Gå til innhold

Hvilken yoghurt er best ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er veldig greit å ta en yoghurt som mellommåltid av og til.

Ønsker å gå ned noen kg og prøver å følge Lindbergs matfilosofi, altså yoghurt med mest mulig protein og minst mulig fett og sukker. Tenker også på at yoghurten må være sunn, feks lite av sukkererstatning og isteden frukt/bær.

Noen som vet hva slags yoghurt som er best egnet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Lotte_*
Skrevet

Det finnes en yoghurt som heter dobbel 0%. Den er uten fett og med 7,4 % karbohydrater. Denne er med smak.

Ellers inneholder Tine JA lite kalorier.

Det beste (med tanke på høyt proteininnhold og lite karbohydraer og fett) er nok ferskost som cottage cheese og kesam mager.

Skrevet (endret)

Tine sin mild og lett naturellyoghurt er veldig god og inneholder mindre karbohydrater enn vanlige yoghurter, den er ikke tilsatt sukker. Naturell yoghurt er god å spise sammen med feks bær. Mild og lett blåbæryoghurt er også bra, du kan feks blande den 50/50 med cottage cheese for å få mer proteiner.

Mager vaniljekesam inneholder litt mer karbohydrater, men også mer proteiner og mindre fett og kan spises som yoghurt.

Endret av venus_
Skrevet

Har stort sett holdt meg til Yoplait sin Dobbel 0% for den vet jeg Lindberg anbefalte for noen år siden.

Men i det siste syns jeg det er kommet så mange nye varianter av yoghurt (eller har mange skiftet innpakning?). Blir så usikker på hva som er hva at jeg holder meg bare til Yoplait Dobbel 0%. Blir litt lei av den.

Ofte kjøper jeg yoghurt på jobb eller i byen og da er det vanskelig å blande yoghurten med cottage cheese.

Takk for svar. :)

Skrevet (endret)

Leste en test i Shape-up bladet og da kom denne best ut. Det var da også lagt vekt på at den ikke inneholder søtningsstoffer.

http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article516596.ece

Selv er jeg meget glad i Yoplait Dobbel 0% med vaniljesmak. Den er også tilsatt fiber.

Endret av Lotte28
Skrevet
Syns det er veldig greit å ta en yoghurt som mellommåltid av og til.

Ønsker å gå ned noen kg og prøver å følge Lindbergs matfilosofi, altså yoghurt med mest mulig protein og minst mulig fett og sukker. Tenker også på at yoghurten må være sunn, feks lite av sukkererstatning og isteden frukt/bær.

Noen som vet hva slags yoghurt som er best egnet?

Da vil jeg anbefale deg skyr :) Smaker yoghurt, men med tykkere konsistens. Metter godt og har en MYE høyere innhold av proteiner (17,9gram pr beger om jeg ikke husker feil...), lite fett og få kalorier. Smaker nam, metter og gir deg mer an det gode og mindre av det mindre gode :)

Skrevet

Helt klart, men den smaker craaaap! Hehe. Jeg kjøper alltid magre ting selv og er ikke kresen, synes naturlig er best, men denne var bare vondt. Den smaker ikke kunstig søtt engang, bare IKKE søt overhodet :P

Skrevet

Jeg spiser Tine Ja vanilje med egne fruktbiter i, feks druer, kiwi, epler...

Det aller beste er mager kesam, men da må man ha tilbehør, feks frukt, nøtter, dæsj honning, syltetøy og lignende. Så lenge man ikke overdriver, så går det bra.

Selv har jeg brukt mager kesam i smoothie med banan, appelsinjus og Udo's choice.

Skrevet

Lette etter Skyr på Mega i dag men fant den ikke. Noen som vet hvem som har den?

Kesam syns jeg har en annen konsistens enn yoghurt. Ikke så rund i smaken. Men jeg bruker mye Kesam 0,1 som erstatning for rømme.

Skrevet
Lette etter Skyr på Mega i dag men fant den ikke. Noen som vet hvem som har den?

Der jeg bor selges den på Mega, mulig de bare ikke har fått inn etter jul.

Skrevet

Her i byen har de Q-meierienes skýr i alle butikkene, men den verken smaker eller oppleves som skýr produsert på Island, så om den er like bra er jeg ikke helt sikker på.

Skrevet

Har sett den på alle dagligvareforretninger, Rema, Rimi, Coop osv..

Skrevet

Anbefaler også skyr! Men emm er det utelukkende bringebærvarianten som er god. Selges hvertfall på kiwi.

Skrevet

Nam, nam. Nå har jeg prøvd Skyr og den var jo kjempegod.Fant den på Prix. Innholdsmessing virker den jo veldig bra for meg.

Tusen takk for tipset! :klemmer:

Søkte på nett og så et bilde av noe som heter Skyr-is. Finnes dette i Norge og er det like sundt?

Skrevet

Ah, nå skjønner jeg. Skyr.is er vel den islandske varianten. Og jeg som trodde det var en megasunn iskrem. :tristbla:

:ler:

Skrevet
Ah, nå skjønner jeg. Skyr.is er vel den islandske varianten. Og jeg som trodde det var en megasunn iskrem. :tristbla:

:ler:

Enkel løsning : Ha vanlig skyr i fryseren!! Så etter noen timer har su skyr-IS!! Det er sikkert kjempegodt også, tror jeg skal prøve selv faktisk :jepp:

Skrevet
Enkel løsning : Ha vanlig skyr i fryseren!! Så etter noen timer har su skyr-IS!! Det er sikkert kjempegodt også, tror jeg skal prøve selv faktisk :jepp:

:enig:

Skrevet

Dobbel 0% , den hvor du får 2 stk med ananas smak og 2 stk med kokossmak :)

den med kokossmak er kjempegod :D

Skrevet

Dobbel 0 med kokossmak? Det har jeg aldri sett i butikken(e). Kokosyoghurt er det beste jeg vet, men har bare smakt det som "vanlig" yoghurt. Dette må undersøkes nærmere!

Skrevet

De selger den som en fire-pakning; 2 stk kokos yoghurt, sammen med 2 stk ananas yoghurt.

De har den på Rimi, og på Meny, iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...