janita Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Jeg og en venninne reiser på backpacking nå i bjønnelsen av februar, og lurer på hva folk har av annbefalinger? Skal bli en måned i thailand (mest sannsynlig innom bangkok, phuket, koh samui og singapore) litt over en måned i australia og new zealand (der skal vi blandt annet til sydney og auckland, mer er ikke planlagt), to uker på hawaii, litt over en uke i san francisco og los angeles, og til slutt e uke i new york. Trenger alle de tips vi kan få av hva vi bør gjøre og ikke gjøre, spise, måter å reise på osv .
Gjest Gjest_Koriander_* Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Ååå som jeg misunner deg - altfor lenge siden jeg har backpacket! Kanskje noen av svarene også bærer preg av at jeg ikke er 20 år lenger... men det er ikke sååå lenge siden jeg var ryggsekkturist altså Thailand: Et fantastisk land å reise i. Trygt, enkelt, vakkert, nydelig mat, deilig klima - i det hele tatt! Du må regne med at alle prøver å lure deg for småpenger hele tiden - det er endel av spillet, men jeg har ALDRI opplevd å føle meg utrygg eller truet der. Fråts i deilig thaimat og nyt livet! Jeg ville styrt unna Phuket, heller reist litt lenger sør... Ao Nang, Krabi, Ko Lanta-området. Noe av det har nok blitt veldig kommersielt i det siste, men du finner fortsatt perler rundt der. Jeg har haiket med lastebil og kjørt longtailbåt ut til enkle, primitive steder på øyer som hadde strøm 3 timer hver kveld - en utrolig morsom opplevelse. Snorkling og evt dykking er et must! Jeg har prøvd det meste av framkostmidler i Thailand: fly, tog, buss, longtail, ferge, taxi, sykkel.. alt fungerer! Bangkok er en spennende og bråkete by! Sørg for all del å bevege deg på Chao Praya River, og ta gjerne en tur ut på kanalene - der får man se hvordan thaiene bor litt utenfor sentrum. Khao San Road er vel fortsatt stedet for enhver backpacker (ref The Beach), og her finner man masse info om turer osv. Australia: Mitt favorittland og favorittfolk! Ta dere råd til en tur til Alice Springs, vær med på tur til Ayers rock/Olgas osv. Vi var på busstur med teltovernatting - kjempemoro! Sørg for å besøke noen av de harry barene i Alice - det er som å gå 50 år tilbake i tid! Kunne skrevet mye mer, kommer kanskje tilbake
janita Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2010 Takk for hjelpen! alt hjelper til forberedelsene:) trenger flere forslag;) hva gjør jeg i usa for eksempel?
lilla91 Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Beklager at jeg kanskje gir deg falske forhåpninger, og ikke kommer med noe fornuftig, men jeg klarte ikke å dy meg...HELDIGGRIS!!! :D
Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Jeg ville også fått med en tur over grenser til Malaysia! Et fantastisk land som bærer preg av å være litt mer "urørt" enn Thailand. Kuala Lumpur er en veldig spennende storby! Kan også anbefale øya Langkawi - ett lite stykke himmel på jorden :rødme: Varme kilder, templer, jungel om mye mye mer
Gjest Gjest_Janita_* Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Ja gleder meg noe sinnsykt! Dette ser ut som fantastiske plasser å dra til. tror jeg til slutt har alt for liten tid i thailand:/
Fiol Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Hei! Jeg er paa backpackertur naa, og har vaert det i to maaneder. Er naa i Sydney etter aa ha reist 3 uker i Australia. Om du liker dykking, seiling og ekstremsport er Queenslandkysten absolutt stedet aa dra. Vi var paa Great Barrier Reef og dykka og snorkla, det var kjempefint! Saa baade hai og skilpadder. I dag har vi ogsaa tatt et skydive (fallskjermhopping). Var et helt sinnsykt kick.. saa her kan du faa opplevelser du vil huske for resten av livet. Likevel er Asia det stedet jeg gjerne vil dra tilbake til. Det er billigere, folk er utrolig hoflige og snille, og det er veldig pent. Phi Phi Island er et sted du absolutt burde faa med deg om du vil paa en plass med masse andre unge. Ko Lanta er ogsaa fin, men litt roligere. Jeg drar til Hawaii i over i morgen, saa kan prove aa komme med noen oppdateringer derfra. Bare prov aa gjore masse reseach paa nettet i de landene du vil dra, saa finner du ut mye om forskjellige steder. Her er noen av stedene jeg brukte: wikitravel.org backpacker.no Om du vil ha adressen til reisebloggen min kan du sende meg en egen melding
Gjest Gjest_Janita_* Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 Tusen takk for svar;) jeg er ikke så interessert i dykking på grunn av astma, men venninnen min er;) seiling og ekstremsport høres ypperlig ut! har allerede prøvt fallskjermhopping, så det blir ikke nå. men strikkhopping osv kunne jeg gjerne tenkt meg å prøve. Skal følge aktivt med på reisebloggen din;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå