Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #21 Del Skrevet 7. januar 2010 Pleier å ligge rundt 13grader på soverommet om vinteren, vi har luftventilen åpen. Har kun åpent soveromsvindu om det er 10+ ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest titten Skrevet 7. januar 2010 #22 Del Skrevet 7. januar 2010 Pleier å ligge rundt 13grader på soverommet om vinteren, vi har luftventilen åpen. Har kun åpent soveromsvindu om det er 10+ ute. Lese bare pleier å ligge rundt...og tenkte jeg var i feil forum. Kanskje jeg skal komme meg i senga nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 7. januar 2010 #23 Del Skrevet 7. januar 2010 det er for kaldt til å ha vinduet oppe nå. Men jeg lufter godt før vi legger oss istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #24 Del Skrevet 7. januar 2010 Ja det står på vid vegg hele året uansett temperatur. Følgelig er det interessant å være der inne om dagen. Gulvet er så kaldt at det føles som å gå på is! Har varmelaken i senga og tre dyner. Pluss en mann! Så det er bare deilig. Eneste problemet er at jeg blir kald på nesetippen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 8. januar 2010 #25 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg lufter vanligvis bestandig på soverommet, men har ikke på varme. Nå er det imidlertid så stor luftforurensning i Oslo at det kan skape problemer for astmaen min, og jeg bor i tillegg rett ved E6, så jeg har vinduet igjen for tiden. Men liker å sove i kald luft, bare jeg har pysj og pledd i tillegg til dyne kan jeg sove så kaldt det går. Visse vintre har jeg sovet med lue og hals =D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 8. januar 2010 #26 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Jeg sover med vinduet åpent ja. Endret 8. januar 2010 av The Kitten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 8. januar 2010 #27 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg har bare vinduet åpent på sommeren, jeg hater å sove i kalde soverom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 8. januar 2010 #28 Del Skrevet 8. januar 2010 Å nei, vinduet står ikke oppe i 20 minusgrader! Heller ikke ventilen er åpen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #29 Del Skrevet 8. januar 2010 Jupp! Legger meg med klær på og leser sånn at det blir varmt før jeg tar av meg, og har måttet ta med teppe et par ganger, men åpent vindu skal det være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 8. januar 2010 #30 Del Skrevet 8. januar 2010 Ikke snakk om at vinduet står oppe nå! Våkner iskald på nesa selv når det er lukket :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 8. januar 2010 #31 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Sove med vinduet opp nå?? Her er det nærmere 30 minus så nei, det gjør jeg ikke. Lufter kjapt før jeg legger meg, det holder. Har på varmovn og pakker meg under to dyner, likevel blir jeg ikke ordentlig varm. Endret 8. januar 2010 av Guriane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #32 Del Skrevet 8. januar 2010 Nå de siste dagene har jeg hatt vinduet stengt, men ellers står det åpent stort sett hele året. Først hvis det blir ca minus 10 eller kaldere vurderer jeg å lukke. Har aldri på varme inne (bor i blokk og det blir aldri ordentlig kaldt inne). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NilsPils Skrevet 8. januar 2010 #33 Del Skrevet 8. januar 2010 Ja, det gjør vi. Prøvde ei natt UTEN å åpne det, men sov dårlig og var "groggy" om morgenen. Lukker det på dagen, så det er ca 20 plussgrader der når vi legger oss. Hele natten står vinduet åpent - ca 4cm gløtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #34 Del Skrevet 8. januar 2010 Hittil i vinter har vi hatt ventilen åpen, men nå er den lukka og forsegla. Det er nesten 30 minus ute om natta nå, så det holder med det lille av luft som allikevel siver inn gjennom ventilen. Når vi har hatt soveromsdøra lukket hele dagen er det 4 grader på soverommet når vi legger oss. Brr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 8. januar 2010 #35 Del Skrevet 8. januar 2010 Ja, må alltid ha vinduet litt åpent om natten. Det er varmt i boligen uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Puddel Skrevet 8. januar 2010 #36 Del Skrevet 8. januar 2010 Vi har egentlig brukt å ha vinduet oppe, men huset vi bor i er fra 1800-tallet og vi sliter med å holde temperaturen på den rette siden av femten varmegrader på dagtid når vi fyrer. Og om vi har på mer strømovner går bare sikringene, (og for å skru på hovedsikringen på vi igjen må vi ut i ene uthuset, det frister ikke akkurat i 30 minus) Så her får ingen vinduer stå oppe, selv med lukkede døreer blir det for kaldt i resten av huset. Vi har heller døren på gløtt ut i gangen så det ikke blir så innestengt på soverommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 8. januar 2010 #37 Del Skrevet 8. januar 2010 Vi bor i en leilighet hvor soverommets tempratur sprer seg lett til stua, så nei. Vi har ikke åpent vindu nå når det er vinter, for å spare strøm. Negative er at jeg sliter eksta med å våkne når det ikke er åpent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #38 Del Skrevet 8. januar 2010 Hittil i vinter har vi hatt ventilen åpen, men nå er den lukka og forsegla. Det er nesten 30 minus ute om natta nå, så det holder med det lille av luft som allikevel siver inn gjennom ventilen. Når vi har hatt soveromsdøra lukket hele dagen er det 4 grader på soverommet når vi legger oss. Brr 4 grader på soverommet burde være mer enn varmt nok. Alle burde sove med åpent vindu uten inneoppvarming på soverommet!! For å ha frisk luft på soverommet kreves åpent vindu. Fyring med åpent vindu er sløsing med energi, hvilket er forkastelig miljømessig. Om noen fryser, går det alltids an å kle seg bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safira Skrevet 8. januar 2010 #39 Del Skrevet 8. januar 2010 4 grader på soverommet burde være mer enn varmt nok. Alle burde sove med åpent vindu uten inneoppvarming på soverommet!! For å ha frisk luft på soverommet kreves åpent vindu. Fyring med åpent vindu er sløsing med energi, hvilket er forkastelig miljømessig. Om noen fryser, går det alltids an å kle seg bedre. Tuller du? Fire grader burde være nok? Bare å kle på seg? Jeg synes det er sykt ubehagelig å sove med boblebukse og jakke under dynen, hvertfall. Jeg er enig i at det er teit å fyre masse nå og samtidig ha vinduene åpne. Men det å ha vinduene åpne nå er for meg hvertfall å ta i for hardt. Jeg sover aldri med vinduene åpne. Jeg har en lufteluke jeg har oppe på sommeren, men ellers så trekker det nok inn ved balkongdøren uansett. Rommet mitt ser det kaldeste i huset, så jeg kan ikke la enda mer kulde slippe inn. Nå skal det sies at jeg ikke bare sover på soverommet, så å ha det veldig kjølig er uaktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 8. januar 2010 #40 Del Skrevet 8. januar 2010 Vi har 16 grader på soverommet. Det er kaldt nok! Vi har ikke hatt det åpent i hele høst. Men vårt soverom er omtrent 20 kvadrat og over 3 meter takhøyde, så er rundt 60 m^3. Blir ikke særlig tett luft med to voksne som sover. Men prøvde ei natt (da sov jeg alene) og tørke klær på soverommet samtidig som jeg sov, det gikk rett og slett ikke. Da var lufta helt klam og ekkel da jeg våknet ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå