Gå til innhold

Hva har dere på barnehageungene nå som det er så kaldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere på barnehageungene nå som det er så kaldt? Spesielt dere som har unger som nekter å bruke ull.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempebra spm!!

Jeg har selv to barn som klikker med en gang jeg vil ha ull på dem, og ja jeg bruker merinoull/kløfri ull, har prøvd å lure det på dem og, så kløen er ekte nok :(

Føler meg som verdens verste mor som sender dem i skole og barnehage uten ull innerts :sukk:

Ender opp med bomull stilongs og undertrøye, fleese, og dress...

Men er det godt nok???

Skrevet

Hmm. Min har ikke noe imot ull, så her er det vanlig skjorte og strømpebukse - ullsokker, ullbukse, ullgenser, og selvfølgelig vinterdress, lue, votter, skjerf.

Hvis ungen nektet ull hadde jeg nok brukt fleece.

Gjest: Hvis ungen er varm når h*n kommer inn igjen, så JA, da er det nok! ;)

Skrevet

Barnehagegutten min bruker to lag ull og så dress. Det fungerer greit. Størstemann, derimot, hyler bare han er i nærheten av en ullstilongs. I fjor fikk han et undertøyssett i tynt fleecestoff. Det har vært supert! I går da det var -22 grader på morgenen hadde han bomullstøy innerst og så ullundertøy.

Skrevet

Undertøy sett i fleese??

Vet du hvor det er kjøpt?

Hadde vært perfekt til mine små :)

Skrevet

Min klø-gutt har trøye og stilongs i ull/silke-blanding fra nøstebarn som han heldigvis ikke klør av.

Og så et lag ull eller fleece utenpå der, og dress når han er ute

Gjest Gjest - Annemor
Skrevet

Hei!

Bomull under ullundertøyet ødelegger vel effekten? Jeg vet at det finnes noe ullundertøy som har to "lag". Bomull innerst mot kroppen og så ull. Cubus hadde noe slikt tidligere. Det klør vel mindre, kanskje? Men jeg tror ikke det blir like varmt, dessverre. Ull er tingen. Begge ungene mine bruker ull innerst fra oktober til mars... Utenpå har de nå fleece, og så en god dress. Reima eller Lego. Reima sine hetteluer er gull verdt nå i kulda, forresten.

Klem :)

Skrevet

Superundertøy ble godtatt under tvil, så det hjelper jo litt. Aller helst vil han ha bomull innerst, og så har vi vanlige klær/fleece utenpå. I barnehagen drar de vel av de vanlige klærne og har på fleece utenpå. Og dress utenpå der igjen.

Vanskelig når de nekter å bruke det jeg vil.

Skrevet

man får vel kjøpt superundertøy av syntetisk materiale til barn også??

Mine bruker ull, så jeg er ikke sikker på dette.. men du kan jo høre i sportsbutikker..

Bomull inn mot huden gjør ihvertfall at egenskapene til ullen blir dårligere, hvis man bruker ull utenpå...

Skrevet

Begge mine er allergiske mot ull og kan ikke ha det rett på huden. De har som regel bomull innerst og ull eller fleece under ytterklærne.

Skrevet
Vanskelig når de nekter å bruke det jeg vil.

Litt utenfor topic, men når det er så kaldt ute som det er nå, er det viktig at foreldre tar på seg sjefshatten og bestemmer hva barna skal ha på seg. Barna gir seg ofte lettere enn man tror hvis man er bestemt og kosekvent.

Selvfølgelig skal man ikke kle barn som klør av ull i ull innerst, men ellers er det vi foreldre som bestemmer. Bom basta.

Skrevet
Litt utenfor topic, men når det er så kaldt ute som det er nå, er det viktig at foreldre tar på seg sjefshatten og bestemmer hva barna skal ha på seg. Barna gir seg ofte lettere enn man tror hvis man er bestemt og kosekvent.

Selvfølgelig skal man ikke kle barn som klør av ull i ull innerst, men ellers er det vi foreldre som bestemmer. Bom basta.

Men nå var det ull innerst det var snakk om.

Skrevet

Jeg har et barnehagebarn med eksem som blir spesiellt ille på vinteren. Ved bruk av ull blusser eksemen opp så bekledning nå på vinteren er vanskelig...

Bruker superundertøy innerst samt et lag ull under dress.

Men nå som det er 20 kalde er ikke barna ute i barnehage uansett så for vår del er det ikke så stort behov for ekstrempåkledning.

Hva gjør dere andre med unger som har eksem? Bruker dere superundertøy eller finnes det et ullprodukt som fungerer?

Skrevet
Men nå var det ull innerst det var snakk om.

Du skrev "Vanskelig når de nekter å bruke det jeg vil."

Hvorfor vil du at de har ull innerst hvis de klør av det?

Skrevet
Hva har dere på barnehageungene nå som det er så kaldt? Spesielt dere som har unger som nekter å bruke ull.

Har ei tuppe som ikke kan bruke ull innerst, og her har vi kjøpt inn flere sett med devold-skjorter og stillongser(av type activ, altså de som er to lag, med kunstfiber inn mot huden). Av egen erfaring så er de kjempevarme(de selger jo akkurat samme i voksenstr), også om de blir fuktige. Stillongs har også samme type(samme produsent, bare modellene som varierer litt), og kan vel også være litt billigere

Skrevet

Stormberg selger microfleece undertøy på sin netthandel.

Da barna var små brukte jeg cubus sitt bomull inni og ull utenpå undertøy, da de ble større byttet vi til fleece. Begge mine har atopisk eksem så ull er uaktuelt hos oss.

Skrevet

Jeg har også en som reagerer på ull.

Har endel av undertøyet fra Cubus og Reflex med bomull innerst, men han reagerer faktisk på det også :(

Hittil har vi brukt ull (av typen over) innerst, ett lag fleece, og så dress.

Hvordan er det å ha fleece på fleece da? Det henger seg vel sammen og blir hat å ha på, og kanskje klamt? Eller? (Hadde dress i fjor med fleece innvendig, og det var ikke noe særlig med et fleecelag under det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...