Gå til innhold

Hvordan stiller kjeder som Tilbords, Glasmagasinet osv seg til bytte?

Anbefalte innlegg

Gjest Lotte_gjest
Skrevet

Vi giftet oss i høst, og fikk noen få deler av et servise i bryllupsgave. Siden vi fikk så få deler, føler vi imidlertid at vi ikke ønsker å samle på akkurat dette serviset likevel, men heller forsøke å bytte det inn i et annet servise som vi har noe av fra før.

Men hvordan tenker dere at en slik kjede vil stille seg til bytter uten byttelapp? Noen med erfaring? Delene er jo, og ser selvsagt, helt ubrukte ut, og vi ønsker jo å bytte det i noe annet.

Vi må imidlertid reise ganske langt for å bytte dem, så jeg tenkte derfor å lufte spørsmålet her inne for å minske risikoen for bomtur.

Jeg forstår at begrepet bytterett ikke er selvsagt i noen butikk, og mitt spørsmål er dermed hva dere har oppfattet som normal service hos Tilbords og Christiania Glasmagasin, mfl?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi giftet oss fikk vi for mange kaffekopper (bl.a.). Det var ikke noe problem å bytte inn dette hos Christiania Glassmagasin. Mener å huske at vi fikk en slags "midlertidig" tilgodelapp siden de ikke hadde nok nye varer som vi kunne ta ut akkurat da. Eller så var det slik at de bestilte opp det vi ønsket oss i stedenfor. Husker ikke helt.

Det var i hvert fall ikke noe i veien med servicen vi fikk. Nå har jo Christiania Glassmagasin lenge hatt tilbud på sine varer så det kan jo bli utplukket på nye ting å bytte til, så dersom dere har lang reisevei tror jeg at jeg ville tatt en telefon for å sjekke om de har det dere vil ha. Dumt med bomtur.

Skrevet

Da jeg jobbet på GlasMagasinet, tok vi inn varer kundene ville bytte (også uten kvittering), så lenge det var noe vi hadde i sortimentet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Classic
Skrevet

Det skal i utgangspunktet ikke være noe problem, men hvis dere skal bytte på feks Glasmagasinet nå som de har halv pris, så får du halv pris på innbytte, og må finne nye varer der og da. (evt bestille og betale) Varer du bestiller derimot, får du ikke halv pris på. (men spør etter 30% avslag).

Skrevet
Det skal i utgangspunktet ikke være noe problem, men hvis dere skal bytte på feks Glasmagasinet nå som de har halv pris, så får du halv pris på innbytte, og må finne nye varer der og da. (evt bestille og betale) Varer du bestiller derimot, får du ikke halv pris på. (men spør etter 30% avslag).

Jeg regner med at serviset vi har fått er kjøpt på Tilbords, og jeg tror det er et servise som de færreste har i butikkene, men som de derimot bestiller. Da blir det kanskje litt vanskeligere å bytte?

Gjest Classic
Skrevet

hmm, hvis butikken ikke fører serviset, tar de det nok ikke inn i innbytte. Ville tatt en telefon til den aktuelle butikken og hørt om byttemulighetene.

Lyst til å røpe hvilket servise det er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...