Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke mottatt noe skattekort enda og lurer på om det er bevist fra skatteetaten eller om det har kommet bort i posten (samboer fikk det før jul, men han har etternavn tidlig i alfabetet og jeg har sent). Jeg er student og i fjor jobbet jeg bare litt om sommeren. Jeg trenger vel i teorien ikke skattekortet før til sommeren, men synes det er litt rart at jeg ikke har fått det enda, spesielt siden de andre årene jeg har vært student har jeg fått det før nyttår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heller ikke fått, fikk ikke ifjor heller. Skjønner ikke hva det er som er problemet. Fryktelig irriterende.

Skrevet

Jeg venter også på skattekortet enda. Rart at det skal komme så sent.

Skrevet

De årene jeg fikk frikort måtte jeg søke om det. Fikk da beskjed om frikort ikke sendes ut automatisk, om man har hatt såpass lav inntekt året før. Mulig de har endret dette, jeg vet ikke.

Er vel uansett ikke annet å gjøre enn å søke, tar ikke lang tid å få tilsendt. Tok ca 14 dager fra jeg søkte om endring til det lå i postkassen, og det var inkludert juleferien.

Skrevet

Dere som ikke har skattekort må be arbeidsgiver bruke 2009-kortet for januar. Ellers trekker de 50%. Innen februar mener jeg dere ikke kan bruke fjorårets lenger.

Skrevet

Hos oss bruker vi i januar skattekortet for 2010 som vi får overlest fra Kemnerkontoret, hadde vi ikke fått dette så hadde vi godtatt skattekortet for 2009 i januar. I februar derimot trekkes det 50% om du ikke har levert. Sjekk med din arbeidsgiver hvordan de gjør det. Frikort har man ikke lov å bruke for 2009, så her MÅ det leveres orginal.

Skrevet

Skjønner ingenting her nå. Ringte skatteetaten for å etterlyse skattekortet, og fikk beskjed om at jeg måtte bestille skjema for endring av skattekort. Gjorde det, men det står blandt annet dette:

Vi gjør oppmerksom på følgende:

- Har du ikke mottatt skattekort for 2010 tidligere vil vi ikke kunne sende skjema til deg.

Så hva skjer da? Jeg har ikke motatt skattekort og når jeg prøver å fikse det får jeg beskjed om at de ikke kan sende meg det skjemaet jeg trenger?

Skrevet
De årene jeg fikk frikort måtte jeg søke om det. Fikk da beskjed om frikort ikke sendes ut automatisk, om man har hatt såpass lav inntekt året før. Mulig de har endret dette, jeg vet ikke.

Er vel uansett ikke annet å gjøre enn å søke, tar ikke lang tid å få tilsendt. Tok ca 14 dager fra jeg søkte om endring til det lå i postkassen, og det var inkludert juleferien.

Helt riktig.

Hadde man frikort i fjor, så er det ikke automatikk i utsendelsen.

Skrevet
Helt riktig.

Hadde man frikort i fjor, så er det ikke automatikk i utsendelsen.

Jeg har hatt skattekort i flere år, altså ikke frikort og allikevel er det tydelig vanskelig å sende meg nytt skattekort ved årsskiftet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...