Gå til innhold

Spinningsko

LukaFrost

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som vet om det finnes spinningsko på januarsalget noe sted?

På G-sport, i min by i vert fall. Der har dei sykkelsko, som man kan skru på pedalfester, som man må kjøpe i tillegg til ca. 100 kr. Veldig enkelt å skru på sjøl:)

(Etter min erfaring er sko uten fester + fester, billigare enn sko med "innebygde" fester.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når man kjøper spinningsko er de ikke nødvendig vis "klare til bruk"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

MÅ man ha egne spinningsko eller kan man bruke vanlige joggesko? (aerobicsko er vel ikke så gode å sykle med da de er høe rundt ankelen). Tenker da til spinning innendørs, ikke utesykling, men det blir vel det samme. Tenker å begynne å spinne, men hadde ikke sett for meg å kjøpe egne sko til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på med spinning i et år nå og har enda ikke kjøpt meg egne spinningssko. Bruker joggesko og det fungerer ok.

Hva er fordelen med egne spinningssko? Er ikke fremmed for å kjøpe meg det, nå som jeg ser at spinning er noe jeg kommer til å fortsette med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ man ha egne spinningsko eller kan man bruke vanlige joggesko? (aerobicsko er vel ikke så gode å sykle med da de er høe rundt ankelen). Tenker da til spinning innendørs, ikke utesykling, men det blir vel det samme. Tenker å begynne å spinne, men hadde ikke sett for meg å kjøpe egne sko til det..

Det går heilt fint å trene spinning med vanlige joggesko. Pedalane på spinningsyklane er stortsett kombipedaler, dvs. dei har feste for spinningsko på eine sida og rein for å feste vanlige joggesko på den andre sida.

Om du tenker å trene spinning fast vil eg anbefale å kjøpe spinningsko. Men for å prøve om du liker spinning er det ikkje nødvendig å kjøpe.

GOD TRENING :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har holdt på med spinning i et år nå og har enda ikke kjøpt meg egne spinningssko. Bruker joggesko og det fungerer ok.

Hva er fordelen med egne spinningssko? Er ikke fremmed for å kjøpe meg det, nå som jeg ser at spinning er noe jeg kommer til å fortsette med :)

En får et heilt anna trykk på foten med spinnigsko.

Meir "korrekt" sykling.

Dvs. betre utbytte av treningstimen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får et heilt anna trykk på foten med spinnigsko.

Meir "korrekt" sykling.

Dvs. betre utbytte av treningstimen :)

Takk, da skal jeg kjøpe meg spinningssko! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Nå lærte jeg noe idag også.

Kjøpte for en stund siden noen sykkel-sko (Shimano) på XXL, som selgeren sa var greie å bruke til spinning. Men, jeg har ikke fått til å bruke dem skikkelig, må bruke feste for vanlige joggesko for å holde foten fast på pedalen. Har vel bare tenkt at jeg ikke har fått helt dreisen på det, men har altså ikke vært så superfornøyd med skoen at det gjør noe.

Skjønner nå at det trolig er noe mer som må monteres på skoen. Googlet modellen jeg har og det står "Easy removable sole plate for simple cleat installation". Typisk at ikke selgeren gjorde uvitende meg oppmerksom på dette. Får ta en ny tur innom XXL og se om de har dette ekstrautstyret.

Hva skulle man ha gjort uten KG sier bare jeg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maria_*
Hm. Nå lærte jeg noe idag også.

Kjøpte for en stund siden noen sykkel-sko (Shimano) på XXL, som selgeren sa var greie å bruke til spinning. Men, jeg har ikke fått til å bruke dem skikkelig, må bruke feste for vanlige joggesko for å holde foten fast på pedalen. Har vel bare tenkt at jeg ikke har fått helt dreisen på det, men har altså ikke vært så superfornøyd med skoen at det gjør noe.

Skjønner nå at det trolig er noe mer som må monteres på skoen. Googlet modellen jeg har og det står "Easy removable sole plate for simple cleat installation". Typisk at ikke selgeren gjorde uvitende meg oppmerksom på dette. Får ta en ny tur innom XXL og se om de har dette ekstrautstyret.

Hva skulle man ha gjort uten KG sier bare jeg? :)

Kjøp clets (klets? het noe i den duren i vert fall:))

Koster ca. en hundrings. Fjern den "easy removable sole plate" (lett å pille ut med fingrene eller en kniv om de sitter fast), og skru på clets-ene med en umbrakonøkkel. Easypeasy ;D

Du vil få en helt ny opplevelse av spinning med skikkelige sko! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Når du bruker spinningskoene riktig får du et helt annet drag og kan bruke flere muskler, f.eks drar du pedalen mye bedre opp og få trent "rumpemusklene" bedre. Og hvem vil ikke ha en fin rumpe :flekke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Det er forskjell, jeg hadde aldri klart å bruke joggesko - de er alt for myke, synes jeg. Klarte meg derimot ganske greit med lettere trekking-sko før (med ganske stive såler). Men sykkelsko er jo selvfølgelig ennå bedre :) Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...