Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #41 Del Skrevet 8. januar 2010 Vi har 16 grader på soverommet. Det er kaldt nok! Vi har ikke hatt det åpent i hele høst. 16 grader på soverom mener jeg er alt for varmt. 10-12 grader bør være absolutt maksimum med mindre du sover uten sengetøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #42 Del Skrevet 8. januar 2010 16 grader på soverom mener jeg er alt for varmt. 10-12 grader bør være absolutt maksimum med mindre du sover uten sengetøy. Deg om det. 12 grader er for kaldt! Mange sover i 20 varmegrader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. januar 2010 #43 Del Skrevet 8. januar 2010 16 grader på soverom mener jeg er alt for varmt. 10-12 grader bør være absolutt maksimum med mindre du sover uten sengetøy. Nå var vel ikke spørsmålet om hva du synes temperaturen på soveværelset bør være hos folk flest. Hos deg selv kan du vel ha det akkurat som du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alladin Skrevet 8. januar 2010 #44 Del Skrevet 8. januar 2010 Jepp, sover ALLTID med vinduet åpent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 8. januar 2010 #45 Del Skrevet 8. januar 2010 Nei, jeg gjør ikke det nå. Når det blir is på innsiden av soveromsvinduene selv med ovnen på frister det ikke å åpne dem. Vet ikke om jeg en gang får det til :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollemusa Skrevet 8. januar 2010 #46 Del Skrevet 8. januar 2010 Ja, det gjør jeg! Ikke på vid gap vel og merke, men det står da litt oppe iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille85 Skrevet 8. januar 2010 #47 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Jada.. Her står det åpent hele døgnet.. Ellers får jeg ikke sove! Blir for varmt.. Er utrolig deilig å ligge under en varm dyne, med hodet på en kald pute, og kjenne at det er frisk luft i rommet.. Jeg snur puten når den blir varm også! :gjeiper: Og så holder jeg på å få hjerteinfarkt når jeg hiver dynen av meg om morgenen.. Men men.. Deilig om natten da!! Endret 8. januar 2010 av Lille85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 8. januar 2010 #48 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg sov med vinduet åpent hele jula og gjør det vanligvis året rundt, men akkurat nå de siste dagene så har det fått lov til å være lukket. Nå skal det sies at det har vært helt nede på -28 her og jeg har soverom i kjeller'n der jeg kun varmer opp kjellerstua som ligger flere rom unna soverommet. Uansett -termodyne!! Jeg elsker termodyna jeg kjøpte på Fretex for noen år siden, de blir laget at stoffrester og er kjølige på sommeren og holder meg god og varm på vinteren! Min redning, året rundt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. januar 2010 #49 Del Skrevet 8. januar 2010 Sover sjelden med vinduet åpent siden jeg misliker tanken på insekter og edderkopper som kommer inn. Akkurat den faren er neppe så stor akkurat nå , men er ikke glad i å ha det for kaldt heller så jeg holder fremdeles vinduet igjen og har litt lunk i panelovnen. Hadde 14 grader sist jeg sjekket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starligt Skrevet 8. januar 2010 #50 Del Skrevet 8. januar 2010 sover alltid med vinduet åpent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 9. januar 2010 #51 Del Skrevet 9. januar 2010 Vi har 16 grader på soverommet. Det er kaldt nok! Vi har ikke hatt det åpent i hele høst. Vi har 17 grader på stua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #52 Del Skrevet 9. januar 2010 Vi har 17 grader på stua Dette er bedre enn de fleste, men 10-12 grader på stua og 4-5 grader på soverommet burde være mer enn godt nok. Det er tross alt noe som heter å kle seg etter forholdene. Hadde alle holdt slike innetemperaturer, kunne dette hjulpet betydelig på den globale oppvarmingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. januar 2010 #53 Del Skrevet 9. januar 2010 Dette er bedre enn de fleste, men 10-12 grader på stua og 4-5 grader på soverommet burde være mer enn godt nok. Det er tross alt noe som heter å kle seg etter forholdene. Hadde alle holdt slike innetemperaturer, kunne dette hjulpet betydelig på den globale oppvarmingen! Dette får være så politisk ukorrekt det bare vil, men akkurat nå gir jeg beng i den globale oppvarmingen. Jeg vil ha det passe varmt etter min smak i mitt hus, det vil si ca. 20 grader i oppholdsrom og 15-16 på soveværelset. Jeg ligger altså ikke i bobledress og lue i sengen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safira Skrevet 9. januar 2010 #54 Del Skrevet 9. januar 2010 Dette er bedre enn de fleste, men 10-12 grader på stua og 4-5 grader på soverommet burde være mer enn godt nok. Det er tross alt noe som heter å kle seg etter forholdene. Hadde alle holdt slike innetemperaturer, kunne dette hjulpet betydelig på den globale oppvarmingen! Jeg er faktisk ikke i stand til å gjøre skolearbeide hvis det er så kaldt hos meg. Da må jeg ha på meg ullundertøy, ullgenser, pulsvarmere, tjukk fleecegenser/bukser, to par ullsokker, ulltøfler og et tykt pledd for å ikke fryse, men selv da er jeg så kald at jeg egentlig ikke orker å gjøre noe. Nå har vi varmepumpe (jordvarme) som varmer opp vannet som går i radiatorene, så vi er kanskje uansett ikke de verste "synderne" selv om vi har 19-20 grader inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 9. januar 2010 #55 Del Skrevet 9. januar 2010 Dette er bedre enn de fleste, men 10-12 grader på stua og 4-5 grader på soverommet burde være mer enn godt nok. Det er tross alt noe som heter å kle seg etter forholdene. Hadde alle holdt slike innetemperaturer, kunne dette hjulpet betydelig på den globale oppvarmingen! Det var da svært. En innetemperatur på 20 grader i boligen, og 16-17 i soverommet er helt ok, spesielt nå om vinteren. Man vil ikke fryse og lide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 9. januar 2010 #56 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Dette er bedre enn de fleste, men 10-12 grader på stua og 4-5 grader på soverommet burde være mer enn godt nok. Det er tross alt noe som heter å kle seg etter forholdene. Hadde alle holdt slike innetemperaturer, kunne dette hjulpet betydelig på den globale oppvarmingen! Jeg har rundt 15-17 grader i stua tror jeg (gjetter, jeg har ikke termometer), og det er egentlig for kaldt. Må ligge med dyne i sofaen for ikke og fryse, selv om jeg har på flere lag ullundertøy/fleece. Endret 9. januar 2010 av Tonje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest caramiacaramella Skrevet 11. januar 2010 #57 Del Skrevet 11. januar 2010 Nope! Sover derimot med ovnen på ved siden av senga og både sokker og ullsokker på. Kan trygt si at jeg også er en frysepinne :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ihearttom Skrevet 11. januar 2010 #58 Del Skrevet 11. januar 2010 huff, nei. Veggene her i blokka er ikke spesielt godt isolerte, og jeg har ikke varmeovn inne på rommet, men varmekabler i gulvet. De er på hele døgnet, og varmer rommet greit. Vil jeg fryse, så er det ikke verre enn å skru av varmekablene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå