Draum Skrevet 6. januar 2010 #1 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Har lest så vidt i folks dagbøker her, men aldri kommentert noe. Tror jeg skal begynne med det nå, og samtidig starte min egen dagbok. Har vært prøver i 2 og et halvt år nå.. Egentlig burde vi ha begynt med IVF nå, men det er utsatt blandt annet til vi er ferdige med å flytte en gang i løpet av våren. I mellomtiden prøver vi iherdig på egenhånd. Bak oss har vi flere sa, noen kjemiske og lange perioder med venting på eggløsning. Jeg har PCOS og laaaaaaaaange sykluser, mannen har litt lav sædkvalitet og litt lite volum (aner ikke om det har spesielt mye å si?). ***** Akkurat nå, trooor jeg at jeg hadde EL i går, men det blir spennende å se på tempen de neste to dagene om det stemmer eller ikke. Endret 8. januar 2010 av Draum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. januar 2010 #2 Del Skrevet 7. januar 2010 Så gøy med helt ny dagbok. Her i gården har vi prøvd i 2 år og noen måneder og har akkurat lagt bak oss vårt første IVF-forsøk som ble negativt. Hverken jeg eller min kjære ''feiler'' noe. Min kjære har også litt lite volum svømmere, men testene hans ble perfekte uansett. Så jeg tror ikke det skal ha noe å si. Spennende med EL! Gleder meg til å følge med hos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 7. januar 2010 Kjedelig med mislykket IVF-forsøk. Jeg kjenner at min frykt for mislykket IVF er så stor at jeg ikke tør prøve helt ennå. Er jo det at vi skal flytte i løpet av våren og ikke helt vet når, og at jeg er helt på grensen av "tillatt" BMI, så jeg har bestemt meg for å gå ned i vekt før vi prøver IVF. Vil i hvert fall ikke at overvekten skal være en medvirkende faktor dersom IVF ikke skulle fungere. Mannen sin sædprøve viste litt lavt antall, men innenfor normalen, og litt lite volum. Mener de da mengde sæd og sædvæske eller? Husker det så voldsomt lite ut i det prøveglasset han fikk, så måtte sjekke, og det vanlige er visst 1-2 spiseskjeer. Føles mye mer når man får det på seg eller når det renner ut av skjeden.. Tempen var høyere i dag også, så da satser jeg på at den er det i morgen også. I så fall var EL på cd 35 denne mnd. I følge FF varierer jeg fra 18 til 21 dager nå, men er bare to sykluser jeg har hatt EL, så det er kanskje ikke rart. Forrige syklus var 60 dager lang uten noen som helst tegn til EL bortsett fra EL-sekret fra 5 dager etter mens og ut syklusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 8. januar 2010 Hurra for høy temp som bekrefter EL i dag! Sitter og vurderer frem og tilbake om jeg skal ta en Pergo-kur når mensen kommer denne gangen (her har man ingen tro på at man blir gravid, nemlig.. ) Gynekologen mener vi har gode sjanser med Pergo, selv om vi har forsøkt flere kurer før. Forrige gang tok jeg to doble kurer på rad og endte med en seksti dager lang syklus og så mensen i en million dager etterpå.. Bare for å overdrive bittelitt.. Men nå er det jo gått en syklus, så det skader kanskje ikke å ta en kur til. Pergo har jo fungert, er bare det at vi mistet. I hvert fall, nå er mensen ventet 19. januar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 8. januar 2010 #5 Del Skrevet 8. januar 2010 *grøss* Pergo. Jeg reagerte noe helt forferdelig på pergoen jeg (ikke syklus-kluss da heldigvis) at hverken jeg eller min kjære hadde tatt i den en gang til. Og jeg gikk bare på enkel kur i 3 måneder. Men dersom dere har fått det til å funke med pergo ville jeg gått for det. Og heller bare håpt at syklusen holder seg stabil og at du ikke får mensen en million dager til. Det er uansett verdt et forsøk tenker jeg. Jeg er helt motsatt av deg forresten. Jeg fikk rett og slett håpet tilbake da vi ble satt opp på IVF jeg. Selvsagt er jeg livredd for å ikke klare det, og det var helt forjævlig i julen når det ikke gikk, men uten IVF hadde jeg gitt opp helt. Men jeg forstår jo selvsagt at det ikke er noe gøy å starte på noe nå når dere snart skal flytte, BMI-grense og alt det der. Man må uansett gjøre det i sitt eget tempo når man selv er klar for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg hadde heldigvis minimalt med plager av Pergo, og så lenge jeg hadde en syklus-pause mellom hver kur fungerte det også helt supert. Var da jeg tok to doble på rad det ble tøys, så det gjør jeg ikke igjen. Jeg tror mye av frykten min ligger i at jeg har en sykdom som jeg vet gjør at jeg aldri ville blitt godkjent for adopsjon, så om IVF da ikke fungerer er alt håp ute, føler jeg. Den tanken er skremmende. Men det med BMI-en er egentlig min største bekymring. Vil at alt skal være så bra som mulig når vi prøver IVF, så derfor vil jeg ned i vekt. Er godt igang heldigvis, men jula ødela litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 9. januar 2010 #7 Del Skrevet 9. januar 2010 Heisan Draum og grattis med dagbok! Håper det klaffer for dere også snart. PS: husk å tenke på andre ting innimellom :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 9. januar 2010 Har blitt ganske flink til å tenke på andre ting, selv om det er sårt å være langtidsprøver. Har de siste mnd. lært meg å nyte det gode i at det er bare mannen min og meg. Det tror jeg er viktig selv om det høres banalt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 9. januar 2010 #9 Del Skrevet 9. januar 2010 Har blitt ganske flink til å tenke på andre ting, selv om det er sårt å være langtidsprøver. Har de siste mnd. lært meg å nyte det gode i at det er bare mannen min og meg. Det tror jeg er viktig selv om det høres banalt ut. Det er veldig viktig å ikke kun fokusere på det negative midt oppi alt dette her. Jeg leter alltid etter det positive i situasjonen. For eksempel at jeg kunne drikke meg snøblind på nyttårsaften da det ikke klaffet på første forsøk. Og selvsagt nyte tiden jeg har sammen med kjære. Høres veldig klisje ut, men det er kjempeviktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 9. januar 2010 #10 Del Skrevet 9. januar 2010 Innom for å hilse på og ønske en deg en flott lørdagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 9. januar 2010 Hei! God lørdagskveld til deg også, og alle andre selvsagt! Skal sitte alene hjemme og se film under pleddet i kveld, jeg. Mannen er hos kamerater og ser en eller annen krigsserie jeg ikke gidder å være med og se. 10 timer film er litt overkill for meg altså, klarer knapt å sitte stille mens jeg ser én film jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 10. januar 2010 God morgen, her er man tidlig igang uansett hvilken dag det er. Noe er galt med termometeret mitt, i morges stoppet det på 35.30, noe som ikke er fysisk mulig engang!? Lurer på om det kan være fordi det lå på nettbordet i kulden? Har vinduet åpent selv om det er -10 utenfor, pleier å ha termometeret under hodeputa, men glemte det i natt. Eller kanskje batteriet er dårlig? Eller kanskje det holder på å dø? Målte på nytt, og da fikk jeg 35.84, noe som også er alt for lavt for å være etter EL. Men ser at den syklusen jeg var gravid, hadde jeg en mye lavere temp. på CD 6, og nå er jeg jo på CD 5, så kanskje det er en helt normal dipp? Må ha hatt EL i hvert fall, for cervical fluid (som det så fint heter hos FF.. hihi) har dried up.. Jaja, får se hva det blir i morgen. Ha en fin søndag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 10. januar 2010 #13 Del Skrevet 10. januar 2010 Så flink du er til å komme deg tidlig opp Her har jeg akkurat "kvelvet" meg ut av sengen Lurer på hvordan det blir å komme seg opp tids nok til jobb i morgen etter fem dager der jeg har sovet til langt på dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg er helt avhengig av fast døgnrytme, også våkner jeg jo når vekkerklokka ringer pga. tempingen uansett. Får som regel ikke sove igjen da, men pleier å ligge en halvtime-time i sengen og kose litt med mannen som sover og nyte varmen under dyna.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 10. januar 2010 #15 Del Skrevet 10. januar 2010 Gratulerer med dagbok, og lykke til i jakten på spiren! Skjønner veldig godt at det virker skummelt med IVF, det synes jeg også. Vi var heldige og ble gravide på første ICSI-forsøk, og nå har vi en datter på 6 måneder. Jeg håper dere får drømmen oppfylt, uansett hvilken måte dere bruke på å få det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 11. januar 2010 #16 Del Skrevet 11. januar 2010 Inne og sniker litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #17 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Gratulerer med dagbok, og lykke til i jakten på spiren! Skjønner veldig godt at det virker skummelt med IVF, det synes jeg også. Vi var heldige og ble gravide på første ICSI-forsøk, og nå har vi en datter på 6 måneder. Jeg håper dere får drømmen oppfylt, uansett hvilken måte dere bruke på å få det til. Godt å høre solskinnshistorier! Kommer nok dit en gang at jeg er klar for å prøve jeg også, senest til sommeren. Må bare gjøre noe med denne skumle BMI-en først. Inne og sniker litt! Koselig med besøk i dagboken! Denne uken har jeg klart å gå ned 1.5 kg! Tidligere har jeg alltid vært så livredd for å gå opp i vekt at jeg har veid meg hver eneste dag, men det skaper bare mer stress, så nå er det hver mandag som teller. Fikk derfor nesten sjokk da jeg gikk på vekten i morgen, ble jo litt snacks på lørdagen og bittelitt is til dessert hos svigermor på søndag, men ellers har jeg vært superflink hele uken. Sånt øker motivasjonen! Skal straks kle på meg noen gode bukser og gode sko, og komme meg ut på en liten gåtur i finværet. Må utnytte det ekstra nå som det er strålende sol og litt kaldt, her på vestlandet er vi jo vant med mest regn. Tempen min gikk forresten opp igjen i dag. Spennende! Ha en fin mandag, folkens! Endret 11. januar 2010 av Draum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 11. januar 2010 #18 Del Skrevet 11. januar 2010 Den aller beste motivasjonen til å være flink, er å ha vært flink en liten stund. Akkurat så lenge at man kan se litt fremgang! Det er så godt å se at det virker, og at man gjør noe rett! Jeg trenger også å gå ned i vekt.. selv om vi ikke har noen planer om å prøve enda en gang. Tror det vil hjelpe når den dagen kommer. Ja for ikke å snakke om at det er greit å være normalvektig på generelt grunnlag da.. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #19 Del Skrevet 11. januar 2010 Den aller beste motivasjonen til å være flink, er å ha vært flink en liten stund. Akkurat så lenge at man kan se litt fremgang! Det er så godt å se at det virker, og at man gjør noe rett! Ja, det er helt sant. Slutter man for tidlig, blir det jo helt feil. Heldigvis er jeg ikke så glad i godterier, mitt største problem er faktisk å klare å spise ofte nok og ikke to ganger i døgnet med enorme porsjoner. Men har funnet noen knekkebrød som er supergode, så det er lettere å spise frokost og sånn. Spiser ofte for lite til frokost og lunsj og for mye til middag, men det er i hvert fall fremgang. Var deilig å komme seg en tur ut i finværet også! Merker energien og humøret stiger med én gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. januar 2010 #20 Del Skrevet 12. januar 2010 Så herlig at du ser fremgang på treningsfronten. Det er ingenting som gir en så bra følelse som det. Jeg også holder til på Vestlandet og er bare helt over det fine været vi har hatt den siste måneden. Ja, det er vel snart gått en måned uten regn. :dåne: Tror det må være en slags rekord, hvertfall her på Sør-Vestlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå