Gå til innhold

Alt snakket om "8 glass vann om dagen"

Anbefalte innlegg

Gjest Serena
Skrevet

Tittelen forklarer det jeg lurer på.. Overalt snakkes det om 8 glass vann om dagen, men ett glass vann kan være fra 1,5 dl til 4 dl i størrelse. Gang det med 8 og det utgjør store forskjeller i mengde. Hvor mange liter er faktisk 8 glass vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tittelen forklarer det jeg lurer på.. Overalt snakkes det om 8 glass vann om dagen, men ett glass vann kan være fra 1,5 dl til 4 dl i størrelse. Gang det med 8 og det utgjør store forskjeller i mengde. Hvor mange liter er faktisk 8 glass vann?

Er nok snakk om 2 dl glass tenker jeg, så da er det 1.6 liter. Men bedre med vannflaske med tut på, så kan du drikke litt når det passer istedet for å holde på med glass som man letter glemmer.

Skrevet

De fleste anbefaler å drikke 2 liter vann pr dag, så da er nok glassene beregnet til 2,5 dl.

Skrevet
Er nok snakk om 2 dl glass tenker jeg, så da er det 1.6 liter. Men bedre med vannflaske med tut på, så kan du drikke litt når det passer istedet for å holde på med glass som man letter glemmer.

Enig i at det er 2 dl glass. Man trenger ikke drikke så mye som to liter, får jo en del vann gjennom maten. Forøvrig er det verdt å merke seg at engangsflaker av mykplast ikke er beregnet til gjenbruk og en kan få stoffer fra flaska i seg om man bruker den flere gang. En gjenbruksvannflaske bør også vaskes daglig da.

Selv om vann selvsagt er det sunneste må en jo også telle med annen væske en inntar i løpet av dagen. Og det er jo generelt slik at om urinen er lys gul har man drukket tilstrekkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...