Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk meg en tankevekker ang disse Clip-on extensions og Parykkene som florerer. For det har skjedd at disse har blitt laget fra lik! Dødt hår med hårrøtter som er påbegynnt forråttnelsesprosessen... Solgt på svartebørsen i verden....æsj!

Det er ikke sikkert dette er et reelt problem i Norge, men jeg tenker på alle som bestiller alt mulig på nettet billig osv----

Chip/Tuck fra csi belyser dette litt her:

C.S.I. MIAMI

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Er det seriøst?

Så på CSI på tirsdag at de gjorde det, hehe.. Men håpte på at slikt ikke skjedde i "virkligheten"

ufff :(

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Nå er nok det meste på CSI mye oppspinn...Så dersom dette er den eneste kilden, så er jeg veeeeldig skeptisk! Det meste på CSI er vleidg overdrevent og de finner opp sine egne teknikker og tind...så dette vil jeg nok ikke ta seriøst

Skrevet

Bruke csi som kilde er det mest lættis jeg har sett på lenge! haha

Skrevet

forteller at jeg fikk et støkk i meg, en tankevekker... Det er ikke noe kilde.

Skrevet
:fnise:
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg syns det er noe bedre at det er er hår fra indiske fattige kvinner osm klipper av seg håret sitt av religiøse hensyn og andre tjener penger på dette håret..

Fant ikke noen lenke, men leste en større sak på det i KK (tror jeg) for noen år siden.

Skrevet (endret)

jeg har sett at det oxo får penger av dødt hår, som de børster av. Det som ligger igjen på børsten selger de. Asiatisk hår er av den sterkeste sorten og egner seg godt til kjemikalene de utsettes for ved omgjøring til et produkt for salg.

Her er jomfruer som de sier, som vil selge håret sitt...

http://www.hairwork.com/bidhere.htm

Her står det oxo noe...

http://translate.google.no/translate?hl=no...ar-Jamelia.html

Endret av Wonders
Skrevet

Det var det siste der jeg tenkte på - ble en smule satt ut av den annonsesiden :overrasket: Hva folk finner på å selga altså!

• 3 uker senere...
Skrevet

ja æsj, kan tenke på de fattige som selger organene sine, -det er en ting, men...grøss....

Gjest Sandbekken
Skrevet

Om jentene ikke har annet valg enn å selge håret pga fattigdom, så er det jo bra at de får litt inntekt på det ihvertfall.. men de burde fått mye mer for det!

Skrevet

Altså, angående å ta det fra lik:

Det er ikke hårrøtter på extensions.

Hår er døde celler, og det utgjør ingen forskjell for liket om det har håret inntakt eller ikke.

Om det er etisk forsvarlig? Ikke faen.

Men forråtnelse er ikke et problem, i hvert fall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...