Gjest chibiz Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 er det noen her inne om har kjøpt seg et medlemskap eller kjenner noen som har det. Og hatt suksess ??? hvor mye gikk du ned? over hvor lang tid? var det nyttig og enkelt å følge ? vil du anbefalle det videre ?
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har brukt vektklubb.no i to måneder nå, og jeg kommer ikke til å fornye abbonementet mitt selv om jeg har gått ned 2 kg på de to månedene. Det er "greit nok", men heller ikke mer enn det for min del. Det er enkelt i bruk, oversiktlig og greit, og du får mange gode menytips.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 er det noen her inne om har kjøpt seg et medlemskap eller kjenner noen som har det. Og hatt suksess ??? hvor mye gikk du ned? over hvor lang tid? var det nyttig og enkelt å følge ? vil du anbefalle det videre ? Hei! Jeg har brukt vektklubb.no i 3mnd og gikk ned 7 kg... Valgte å gå saktere ned enn mange andre. Syns det er utrolig greit og oversiktlig å kunne loggføre alt man spiser. I og med at jeg småspiser hele dagen. Utrolig mange gode middagstips og desserter er det å få også! Jeg liker meg der!
Draum Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Det funker jo ikke til noe annet enn å loggføre maten du spiser, få en oversikt over kaloriene samt prosentfordeling av karbo, fett og proteiner.
CheezDoodles Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Det funker jo ikke til noe annet enn å loggføre maten du spiser, få en oversikt over kaloriene samt prosentfordeling av karbo, fett og proteiner. Jeg vil jo si at det er akkurat det som er så bra med vektklubb! Vektklubb hjalp meg mye. Loggføringen tvang meg til å tenke over hva jeg spiste, hver dag. Man blir mer oppmerksom på hva man putter i munnen. I tillegg kan du se på "kaka", hvor variert maten du spiser egentlig er, og om det trengs forandringer. Etter en stund med dette opplegget, har du innarbeidet det, og det går av seg selv. Kostholdet mitt har iallefall forandret seg, og jeg har lært mye Jeg angrer ikke på at jeg brukte penger på vektklubb.no, istedet for pulverkurer feks.
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Vektklubben til grete roede har nesten det samme, bare at det er gratis
HD_berta Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Jeg har kjøpt 12 mnd medlemskap i vektklubb og er kjempefornøyd. Poenget er jo å loggføre matinntaket, og det er veldig viktig for å se hva du faktisk får i deg av kalorier pr dag. Hele greia med å legge om kostholdet for å gå ned i vekt er jo å forbruke mer enn du tar inn. I vektklubb loggfører du både mat og trening og ser om du får et balansert "regnskap" I tillegg får du menyforslag, treningstips og god støtte og motivasjon i forumet. Jeg ble medlem før jul og har gått ned 1 kg pr uke, og det er jo det som er anbefalt. Jeg har prøvd Grete Roedes vektklubb tidligere, men synes loggføringen er mye lettere i VG's vektklubb. Grunnen er at deres database for mat er veeeldig innholdsrik, så du finner alt mulig der. Det er også veldig mange gode oppskrifter der! Lykke til med valget ditt :-)
Draum Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Jeg vil jo si at det er akkurat det som er så bra med vektklubb! Ja, jeg er selvsagt enig i det. Mente bare at det ikke er noen mirakel-kur som "funker". Så lenge man loggfører alt, er ærlig og gjør endring etterhvert som man ser at det trengs funker det selvsagt. Brukert vektklubb.no jeg også, og er fornøyd, selv om jeg er uenig i "fordelingsfilosofien" deres. Det eneste jeg skulle ønske var muligheten til å få oppgitt fett, proteiner og karbo i gram, ikke bare prosenter.
sofie777 Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Jeg har vært medlem i Vektklubb i et år og liker veldig godt alle matforslagene der, men jeg har ikke gått ned i det hele tatt (kanskje fordi jeg ikke er flink til å trene ), så det er ikke bare hokus pokus med menyene der. Har kjøpt medlemsskap frem til sommeren, men vurderer fortløpende om jeg skal skifte til f.eks. lavkarbo. (Hadde det bare vært en tilsvarende side for slike dietter...
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Ja, jeg er selvsagt enig i det. Mente bare at det ikke er noen mirakel-kur som "funker". Så lenge man loggfører alt, er ærlig og gjør endring etterhvert som man ser at det trengs funker det selvsagt. Brukert vektklubb.no jeg også, og er fornøyd, selv om jeg er uenig i "fordelingsfilosofien" deres. Det eneste jeg skulle ønske var muligheten til å få oppgitt fett, proteiner og karbo i gram, ikke bare prosenter. Jeg anbefaler deg å prøve loggen på diett.no Der kan du legge inn hvor mange gram (minimum og maksimum) du ønsker av et næringsmiddel (fett, karbo, protein), og får beskjed om du holder deg innenfor mengden du ønsker, eller om du har overskredet mengden du ønsker.
Draum Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 Jeg bruker diett.no også, men synes den er tungvind, og ikke så veldig velfungerende. Pluss at svært mange av de matvarene jeg spiser ikke ligger inne der, og da går det vekk veldig mye tid til å legge inn forskjellige ting når man ikke spiser det samme hver dag.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. januar 2010 #12 Skrevet 7. januar 2010 Vektklubben.no som er Grete Roede har jeg hatt mer utbytte av enn Vektklubb.no . Det er mange gode råd og mange å ha kontakt med på forum, og tråder for alt mulig. Du kan føre inn daglig mat og trim, og se resultater etc, grafer. Og det er gratis ja =)
momo Skrevet 7. januar 2010 #13 Skrevet 7. januar 2010 Jeg fører inn mat på mylog, synes det er veldig bra der inne, for du får se hvor mange gram av fett, proteiner og karbohydrater du får i deg i løpet av dagen og til hvert måltid. Dette hjelper ihvertfall meg mye. Og det er helt gratis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå