ciba Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Hei her hos oss er det veldig kaldt nå om dagene, som sikkert alle andre veier også, men hvor lenge er dere på tur med hundene deres når det er over 10 minus, her jeg bor har vi ikke hatt så mye kulde, så hundene er ikke vant med mere en 5-6 minus, er det uansvarlig å gå mere en en time, fryser de når de er i bevegelse? nå kan jeg ikke gå i lysløypa med de, så blir mye i boligfelt å sånt, så da går de i band helle tiden.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Over ti minus? Du mener vel under? (Morsomt fenomen dette. Du kan lese mer her, om du er interessert. ) Hvilke(n) rase® er det? Hvor fort går du? Min hund er riktig nok godt vant med kaldt vær, men selv om han ikke hadde vært vant til det, så hadde det ikke gjort noe, siden han har veldig mye, og veldig varm pels. Han ligger fint ute en halvtime/time i 30 minus (frivillig), og har det egentlig best når det er ganske kaldt.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=593076
Gjest mil Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Jeg tror de færreste hunder fryser så lenge de er i bevegelse, og jeg tror også du kjenner hundene dine godt nok til at du ser om de føler ubehag. Om det er mye vind eller du har tynnpelsede hunder hadde jeg satt på dem dekken, ellers kan du nok fint gå et par timer tur så lenge dere holder dere i bevegelse.
Titti72 Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Min hund har god pels, og stortrives ute i 20 minus (ingen Husky e.l.). Hun blir med på skitur, og når det er pause, så leker hun i snøen.Hun vil helst ikke inn. Hun bruker ikke jakke, men får på masse potesalve. Hun får fortsatt den daglige 2 timers turen sin.
Gjest negasjon Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Hannhunder kan forfryse pungen og hunder kan få frostskader på ørene. Store hunder tåler kulden bedre enn små. Så lenge man ikke har en polarhund, bør man ta mer hensyn til kulda enn til behovet for aktivitet /trim.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå