Gå til innhold

skiftet bank - hvordan lage ny autogiro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skiftet bank til nordea. Etter dette får jeg både mobilregninger og regn fra treningssenter på faktura i posten. Hvordan gjør jeg for å få dette elektronisk rett inn i nettbank?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har skiftet bank til nordea. Etter dette får jeg både mobilregninger og regn fra treningssenter på faktura i posten. Hvordan gjør jeg for å få dette elektronisk rett inn i nettbank?

Det virker som du har fått slettet den gamle avtalegiroen. Du kan legge inn regningen du har fått tilsendt som en betaling i nettbanken. Da bør du få opp et valg om at du kan melde inn avtalegiro (og/eller e-faktura om mottaker tilbyr dette). Vær oppmerksom på at det kan gå 4-6 uker før avtalegiroen er klar for det første trekket.

Når en skifter bank er det mulig å få overført avtalegiroavtalene. Du kan fylle ut eget fullmaktsskjema slik at bankene ordner resten for deg, men er avtalene alt slettet må du melde inn avtalene på ny som beskrevet over.

Skrevet

Det kommer dessverre bare opp forslag i nettbank EN gang på Avtalegiro, det vil si at dersom du tidligere har hatt avtalegiro registrert med det gjeldende KID-nummeret, så kommer det ikke opp forslag om man legger inn regningen på nytt i ny bank. Dette fordi forslaget blir hengende hos BBS.

Du må derfor opprette oppdraget manuelt ved å signere skjema.

Det beste for deg ville vært at Nordea gjorde jobben for deg og flyttet alle Avtalegiroene dine med fullmakt fra deg.

eFaktura er min ultimate favoritt :rødme: Følger deg uansett!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...