Gjest Poirot Skrevet 31. august 2003 #41 Skrevet 31. august 2003 Så lenge jeg er høflig synes jeg det må bli opptil meg å tenke hva jeg vil i hodet mitt (forståelse/forrakt). Uansett er man nødt til å si ifra og det gjør mange sure... Er heller ikke alle eldre som er demente.
Gjest lekebøll Skrevet 31. august 2003 #42 Skrevet 31. august 2003 Så lenge jeg er høflig synes jeg det må bli opptil meg å tenke hva jeg vil i hodet mitt (forståelse/forrakt). Uansett er man nødt til å si ifra og det gjør mange sure... Er heller ikke alle eldre som er demente. Donpedro, det er ingen som har sagt at det ikke er lov til å tenke hva man vil. Grunnen til at jeg protesterer i denne tråden, er at det virker som om mange er helt uten refleksjon rundt hvorfor mange eldre oppfører seg annerledes. Hvis de/du velger å ignorere det, og fortsette å tenke stygt om alle, så er ikke det mitt problem, men det er også lov til å tenke seg om og kanskje forandre en tanke, med litt mer info. Hehe, jeg er også klar over at "ikke alle eldre er demente", men det jeg prøver å få frem her, er at det ikke fungerer slik at man "ser" om folk er oppegående i hodet eller ei (som en annen her inne påstod) - det er en utvikling, som personen ofte heller ikke er klar over selv. Altså: ingen har sagt "alle", ingen har heller sagt hvordan folk må tenke - men jeg har sagt hva jeg synes bør tas med i beregningen før man slenger dritt (selv om det bare er i tankene). Om du velger å ta hensyn til det eller ei, er selvsagt helt opp til deg selv.
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2003 #43 Skrevet 31. august 2003 Jeg er helt enig i at frekkhet er noe alle burde passe seg for. Det gjelder vel ikke alle eldre. Hva som får dem til å miste alle hemnibger, er et mysterium :D Men men. Jeg jobber i hjemmehjelptjenesten, og er innom ganske mange eldre i løpet av en uke. En og annen er av det vanskelige slaget, men det har stort sett en forklaring, selv om den kan være vanskelig å svelge til tider. Men stort sett er de eldre veldig søte mot meg. Klemmene vanker våde titt og ofte hos dem, og jeg trives godt sammen med dem. Er vel bare hell da at jeg ikke støter på de "frekke", for jeg kan ikke huske å ha sett noen i det siste. Er det kanskje bare sørpå de er mer frekke enn her oppe? Hehe, neida. Bank i bordet - jeg møter vel på en snart, nå når jeg har nevt dette her.
Gjest Poirot Skrevet 31. august 2003 #44 Skrevet 31. august 2003 Caliente: jeg har heller ikke møtt frekke eldre når jeg gjør dem en tjeneste. Det er mot ukjente en del lar det gå over stokk og stein til tider...
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2003 #45 Skrevet 31. august 2003 Caliente: jeg har heller ikke møtt frekke eldre når jeg gjør dem en tjeneste. Det er mot ukjente en del lar det gå over stokk og stein til tider... Ja jeg skjønte deg jo første gangen da........................................
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå