Gjest Gjest_susanne_* Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Har et lån som skulle vært betalt nå..kan jeg overføre penger fra lånekontoen og til vanlige kontoen og betale det slik?
Kaffeavtalen Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Betale lån med lån?? Og hva ser du for deg å oppnå med det?? Mer lån?
Rosalie Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Du har neppe tilgang til å utvide lånet ditt på egenhånd, så nei, det kan du ikke. Og hvor har man gjort av pengene lånet skulle vært betalt med, om man tør spørre..?
Gjest Gjest_susanne_* Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Du har neppe tilgang til å utvide lånet ditt på egenhånd, så nei, det kan du ikke. Og hvor har man gjort av pengene lånet skulle vært betalt med, om man tør spørre..? altså jeg har et forbrukslån på 20.000 som enda er 15.000 igjen på...kan jeg ikke overføre 2000(som er beløpet jeg skal betale)til min forbrukskonto og betale slik? Er kommet uventet utgift og jeg har ikke penger akkurat nå på min forbrukskonto...
Rosalie Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 nei, det kan du neppe. Med mindre dette er det kredittlån. Ring banken og be om en utsettelse til du får lønn igjen. Men da må du belage deg på å betale 4.000 kr.
Gjest Gjest_susanne_* Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 nei, det kan du neppe. Med mindre dette er det kredittlån. Ring banken og be om en utsettelse til du får lønn igjen. Men da må du belage deg på å betale 4.000 kr. jeg har overført penger til fobrukskontoen min nå, men vet ikke om jeg tør betale...de ser vell at jeg har hente penger fra lånekontoen? det her er et vanlig forbrukslån...
Gjest Gjest_susanne_* Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 ingen? Pengene står nå på forbrukskontoen....
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Ser ingen grunn til at du ikke kan betale nå som du har pengene på forbrukskontoen. Banken bryr seg nok ikke om at du betaler med lånte penger siden de da får mer i renter. Som det er sagt før her så er det jo ikke det idelle å betale et lån med lånte penger, men det regner jeg med at du er klar over. Det virker jo som at det er en uforutsett kosntand som har dukket opp og 2000 kroner er ikke veldig mye penger.
Gjest Gjest_susanne_* Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Ser ingen grunn til at du ikke kan betale nå som du har pengene på forbrukskontoen. Banken bryr seg nok ikke om at du betaler med lånte penger siden de da får mer i renter. Som det er sagt før her så er det jo ikke det idelle å betale et lån med lånte penger, men det regner jeg med at du er klar over. Det virker jo som at det er en uforutsett kosntand som har dukket opp og 2000 kroner er ikke veldig mye penger. det er absolutt en ting jeg bare kommer til å gjøre en gang(p.g.a uforutsette kostnaden)...men skal jeg ringe banken og høre eller?de kan ta ikke _ta_ meg for det?at jeg betaler med lånet?
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 det er absolutt en ting jeg bare kommer til å gjøre en gang(p.g.a uforutsette kostnaden)...men skal jeg ringe banken og høre eller?de kan ta ikke _ta_ meg for det?at jeg betaler med lånet? Jeg er ingen ekspert på dette, men jeg hadde bare betalt og ikke sagt noe til banken om dette. Det er som sagt intet stort beløp, så jeg kan ikke tenke meg at banken gjør noe med dette så lenge du betaler. Skulle de kontakte deg er det jo bare å si det som det er at dette er et engangstilfelle.
zuperduper Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Har et lån som skulle vært betalt nå..kan jeg overføre penger fra lånekontoen og til vanlige kontoen og betale det slik? Hvis du har rammelån så kan du vel det, ellers høres det merkelig ut.
Glitnir Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 Dersom du har fått innvilget en kredittramme til fri bruk, og du enda ikke har brukt denne opp, og den fungerer slik at du kan overføre penger til andre kontoer (ikke bare betale med kort eller ta ut i minibank), så kan du selvsagt gjøre dette. Det er ikke slik at en krone som står på din konto er "farget" med hvor den kommer fra. Om du er innvilget et lån til fri bruk, så er det nettopp det - fri bruk. Om du velger å betale ned lån med det, er din egen sak. Og som nevnt over tjener jo banken på dette - med at de får enda mer renter fra deg.
Sissan Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 Klart du skal betale avdraget med pengene du har lånt. Man kan gjøre det slik med kredittkort eller flexilån f.eks. Banken har ikke noe med hva du bruker pengene dine til - og vil ikke verken undersøke eller oppdage hvor pengene du betaler med kommer fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå