Gjest MrsL Skrevet 29. august 2003 #1 Skrevet 29. august 2003 Min forlover bor ikke der jeg bor, men ca.50 mil unna. Hun ønsker å holde et utdrikningslag for meg, men vet ikke hvem hun skal invitere fra her jeg bor nå. Jeg har tre-fire venninnger som fremdeles bor på min hjemplass som selvfølgelig skal være med. Min forlover har spurt om jeg kan lage en liste over hvem som skal være med. Jeg har prøvd å satt opp noen navn, men er usikker på hvem man skal be med på sånt. Forloveren må jo selv bestemme hvor stort hun legger det opp til å være ikke sant? Samtidig er utdrikningslag noe hun og jeg har snakket om i mange år og er veldig enig i at et utdrikningslag heller skal være en koselig jentekveld, med god mat og drikke, enn et hesblesende full førr kl.21.00 på en av byens utesteder. Så det jeg egentlig spør om nå er deres mening på hvem som absolutt BØR inviteres på utdrikningslag og hvem man evt. kan utelate med begrunnelse i at det skal være et lite og intimt utdrikningslag? Men for alt det jeg vet kan det jo bli et digert lag - har jo ikke nå finger med i spillet jeg annet enn å lage en gjesteliste
nessi Skrevet 29. august 2003 #2 Skrevet 29. august 2003 Jeg synes alle skal be de man selv føler for. Det finnes ingen regler her. Noen ber bare de nærmeste, som kanskje også er bedt i bryllupet, mens andre ber alle de kjenner. Jeg vurderer sterkt å også ville ha med gutter i mitt utdrikkninglag. Jeg har kamerater som er like gode venner som venninnene mine. Synes nesten det er feil å be bare jenta i et par hvor det egentlig er han jeg kjenner og har vært venner med i mange år.
Zianta Skrevet 29. august 2003 #3 Skrevet 29. august 2003 Lag en liste og skriv hvilke relasjon du har til de bak navnet. Om de er veninne, arbeidskollega, partner til venn av brudgommen osv. Så kan hun selv velge hvor intim eller stor fest hun vil lage.
Ronja Skrevet 29. august 2003 #4 Skrevet 29. august 2003 Så lenge hun spør, synes jeg du skal sende henne navnene på de du vil skal være med. Da får du det slik som du vil også. Det blir vanskelig for henne å velge ut fra en liste. Det kan jo hende du står søsteren til din mann nærmere enn en gammel venninne eller en du jobber sammen med? Og hvem man BØR be er helt opp til deg. De du utelater vil skjønne det, i hvert fall så lenge det skal være et lite utdrikningslag. Og de som ikke skjønner det... vel, da vet du at du valgte riktig å ikke ta dem med! Og Septemberbrud04: Jeg synes du skal ta med guttevennene i utdrikningslaget ditt jeg!
VesleBråka Skrevet 29. august 2003 #5 Skrevet 29. august 2003 Enig i det med gutte og jentevenner forsåvidt, jeg var i utdrikkingslag til en jente jeg ikke kjenner så godt, med venninnene hennes jeg kjenner enda mindre pga. jeg kjenner mannen hennes veldig godt, og var i bryllupet på "hans" side. Hadde vært mye mer naturlig (og morro) å vært i hans utdrikkingslag, ettersom jeg kjenner mange av vennene hans også godt og har det morro med dem. Jeg luftet det forsiktig, men fikk ingen respons, de ville ha gutte- og jentefest og det godtok jeg.
Snorkie Skrevet 29. august 2003 #6 Skrevet 29. august 2003 Sliter litt med det samme problemet selv Forloveren min ønsker ikke at det blir for mange og tenkte egentlig å bare be de nærmeste venninnene mine (vi har alltid vært en jentegjeng på 10) + de jentene til mannens venner (som er gode omgangsvenner av oss) ca 6 stk. I tillegg er vi et lite og godt arbeidsmiljø på jobben (6 jenter) og de har allerede sagt at de gleder seg til utdrikningslaget selv om jeg ikke har nevnt det i hele tatt. Tror ikke forloveren min har tenkt å be arbeidskollegaene mine... I tillegg har jeg et søskenbarn det vil være naturlig å be (bor på samme plass, og jeg var i hennes). Hvis forloveren din har bedt om en liste, synes jeg du skal lage en til henne, men det er jammen ikke lett å definere hvem som bør bli bedt.
-ida- Skrevet 29. august 2003 #7 Skrevet 29. august 2003 Jeg synes du skal ha de du ønsker å ha der, både store og små lag er like vanlig. Gjør det du føler er rett for deg og ikke tenk på hva andre synes og mener
Gjest MrsL Skrevet 30. august 2003 #8 Skrevet 30. august 2003 Jeg har i grunn selv ikke lyst å ha med arbeidskollegaer, men bare venner. Men så er det det at det er to stykker på jobb jeg står nærmere enn de andre og har lyst å ha med de to, men hva sier de andre da? Også kan det jo løse seg selv også, for om min forlover har tenkt å ha laget på min hjemplass er det ikke alle som vil se seg råd til å dra dit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå