Gå til innhold

bursdagsselskap for ett-åring..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest sunshine-t

Hva kan jeg servere i selskapet til dattera mi? de som kommer er i fra 1-3år. jeg tenkte litt på pizzaboller og sjokoladekake og gele. er det for "voksent"? noen som kan bidra med noen ideer? jeg kommer jaffal ikke til å servere pølser.. det er noe av det kjipeste jeg vet.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sunshine-t

det er jo standar med bløtekake..jeg vet... hadde bare vært litt gøy å ha noe utenom det vanlige liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes stort bursdagsselskap for ettåringer er litt merkelig, men en liten markering med familien er hyggelig. De bør dessuten ikke spise søtsaker så tidlig, jo eldre de blir før de får smaken på søtt jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattahara

Ja er standar med bløtekake he he

Man kan jo likegodt ha lyset på gele...

men pizzaboller hørtes jo veldig nam nam ut da..., bruker du vanlig pose fyll eller lager du selv??

(fikk lyst på selv nå :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vår sønn fyllte ett år så inviterte vi familie m/barn og faddere m/barn, til lunch. Jeg laget smørbrød som passet både til liten og stor. Brukte loff og pyntet skivene litt ekstra med salatblad og div annet grønt som passet til pålegget. Til pålegg hadde jeg fiskepudding, egg/kaviar, karbonader/løk, spekeskinke/eggerøre, skinke, ost, reker. Litt for enhver gane og tyggeevne! :D Til kaffen ble det sjokoladekake, bløtkake og muffins. Selv de minste barna likte både maten og kakene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feiret 1-årsdagen til veslejenta hele tre dager til ende. Først hadde vi barneselskap ene dagen. De var fire småttinger (alle på samme alder, altså +/- 1 år) med mødre. Jeg hadde lagd sjokoladekake, bløtkake, iskake og skoleboller, altså snadder som passer både for liten og stor. Joda, klart de små ikke burde spise så mye søtt, men man feirer nå ikke bursdag spesielt ofte da, så noe stort problem blir det vel neppe? :wink:

Dagen etter hadde vi familien på besøk, altså besteforeldre, oldeforeldre og onkler. Og til slutt et lite kaffebesøk av to vennepar av oss hvorav det ene er faddere på jenta. Serverte det samme alle dagene. Men på familiedagen hadde vi også varmmat (moussaka og lasagne), for de hadde kjørt langt for å komme hit.

Synes ditt menyforslag høres kjempekjekt ut sunshine-t, så lenge pizzabollene ikke er for sterke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

ja hun lille her kommer til å ha ett barneselskap og tre voksen-familie selskaper.. så det blir jo nok av kake.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage "pizzasnurringer" som min datter på 4 år kaller det. Dvs. lage pizza med samme prinsipp som en rullekake. Noe som en også kan lage er små pølser som rulles inn i pizzadeig eller butterdeig. Eller hva meg butterdeig fylt meg jarlsbergost. Det er kjempe digg!

Muffins og vafler pleier å falle i smak for så små. Er mer usikker på gele.

Jeg vet iallefall at ettåringen vår er gal etter is.

Lykke til med bursdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 selskap for en 1 åring????????-galskap.

Faen ikke noe selskap for ongen-for den fatter lite og ingenting-heller selskap for mora...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være en menneskerett at alle 1 åringer fikk en egen liten bløtkake som de får lov til å spise selv. Jeg mener - det er tross alt den første bursdagen - også blir det så fine bilder ut av det.

Hva de andre får er ikke så viktig :sjamor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag mat som er enkel å gnage på, og som ikke gir biter de kan sette i halsen. Dessuten er sjokoladekake en langt større suksess enn bløtkake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er 1-årsdagen mest for mor (og besteforeldre som elsker slikt). Men hva så?????

Jeg ville servert smørbrød, og muffins/bløtkake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...