Gå til innhold

"Frekke" eldre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli ganske lei av eldre folk som tror de har en slags forkjørsrett i alle køer og der det må ventes.

Var på bakeriet i stad for å kjøpe meg mat. Var 3 foran meg i køen, så jeg stilte meg bakerst etter å ha hentet en melk i kjøleskapet. Så kommer det en eldre herre, han går rett forbi meg og stiller seg foran meg. Da det ble min tur, spurte dama bak disken hvem det var sin tur, jeg svarte ikke, men bare sa hva jeg skulle ha. Mens hun fant det fram, ble jeg beskyldt av gubben om å snike i køen ("Du må lære og holde plassen din")!!! Fy flate!!!! Jeg sa at jeg var der først, han hadde gått rett forbi meg, og at kanskje HAN burde tenke seg litt om til neste gang.

Kjenner jeg koker innvendig når jeg tenker på det. For en idiot!!! Eller er det jeg som er frekk som ikke slipper eldre (svært oppegående) mennesker foran meg i køen??

:sinna:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, hadde håpet å runde 700 innlegg i et litt bedre humør! :lol:

Gjest Anonymous
Skrevet
:enig: For å ikke snakke om bilkø. De tror de eier veien der de vrenger micrahelvete rett foran deg :frustrert:
Skrevet

Du er ikke alene om å irritere deg over sånt.

Spørsmålet er om de ser oss andre eller om de gjør det med vilje..

Det er klart vi skal ta hensyn til eldre i forhold til å reise oss på buss etc. men jeg blir like "amper" hver gang jeg er i banken (i min tilmålte korte lunsjpause... som må benyttes..) og har trukket kølapp.... og ventet i det vide og brede... på 700 eller noe sånt som er før meg :evil: .. og så er det endelig min tur .. så kommer det en gammel dame/mann rett inn fra høyre og "skal bare spørre om noe"... (Og ikke nok med det.. som pensjonister har de ofte all verdens tid - og spør og forteller i det vide og det brede - )

Skrevet

Også trror noen av de at de kan kommentere alt uten å beherske seg.

Som 14 -åring hadde jeg farget håret i en noe outrert farge. Mormors venninde møtte meg på gaten, og sa "ho-ho-ho, er det slik moten er nå til dags, ho-ho". Jeg ble lei meg, for jeg syntes jeg var fin.

Hadde derimot jeg kommentert permanentkrøller og blått hår, hadde nok tonen fått en annen lyd. Men det gjør jeg jo ikke, for jeg er HØFLIG!

Skrevet

Les for all del Pondus!!!!

Der er det mange gode, og hysteriske morsomme eksempler på dette.

Gjest Embla s
Skrevet

Mange eldre mister hemninger og sier alt de tenker og mener uten genanse :evil: Også ler de og sier: "ja, jeg er nå så gammel, jeg så jeg sier hva jeg mener jeg".

Det finnes utrolig mange nesevise gamle mennesker!

Skrevet

*pjuh*

Jeg som trodde det bare var jeg som gikk rundt med slike tanker om gamle folk..(ikke alle, vel å merke..)

Jeg var på joker og skulle handle en dag.

Køen var lang, men jeg var heldigvis kunde nr to og regnet med det ikke ville ta lang tid. Kunden foran meg var en gammel sur mann. Han spurte kassa-gutten om hvor øl-flaskene stod. Kassa-gutten svarte høflig, og pekte i retning hvor de stod. Da sa mannen "Høh...skal JEG gå HEEELE veien bort DIT??? Nå har jeg gått gjennom heeele butikken, uten å finne øl-et, og så sier du jeg skal gå ditover å hente øl-et selv???"

Mannen trodde tydeligvis at kassa-gutten skulle hente øl-et bare pga at han var gammel! (kassa-gutten var ca 17-18...)

Mannen ble bare stående å vente på at gutten skulle hente øl-et, noe han selvfølgelig ikke gjorde..(hallo?? det var en lang kø)...Så jeg slengte varene på disken og sa "min tur!!" Da gikk den sure mannen fra butikken..... :ler:

Makan til ufordragelig gamling har jeg aldri sett!! :evil:

(Bare så det skal nevne...butikken var ikke stor!!!..Det var joker-butikken like ved posten i Kristiansand sentrum, for de som kjenne til den...)

Må også legge til at jeg er drittlei av å høre..."De gamle var jo de som bygde opp landet vårt. Du skal være takknemlig å vise de respekt..bla bla"

Bare for å ha en ting klart; Hvis ikke de hadde kjempet mot tyskerne+++ så hadde noen andre gjort det!!!

Clea - som er drittlei frekke, gamle folk!!! :evil: :evil:

Skrevet

Skal riktlig nok legges til at det ikke spiller noen rolle om du er 20, 30 eller 40. For en som er 70 eller 80 så blir du fremdeles bare barnet.

Men de er kanskje litt for "super-sheriff" :roll:

Gjest GreenSky
Skrevet

åååååå! Jeg irriterer vettet av meg på min gamle ste-bestefar! Hver gang jeg treffer han serverer han den ene fornærmelsen etter den andre. Sånn er han med alle. Det er ikke noe hyggelig. Er han virkelig blitt så "fjern" at han ikke forstår at han sier mange sårende ting? Han bor i nabohuset til foreldrene mine, klarer seg selv helt utmerket, og hukommelsen er som en elefant. Han virker helt frisk og klar i topplokket. Men likevel lar jeg fornærmelsene hans passere - fordi jeg har respekt for de eldre... Men hva med de eldre, da? Syns nå for søøøøøøøren at han kunne vise litt respekt ovenfor meg også!

Det var bare et eksempel. Har møtt flere av venninnene til mormor som rett og slett er noen gamle, skrukkete hespetrær!

Skrevet
Må også legge til at jeg er drittlei av å høre..."De gamle var jo debygde opp landet vårt. Du som skal være takknemlig å vise de respekt..bla bla"

Bare for å ha en ting klart; Hvis ikke de hadde kjempet mot tyskerne+++ så hadde noen andre gjort det!!!

:enig:

Og en annen ting; d er pensjonistene som har d best økonomisk her i landet, samlet sett! Sitter m billige, nedbetalte lån og formue og klager sin arme nød over hvor synd d er på dem....Ikke kom nå og mas om stakkars minstepensjonister som lever på kattemat og alt d der....Selvfølgelig fins d en liten gruppe som faller utenfor, og skal selvfølgelig ha hjelp, støtte og omsorg, men disse utgjør et mindretall. Langt de fleste pensjonister har mye bedre råd enn f eks småbarnsfamilier og alenemødre!

Skrevet

Men.. det er ikke bare eldre som sniker i kø.

Jeg har en teori om at man ikke blir verre med årene. Med andre ord: eldre som sniker i køer og eller er frekke i munnen, de har sannsynligvis vært sånn hele livet.

Jeg hater folk som sniker i kø! :evil:

Føler meg helt usynlig enkelte ganger. Som om samfunnet består av 40/50/60 og 70-åringer som ikke ser meg.

Skrevet
Med andre ord: eldre som sniker i køer og eller er frekke i munnen, de har sannsynligvis vært sånn hele livet.

Mulig du har rett, men da må d ha vært flere drittsekker før i tiden enn nå......!!!

Skrevet

Må bare legge til en ting til som jeg kom på....

Da jeg var rundt 14-15år, stod jeg og en venninne og samlet inn penger for Redd Barna.

Da kom gamle folk bort til oss og spurte om vi tigget! :o :o :o

Samme dagen kom min farfar bort og bladde opp lommeboka og viste frem alle lappene sine og sa "De her...de kan jeg kjøpe meg mange damer for!!"...(Nei, han donerte ikke vekk en eneste lapp eller krone til Redd Barna!!)

Jeg var såå flau!!!! :oops: :oops: :oops:

Synes også det er irriterende mange gamle som er rasister!!

(Min farfar snakket veldig mye stygt om meg til andre folk, da han fikk høre at darlingen min er fra ett annet land!...Stakkars han, den dagen han kommenterer noe til meg!!! *arghh*)

Clea

Skrevet

jeg blir forbanna uansettt hvem som sniker foran meg i køen eller er uhøflig jeg

samme om de er gamle eller unge

Gjest Anonymous
Skrevet

JA!

For ikke å snakke om oppførselen deres på apoteket!

De er der omtrent annen hver dag, likevel "får de ikke med seg" at de må trekke kølapp. De går bare rett til kassen. Og står det en fersk tekniker bak disken, smiler denne bare unnskyldene til de andre kundene og ekspederer bare dette "stakkars" gamle menneske. :kjempesinna: De som er mer erfaren i gamet sier i fra at de må trekke kølapp som alle de andre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min verste "snike i kø" opplevelse:

Jeg var høygravid(med bekkenløsning), og stod i kø foran kassen med en skrikende toåring i handlevognen. Prøvde så godt jeg kunne å trøste og roe ned lille-jenta mi...Da jeg stod slik oppdaget jeg plutselig et eldre ektepar som hadde stilt seg opp ved siden av oss og sendte sure og oppgitte blikk. Jeg hadde mer enn nok å tenke på, og stod bøyd over vognen for å trøste jenta mi. Jeg kjente at noen dyttet i vogna og så opp...og der stod det eldre ekteparet FORAN oss i køen :evil: :evil: Jeg ble så sint at jeg ikke klarte å si noe,beit meg i leppen og tørket fort vekk tårene som spratt frem! Turde ikke å si noe i redsel for å bryte ut i hysterisk gråt(ja, var en smule hormonell), men angrer nå.. Skulle virkelig ha gitt de besked. Blir forba**a den dag i dag når jeg tenker på det(ca 2 år siden)

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Skrevet

Utrolig at d ikke har kommet noen motinnlegg her....Fant vi endelig noe vi kunne enes om!!! :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Neppe så mange 70 åringer som frekventerer dette forumet da :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...