Gå til innhold

bryllup- så mye styr..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forlovet med verdens beste kjæreste. Jeg gleder meg til å bli gift. Men jeg gleder meg IKKE til bryllupet- det virker som et eneste stort stress! Hva er galt med meg? føler det er et ork.

vi skulle egentlig giftet oss i vår, men så døde et familiemedlem like før så det ble utsatt. ny dato har vi ikke satt enda. jeg vil jo gifte meg, men jeg føler det er et ork som sagt. KOmmer man til å angre om man gjør det "enkelt og raskt"? det er jo den ene dagen i livet da... hm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styr er jo fullstendig frivillig- man blir like gift etter et kvarter på Tinghuset og en kaffekopp som etter et digert kirkebryllup og middag for 120. Har du mest lyst til å gjøre det enkelt, så gjør du vel bare det? :) Det er ikke nødvendigvis noe galt med dem som ikke gjør det til en kjempehappening, hvorfor skulle det være det?

Skrevet
Styr er jo fullstendig frivillig- man blir like gift etter et kvarter på Tinghuset og en kaffekopp som etter et digert kirkebryllup og middag for 120. Har du mest lyst til å gjøre det enkelt, så gjør du vel bare det? :) Det er ikke nødvendigvis noe galt med dem som ikke gjør det til en kjempehappening, hvorfor skulle det være det?

jeg føler jo på en måte at vi har planlagt et bryllup allerede, alt var liksom i boks- og nå må vi gjøre det på nytt.. vel, vet i det minste hvor jeg skal henvende meg- og kjolen henger jo i skapet..

Skrevet

Er veldig enig med deg :)

Selve øyeblikket hvor man svarer ja, og "lever alle sine dager lykkelige" virker som meg veldig koselig og høytidelig. Men all planleggingen og alle pengene som flyr ut på én dag virker som meg bortkastet...

Tror ikke jeg har bridezilla-genet :fnise:

Skrevet
jeg føler jo på en måte at vi har planlagt et bryllup allerede, alt var liksom i boks- og nå må vi gjøre det på nytt.. vel, vet i det minste hvor jeg skal henvende meg- og kjolen henger jo i skapet..

Da sparer du jo en del styr på det. Men hvis du virkelig ikke har lyst, mener jeg fremdeles at du har mulighet til å endre planene. Det er jo din og mannens dag, dette, så hvordan dere har lyst til å gjøre det er tross alt det viktigste! ;)

Skrevet
Da sparer du jo en del styr på det. Men hvis du virkelig ikke har lyst, mener jeg fremdeles at du har mulighet til å endre planene. Det er jo din og mannens dag, dette, så hvordan dere har lyst til å gjøre det er tross alt det viktigste! ;)
:Nikke:

Og har dere lyst på en mellomting mellom å ta det på Tinghuset i lunsjpausen og 100 gjester og full pakke, kan dere jo dra utenlands. Det gjorde jeg og mannen; vi giftet oss i Sjømannskirken i London (som er "vår" by :rødme:), spiste 10-retters middag på luksusrestaurant og dro på bryllupsreise til Paris. Null stress og styr, men likevel en helt spesiell dag, akkurat som vi ville ha det. :)

Skrevet

men har jo allerede invitert til et bryllup som bare er utsatt da... hm.

vente litt til før bestemmelsen tas. vil gjerne ha en fin dag sammen med min kjære.

takk for mange gode råd!

Gjest Vinterbrud <3
Skrevet

Det blir jo litt hva man gjør det til også da :)

Vi skal ha type tradisjonelt bryllup, men vi har valgt å ikke ha så mange gjester (ca 50) og jeg synes egentlig at jeg styrer veldig lite, ihvertfall i forhold til mange andre.

Vi har valgt et lokale som ordner alt av pynt osv for oss, eneste vi trenger å gjøre er å fortelle hvilken farge vi vil ha og hva slags blomster, smake på maten og bestemme kake.

Hvis vi ikke hadde giddet dette så hadde de bare satt sammen noe :)

Invitasjoner osv kan man kjøpe kjempe fine på bokhandleren også, man MÅ ikke ha egendesignede eller hjemmelagde for eks.

Jeg tror de som styrer mest enten synes det er veldig morsomt eller er litt bridezillas ;)

Jeg pusler litt med bryllupet ganske ofte om dagen, men det er fordi jeg synes det er gøy. Hadde jeg villet så hadde jeg nesten ikke trengt å tenke på dagen før den var der.

Det viktigste er jo uansett at DERE blir fornøyde med dagen :)

Skrevet

hvis det er planleggingen du synes er stress kan du jo gi oppgaven til noen andre? Om ingen venner eller familiemedlemmer tar jobben kan du jo leie noen proffe til det?

Om du synes det er ork iseg selv å ha mange der så synes jeg rett og slett dere bare skal droppe hele "shiten" gifte dere privat og heller i ettertid etterbe den nærmeste familie til kaffe og kaker feks hjemme hos dere helt uformelt!

:jepp:

det er dere som bestemmer, alle de andre kan synes og tro så mye de vil. De fleste vil forstå!:)

Skrevet

Mitt utgangspunkt er mye likt ditt - jeg ville ikke ha et stort bryllup, ikke ha noe stress, helst reise bort.

Mannen ønsket kirkebryllup med påfølgende fest, og det er den løsningen vi har gått for. Men jeg må innrømme at det er mye mindre stress enn jeg fryktet. Vi lar selskapslokalet ordne alt som har med selve selskapet å gjøre, resten har vi tatt som det har dukket opp. Jeg har ikke noen andre forhåpninger for dagen enn at gjestene skal kose seg, for da gjør vi også det. Jeg har begynt å tenke på det mer som en fest for alle vi er glad i (vi har bedt alle vennene vi ønsker og alt av familie - blir ca 80 gjester), og håper at vi sammen skal få et koselig minne om dagen.

Det eneste som er litt stress nå, er at vi har tatt det med ro så lenge at nå MÅ vi begynne å ordne ting som blomster, frisør og det som skal skje i kirken.

Jeg har lagt lista lavt - jeg vil føle meg fin og vel, mannen skal føle det samme, og gjestene skal kose seg. Jeg tror dagen skal bli veldig bra.

Lykke til med valget ditt! Husk at det er deres dag - dere må gjøre det på deres måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...