Gå til innhold

Ønske: ned 10 kg vekt, strammere kropp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har trent moderat kondisjon nå i flere måneder, kun gått ned et par kilo i vekt, er slapp i fisken og tung i kroppen. Løsningen må være styrketrening, tenker jeg.... Har jeg rett? Hvor ofte/mye/hardt bør jeg starte ut med for å få resultater?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hard styrketrening tre ganger i uken etterfulgt av ca 20 minutters kondisjon ala rask gange/lett jogg.

De to andre dagene i uka trener du kondisjon i helst en time. Da kan du jogge, sykle, svømme osv. Bare pass på at du har en passelig høy puls, men ikke slik at du tar omkommer.

Styrketrening er supert for å stramme opp. Du vil føle deg mye bedre, men du må ta i. Nytter ikke å løfte fjærvekter og håpe på resultater.

Kan hende vekten ikke forandrer seg med det første, men du skal se at kroppen får en bedre holdning og fasong.

Og for all del, uten et godt kosthold kommer du ikke langt.

Skrevet

Trener du på senter? Da anbefaler jeg deg å bestille en time med en veileder/personlig trener, det koster noen hundrelapper, men da får du lagt opp ett program som kan hjelpe deg å nå dine mål og dette i samsvar med en som er utdannet for å kunne bidra med sin kunnskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...