Gå til innhold

Katt med mye energi

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Matmor_*
Skrevet

Katten min har så mye energi. Hjelp!

For det første skal hun ut og inn hele tiden. Og hun er ikke ute mer enn et par minutt av gangen. Når hun er inne spurter hun rundt i hele huset som om hun har noe etter seg. Hun spoler rundt i sofaen og jeg kan bare glemme å henge klær til tørk i stua, for med en gang jeg ser vekk har hun revet alt ned på gulvet. Jeg henger det opp igjen, hun river det ned igjen.

Når hun er "seg selv" så vet hun at hun ikke har lov til å gå på bordet, men når hun blir sånn propell så er hun absolutt overalt! Må gå etter å passe på så hun ikke river ned ting fra hyller og vinduer. Hun kan sitte å slå på ting helt til det detter ned. :fnise:

Når jeg tar henne fatt, eller setter henne ned, så går det fire sekund så har hun funnet på noe annet sprell.

Det verste er nesten at hvis jeg er litt for sen (og da snakker vi sekund, kanskje ett minutt) med å lukke opp for henne så gjør hun like gjerne i fra seg i sofaen.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er jo en utfordring å dressere katter, men det virker som at hun bare blir mer gira når jeg tar henne fatt! :fnise:

Hun er halvannet år, trodde hun hadde vokst av seg de verste sprella nå. Er det noe jeg kan gjøre? Kjøpe et beroligende fôr, hva som helst? :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ikke skal mer til enn det før hun gjør fra seg i sofaen, høres det ut som om det er noe galt. Ville tatt en tlf til vet hvis jeg var deg, og hørt hva de hadde å si om saken. Oppfører dyr seg rart, er det bedre å ta en tlf til vet for mye enn en for lite, dyr kan ikke si ifra hva som plager dem.

Katten min er av og til veldig propell, ihvertfall en gang daglig, og som regel når han synes at nå er det på tide med mat (han får litt våtfor en gang om dagen). Han vet at han ikke får lov til å drive å herje rundt, så hver gang han begynner sånn hiver jeg han bare ut. Så får han heller være ute litt lenger enn han mener selv at han burde (ikke så mye nå i kulda da). Nr han kommer inn igjen da har han som regel roa seg. Selv om katten står utenfor å vil inn, MÅ man ikke slippe den inn akkurat der og da. Men husk at kattene IKKE skal være lenge ute av gangen i denne kulda her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...