Gå til innhold

innbydelser- hvem skriver dere fra? dere og/eller foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har vi bestemt hva som skal stå på innbydelsene. Vi valgte å be inn selv, ikke foreldrene våre. Ser på bryllupsinnbydelsene jeg har fått fra venner tidligere, at ofte foreldrene til brud og brudgom ber inn på vegne av brudeparet... Har ikke engang forhørt meg hos svigers, burde kanskje d, men. Vi er over 30 år begge to nå, så syntes d er litt rart om foreldrene våre ber inn. Vi får penger til bryllupet av foreldre, men betaler også mye selv. men kom på nå at svigers sikkert vil reagere på dette og ønske å stå som vertskap. :sjenert: Men vi har bestemt oss, så velger å gjøre det sånn. Svigerfar skal likevel ønske velkommen til bords. Hva velger dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det vi som inviterer. Har ikke falt meg inn at det skulle være mamma og pappa som skulle gjøre det. De har tilbudt oss hjelp og skal betale for maten, men i mine øyne gjør ikke det bryllupet til deres fest for oss.

Skrevet

Her er det vel litt forskjellige tradisjoner ute og går. Noen velger å ha begge sett med foreldre som ber inn i tillegg til seg selv, noen kun brudens foreldre og andre velger kun å signere selv. Det er vel ingen av disse som er mer rett eller galt enn andre, så man må vel neste bare velge hvordan det passer best for en selv. Hos oss så var de vi som stod for det aller meste av planleggingen og betalte den største delen, så da var det natulig for oss at det kun var vi som stod som avsendere selv om alle foreldrene bidro økonomisk. Det hadde forøvrig i tillegg vært klumsete for oss at foreldrene inviterte i og med at begge har skilte foreldre og det da ville blitt et stort sammensurium av navn :sjenert:

Skrevet

Vi inviterte selv, ettersom det var vi som planla og betalte for bryllupet :)

Skrevet

Vi har sjenerøse foreldre som betaler bryllupet vårt, iallefall mesteparten, men allikevel er det vi som inviterer. Det er vårt bryllup, vi som planlegger det og det er vi som skal gifte oss.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet

Vi inviterer også selv. Betaler alt selv også:)Driver å skriver inbydelsene nå.

Er det vanlig at foreldre/svigeforeldre betaler en del? Vi er 21 og 22 år år og skal gifte oss i juni:) Nedtelling! Gleder oss:)Ingen har snakket om,eller tilbydt noen penger så regner med å betale alt selv vi, driver da å sparer for fullt.

Men har et spørsmål. Hvordan formulerer man seg når man skal invitere kaffe gjestene og middagsgjestene?

Det må jo gå klart frem til kaffe gjestene at de ikke er invitert til middagen liksom. Skal jeg skrive helt likt (dere er invitert til bryllupsferingen....) bare med ulikt klokkeslett??

Takk for svar.

Skrevet

Det er vi som skal gifte oss og ikke foreldrene våre, ergo er invitasjon fra oss.

Skrevet (endret)

Vi kommer til å skrive under innbydelsene våre selv. Både mine foreldre og svigerforeldre skal spytte inn litt penger i potten, men vi betaler mesteparten og det er jo vårt bryllup, så vi inviterer selv :)

Det er nok opp til foreldrene om de vil betale eller ikke, alt etter som hvor god økonomi de har..

Jeg (vi) ;) kommer til å skrive to forskjellige invitasjoner; en til middagsgjester og en til kaffegjester. Så det ikke blir noe forvirring for noen.. :)

Håper du finner ut av hva som passer for dere, Gjest_Therese_* :)

Endret av Marianne87
Skrevet

Vi skal feire bryllup i to dager. Den første dagen (selve bryllupsdagen) inviterer vi søsken m følge, besteforeldre, tanter og onkler. Dette blir en mer "tradisjonell" middag med taler og kaffe og kake osv og her er det begges foreldre som inviterer. Vi synes det var naturlig, også fordi det er de som betaler mesteparten av bryllupet (veeeldig takknemlig for det :))

Dag to skal vi ha hagefest med gode venner, fettere og kusiner. Dette er et mer uformelt selskap, ett-døgns bryllupsdag :yvonne: som vi har valgt å kalle det, og vi inviterer selv.

Skrevet
Vi skal feire bryllup i to dager. Den første dagen (selve bryllupsdagen) inviterer vi søsken m følge, besteforeldre, tanter og onkler. Dette blir en mer "tradisjonell" middag med taler og kaffe og kake osv og her er det begges foreldre som inviterer. Vi synes det var naturlig, også fordi det er de som betaler mesteparten av bryllupet (veeeldig takknemlig for det :))

Dag to skal vi ha hagefest med gode venner, fettere og kusiner. Dette er et mer uformelt selskap, ett-døgns bryllupsdag :yvonne: som vi har valgt å kalle det, og vi inviterer selv.

så smart! :)

Skrevet

Det står mine foreldres navn på invitasjonen. Men konvoluttene sendes fra oss, og det er vi som tar imot svar - så det er vel mer en formalitet :)

Skrevet

Her er det vi som inviterer, da vi betaler alt selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...