hele oppfattes som seksuelt symbol).

At menn med ølmage og måne drar damer fordi de har penger/humor/selvtillit betyr ikke at menn generelt er mer sexy enn kvinner. Det kan f eks ha med preferansene hos kjønn, hva man tiltrekkes av. Men snakker man utelukkende overfladisk og hvem som er mest sexy, så er det uten tvil kvinnen som tiltrekker seg mest blikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...