Gå til innhold

"Er du gravid?"

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

DU HAR HELT KLART IKKE OPPLEVD Å FÅ SPM SELV!!!!

Det er sant det..er man perfekt, så er man perfekt. Dessverre.

• 5 år senere...
Gjest Irritert!
Skrevet

Slike spør smål er noe av det mest upassende som finnes! Og det verste av alt; jeg har nå opplevd å få det selv! Var på familiebesøk med kjæresten, og skulle møte søskenbarnet hans og kjæresten for første gang. Jeg gikk bort til henne og presenterte meg, og det første hun presterer å si er "er du gravid, eller?". Jeg ble helt paff og svarte bare "nei, det er jeg ikke.." Hun ble selvfølgelig flau, og beklaget seg. Bablet om at hun selv hadde fått det spørsmålet uten å være gravid. Nettopp! Da burde hun visst hvor ille det må føles og holdt kjeft!

Etterpå satt jeg der og tenkte over hvordan magen min så ut o.l. Fikk det ikke ut av hodet! Hun dama der må være mester i å gi folk dårlig selvtillitt! Jeg følte meg så liten! Jeg trodde ikke _jeg_ var en sånn person som så gravid ut liksom. Har riktignok ikke helt flat mage, men hvem har nå det? Har iallfall ikke gravidmage! Uansett, man spør ikke om sånt med mindre det ikke er tvil om at dama er gravid, og med tanke på hvordan magen min ser ut, burde tvilen vært GANSKE stor. Dessuten var det første gangen jeg så henne, så synes ikke hun hadde noe med det uansett.

Etterpå måtte jeg spørre kjæresten og venner om deres mening. "Ser jeg gravid ut, eller???" Jeg fikk selvfølgelig bare beroligende svar (som jeg håper er ærlige), som f.eks "det er kanskje fordi du har så store pupper" og "skjørtet ditt går litt utover under brystet". Alle svar tydet iallfall på at dama som spurte var helt på jordet, hehe.

Det jeg nå lurer på: hvor har hun det ifra??? Ville hun bare være frekk? Er øynene hennes laget sånn at alt hun ser på blir forstørret? Eller ser jeg faktisk gravid ut? Noen som har forslag på hvilke andre grunner som ligger bak?

Jeg tror kanskje jeg skal ta en telefon til moren min, jeg pleier som regel å få høre sannheten da, samme hvor brutal den er..eller kanskje jeg ikke vil høre den, hehehe...

"Er du gravid-spørsmålet" er iallfall det verste spørsmålet ei jente kan få, det er det ikke tvil om. Eller hva? Man føler seg jo som en diger hvalross etterpå, som må holde inn magen konstant! Og den sjokoladen som ligger og venter på deg, er plutselig ikke så fristende lenger..

Til alle dere som vurderer å spørre noen dette spørsmålet en eller annen gang- ikke gjør det!! Vær så snill! La folk få fortelle nyheten selv (om det da er noe å fortelle..)

Skrevet

Jeg har gjort det en gang, en gang jeg var ung og dum. Jeg traff igjen en jeg hadde gått på skolen med som hadde forandret seg ganske tydelig i det området, og fordi jeg er ganske sjenert og ikke visste riktig hva jeg skulle si, plumpet jeg ut med spørsmålet. Angret øyeblikkelig, men da var skaden allerede gjort. Ba henne om unnskyldning neste gang jeg så henne, og hun godtok den, selv om hun ble ganske lei seg. Kunne slått meg selv i hodet med noe hardt! Heldigvis tilgav hun meg, og vi er gode venninner nå.

Er kanskje skjebnens ironi at jeg sliter med å bli gravid nå ...

Kommer i hvert fall aldri til å stille det spørsmålet igjen!

Gjest yokohama
Skrevet

Det er jo ikke så ille om han trodde det på grunn av puppene dine:P Mye verre om han kommenterte på grunn av magen liksom!

Jeg har en i klassen min som jeg såg hadde blitt gravid etter sommerferien. Eller, hun var 7 mnd på vei, men det viste ikke før etter sommerferien:P Men jeg var dritredd for å ta feil da jeg klappet henne på magen og sa "når skjedde dette da?".

Det hadde blitt for dumt om jeg ikke kommenterte det liksom! Jeg var jo 89 prosent sikker da:p

Skrevet

jeg har ikke opplevd det, men jeg var med en venninne en gang da hun traff en annen venninne, og hun spurte da om hun vi traff var gravid. Og det var hun altså ikke.

Det var veldig flaut for henne, og hun som ikke var gravid ble stiv i ansiktet. En komisk situasjon. Og jeg kommer ikke til å spørre noen om det hvertfall.-

Skrevet

Jeg har blitt spurt om det to ganger. En gang foran mange folk av en jente med downs, og en annen gang av en pasient jeg var hjemme hos. Var verst den gangen med ho downsjenta, veldig mange av de som var der som ble ganske brydd.

Gjest AnneShirley
Skrevet
Det er jo ikke spøsmålene som kommer fordi noen lurer på om en planlegger å få barn snart som er problemet.

Synes det er riktig så plagsomt det også, ja.. Så den er jeg ikke enig med deg i.

Gjest Gjest_annapanna_*
Skrevet

var på ferie i thailand med minkjære og gikk inn på en liten reisebyrå og bestile en dagertur te phiphi og da sa han vi bestilte av jeg ser du er gravid og. jeg ble sååå sinna. :(

er forøvrig gravid nå da :) 3år senere

Skrevet

Har blitt spurt en gang, av en av nevoene mine naar mamman hans var gravid. Han sa: 'hva er det inni der?' mens han pirket paa magen min, og ble litt smaaskuffa naar jeg svarte 'fett' :ler:

Jeg ble litt brydd der og da, men naa er det mest en litt morsom historie. Men hadde noen spurt rett ut om jeg var gravid, saa ville jeg blitt irritert.

Skrevet
Har blitt spurt en gang, av en av nevoene mine naar mamman hans var gravid. Han sa: 'hva er det inni der?' mens han pirket paa magen min, og ble litt smaaskuffa naar jeg svarte 'fett' :ler:

Jeg ble litt brydd der og da, men naa er det mest en litt morsom historie. Men hadde noen spurt rett ut om jeg var gravid, saa ville jeg blitt irritert.

Den var jo litt søt da..

Jeg ville også ha blitt ganske så irritert dersom noen hadde spurt om jeg hadde vært gravid.. Maken til frekkhet egentlig, spesielt hvis det er en person men ikke kjenner så godt, og som du ikke har sett på en stund.. Jeg er nok flink å holde kjeft ja..

Skrevet
Jeg har blitt spurt om det to ganger. En gang foran mange folk av en jente med downs, og en annen gang av en pasient jeg var hjemme hos. Var verst den gangen med ho downsjenta, veldig mange av de som var der som ble ganske brydd.

Jeg skjønner ikke at det er så big deal, og at man ikke bare kan le av det?

Å ikke minst når det kommer fra ei som ikke vet bedre?

Hvorfor blir alle så fornærmet? Fordi dere tenker at dere er tjukke som ser gravid ut? Jeg tar meg ikke nær av folk som spør om vi skal prøve snart, om vi prøver eller om jeg er på tjukka.

Gjest Irritert
Skrevet
Jeg skjønner ikke at det er så big deal, og at man ikke bare kan le av det?

Å ikke minst når det kommer fra ei som ikke vet bedre?

Hvorfor blir alle så fornærmet? Fordi dere tenker at dere er tjukke som ser gravid ut? Jeg tar meg ikke nær av folk som spør om vi skal prøve snart, om vi prøver eller om jeg er på tjukka.

Det er jo fint for de som kan ta slike kommentarer med et smil og glemme de. Skulle ønske at det var så lett or meg også;) Grunnen til at jeg blir fornærmet, er at vedkommende som spør på en måte antyder at kroppen din ikke ser "normal" ut, enten det er snakk om magen eller puppene. At man ser gravid ut, kan jo bare bety én ting- man har større mage (evt pupper) enn det som er vanlig. Jeg vil iallall ikke ta det som noe kompliment, selv om damer som faktisk ER gravide ser flotte ut. Det er en stor forskjell på å se gravid ut og å være det..

Jeg tenker også på jenter som har et vanskelig forhold til kroppen sin. Tenk hvor ille det må være å få slike spørsmål om du i utgangspunktet misliker kroppen din. Det er nok lite sannsynlig at man føler mindre slankepress etter en slik kommentar. Jeg merker selv hvor mye mer opptatt jeg har blitt av hvordan magen ser ut, selv om jeg i utgangspunktet var fornøyd med kroppen min slik den er. Men selvfølgelig, en slik dum kommentar skal ikke få ødelegge meg:)

Skrevet

Moren til kjæresten min spurte meg om det for noen år siden. Men det var fordi jeg hadde vært kvalm og kastet opp tre morgener på rad. Så da kan jeg på en måte skjønne at hun spurte.

Hvis noen kun hadde sett på meg og så spurt om jeg var gravid hadde jeg garantert tatt det som at jeg har stor mage. Jeg spør ikke om noen er gravide før det er HELT tydelig at de er det.

Skrevet
Det er jo fint for de som kan ta slike kommentarer med et smil og glemme de. Skulle ønske at det var så lett or meg også;) Grunnen til at jeg blir fornærmet, er at vedkommende som spør på en måte antyder at kroppen din ikke ser "normal" ut, enten det er snakk om magen eller puppene. At man ser gravid ut, kan jo bare bety én ting- man har større mage (evt pupper) enn det som er vanlig. Jeg vil iallall ikke ta det som noe kompliment, selv om damer som faktisk ER gravide ser flotte ut. Det er en stor forskjell på å se gravid ut og å være det..

Jeg tenker også på jenter som har et vanskelig forhold til kroppen sin. Tenk hvor ille det må være å få slike spørsmål om du i utgangspunktet misliker kroppen din. Det er nok lite sannsynlig at man føler mindre slankepress etter en slik kommentar. Jeg merker selv hvor mye mer opptatt jeg har blitt av hvordan magen ser ut, selv om jeg i utgangspunktet var fornøyd med kroppen min slik den er. Men selvfølgelig, en slik dum kommentar skal ikke få ødelegge meg:)

Jeg ser den biten at det ikke er gøy om man sliter med kroppen sin.

Jeg jobbet engang sammen med ei som har mage som om hun er 7 mnd på vei. Hun er skikkelig oppblåst og er tynn i armer og ben men alt fettet legger seg på magen. Den er rundt og steinhard, kjenner man ikke denne dama så tror man selvsagt at hun er gravid. Det kan jo ikke være så gøy. På en ferie ble hun nektet alkohol i en bar siden hun var gravid.. trodde bartenderen. Huff..

Men når det kommer fra barn eller noen med downs så må man ta det med et smil:)

Skrevet

Jeg har blitt spurt om dette et par ganger. Rett før mens kan jeg få en skikkelig kulemage, og denne gjorde at spørsmålet ble stilt begge gangene. Greit nok, det fantes en forklaring. Men generelt så synes jeg at man ikke skal spørre om slikt.

Skrevet
Jeg har blitt spurt om dette et par ganger. Rett før mens kan jeg få en skikkelig kulemage, og denne gjorde at spørsmålet ble stilt begge gangene. Greit nok, det fantes en forklaring. Men generelt så synes jeg at man ikke skal spørre om slikt.

Jeg tror ikke noen mener noe vondt med deg, eller tenker hun er blitt feit.

Jeg tror noen spør pga nysgjerrighet og glede over at du kanskje er gravid.

Tror noen ikke tenker seg om å blir like brydd når de har tatt feil.

Skrevet

Jeg har blitt spurt om det en gang, av en kompis av meg og mannen da jeg møtte ham for første gang på et års tid. Vi småpratet litt og så nevnte jeg at jeg snart skulle slutte i jobben (hadde akkurat fortalt ham at jeg ikke trivdes der). Og da flikket øynene hans ned til magen min, og han spurte: "Er du gravid?"

Jeg ble litt irritert, men jeg smilte og sa at det var jeg ikke, men at jeg skulle begynne på universitetet. Jeg tok det jo som at jeg tydeligvis hadde lagt på meg siden sist han så meg, og siden jeg ikke akkurat er fornøyd med kroppen min var det jo litt sårende... Men men, han mente vel ikke noe vondt med det.

Skrevet

Min kollega spurte meg hvor lang jeg var på vei. Hun ble flauest av oss begge når jeg sa det nok dessverre bare var fett som la seg på magen min.

Jeg kunne ikke spurt noen før de enten hadde magen godt opp under haka eller sa at de var gravide.

Skrevet
Jeg tror ikke noen mener noe vondt med deg, eller tenker hun er blitt feit.

Jeg tror noen spør pga nysgjerrighet og glede over at du kanskje er gravid.

Tror noen ikke tenker seg om å blir like brydd når de har tatt feil.

Nei, jeg tror da heller ikke det er vondt ment. Men at det er litt tankeløst, når man vet hvor mange kvinner som sliter med kroppsbildet sitt, det synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...