Gjest Gjest_T.k_* Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Hei. Jeg har aldri klippet klørene til hunden min på 4 år før, men etter mange anbefalinger at jeg må gjøre det straks eller kan det bli farlig for hunden, skal jeg gjøre det. Jeg tør ikke å gjøre det selv første gangen, siden jeg er redd for at jeg skal klippe feil og at den skal begynne å blø. På dyrebutikker klipper de klørene for 100 kr, er det noen som har gjort det før? Tenkte jeg skulle prøve det. Eller blir det å gå til vetrinær å få gjort det, men det er vel en del dyrere. Hva syns dere jeg skal gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Jeg går til veterinæren, der er jeg trygg for at de vet hva de driver med. I verste fall kan det være en helt uinteressert person som jobber i dyrebutikken. Jeg betalte nå rett før jul 140 kr for kloklipp og fjerning av pels mellom tredeputene.Vel verdt pengene, synes jeg.
heipådeg123 Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Det spørs jo hvilke dyrebutikk du besøker! Men jeg jobbet på Tam Alna før, ligger i Oslo. Der har de en helsestasjon du kan stikke innom. Har de tid der og da så tar de kloklipp. Ellers kan du ringe og bestille time. Der har de veterinær og dyrepleier som hjelper med det du trenger!
Gjest Gjest_T.k_* Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Jeg går til veterinæren, der er jeg trygg for at de vet hva de driver med. I verste fall kan det være en helt uinteressert person som jobber i dyrebutikken. Jeg betalte nå rett før jul 140 kr for kloklipp og fjerning av pels mellom tredeputene.Vel verdt pengene, synes jeg. Koster det ikke mer enn 140 kr å klippe klørene hos vetrinær? Det var jo ikke så dyrt, tror jeg gjør det der da
Gjest negasjon Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Koster det ikke mer enn 140 kr å klippe klørene hos vetrinær? Det var jo ikke så dyrt, tror jeg gjør det der da Noen steder koster det litt mer, rundt 200 kroner. I Oslo har de tilbud om gratis kloklipp på enkelte dyrebutikker, og jeg har hørt at eierne er fornøyde med servicen de tilbys til sine hunder. Ofte handler man gjerne på en dyrebutikk, og de fleste kjøper vel fôr og annet utstyr i en butikk der de føler de får faglig veiledning og god kundeservice med på kjøpet. Jeg antar de ikke tilbyr kloklipp uten at personalet har fått opplæring først. Hvis det er lenge siden du har klippet klørne på hunden, må det bare klippes litt og ofte i begynnelsen, cirka en gang hver fjerde uke kan du regne med.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Betalte over 400, nesten 500 for å gjøre det vi, da var det med bedøvelse pga at neglene måtte klippes ganske langt inn for å få nerven til å trekke seg tilbake. Hunden min sine klør vokser ganske fort, og hun er ei ordentlig bitch når det kommer til kloklipp. Den andre hunden vår trenger bare kloklipp på 2 av klørne ("tomlene"), resten sliter han ned ute. Dette må nok gjøres med din også siden det aldri har blitt gjort, så da skal du gå til dyrlegen selv om det er dyrere. Evt klippe litt og litt for å få den til å trekke seg tilbake, men det vil ta lenger tid. Bedøvelse er ett must når neglene skal klippes langt inn, for det gjør tross alt veldig vondt. Du får snakke med dyrlege, få han til å vise hvordan, også gjør du det innimellom. Helst uten å klippe over nerven, det er ikkje heilt bra for hunden kan bli redd kloklipp seinere.
Gjest Gjest_T.k_* Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Nå sier broren min at ikke alle hunderaser er det viktig å klippe neglene på, kan dette stemme? Altså neglene hans er ikke sånn veldig lange, de bare lager litt lyd når han går... Noen som har vært hos vetrinær i bergen vest, hvor mye koster det der, med bedøvelse?
Troyamin Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Nå sier broren min at ikke alle hunderaser er det viktig å klippe neglene på, kan dette stemme? Det er ikke rasen det kommer an på, men hvor mye du bruker hunden slik at klørne slites...
Gjest Shivas Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Nå sier broren min at ikke alle hunderaser er det viktig å klippe neglene på, kan dette stemme? Altså neglene hans er ikke sånn veldig lange, de bare lager litt lyd når han går... Noen som har vært hos vetrinær i bergen vest, hvor mye koster det der, med bedøvelse? Det er selvsagt ikke type rase som avgjør om kloklipp er nødvendig, men lengden på klørne. Dersom du har fått flere anbefalinger av andre om straks å klippe klørne til hunden, før det blir farlig for den, så antar jeg at klørne er mer enn modne for en stuss. Siden hunden din aldri har fått klørne klippet, vil jeg anbefale deg å oppsøke veterinær for en vurdering og 'behandling'.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Hvis du aldri har fått klippet klørne på hunden din før, så er jeg enig i at du bør ta den til veterinær første gang. Ellers har jeg god erfaring med å få dem klippet i dyrebutikk. Jeg holder hunden selv mens damen klipper. Min trenger bare klippe på forbena, så da blir det halv pris
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Det er ikke rasen det kommer an på, men hvor mye du bruker hunden slik at klørne slites... Det stemmer ikke, jeg går tur md min hund 1,5 til 2 timer daglig, likevel må jeg klippe klørne hennes ofte.
Lumê Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 Vær så snill ,ikke bruk useriøse dyrleger som faktisk doper ned hunden og klipper så langt inn at det blør "for å få nerven til å trekke seg tilbake". Det er ren og skjær dyreplageri, hunden blir sårbeint inntil klørne har vokst ut igjen. Og så er det på an igjen med dop og tortur. Få heller en ordenlig veterinær til å vise deg hvordan man skal klippe klør og klipp heller to ganger i uka til klørne har normal lengde. Husk også at det er forskjell fra hun til hund hvor lange klørne skal være. En eldre hund har gjerne natrulig lengre klør enn en ung.
Troyamin Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 Det stemmer ikke, jeg går tur md min hund 1,5 til 2 timer daglig, likevel må jeg klippe klørne hennes ofte. Underlag og måten hunden går på spiller også inn. Jeg går jo turer med mine, men jeg må da også klippe klør. Hva slags überspesiell rase er det du har da? Siden det er rasen det kommer an på, sånn som du mener?
Gjest Gjest_T.k_* Skrevet 8. januar 2010 #14 Skrevet 8. januar 2010 Men hvis man går i en dyrebutikk og klipper neglene, skal man ta med egen neglesaks? Og er det egentlig lov å ta med hund inn på kjøpesenter? Klipper de neglene til hunden mitt i butikken?
Gjest mil Skrevet 8. januar 2010 #15 Skrevet 8. januar 2010 Men hvis man går i en dyrebutikk og klipper neglene, skal man ta med egen neglesaks? Og er det egentlig lov å ta med hund inn på kjøpesenter? Klipper de neglene til hunden mitt i butikken? Det er bare enkelte dyrebutikker som tilbyr kloklipp, og om du vet av en slik, tror jeg nesten du må gå innom dem og spørre hvordan de gjør det.
Gjest Gjest_T.k_* Skrevet 8. januar 2010 #16 Skrevet 8. januar 2010 Det er bare enkelte dyrebutikker som tilbyr kloklipp, og om du vet av en slik, tror jeg nesten du må gå innom dem og spørre hvordan de gjør det. [/ Quote] Ja, jeg har sendt mail til dyrebutikken og de sa at de klippet klørene for 100 kr, men det er ganske rart at de skal klippe klørene mitt i butikken: S
Troyamin Skrevet 8. januar 2010 #17 Skrevet 8. januar 2010 Det er bare enkelte dyrebutikker som tilbyr kloklipp, og om du vet av en slik, tror jeg nesten du må gå innom dem og spørre hvordan de gjør det. Ja, jeg har sendt mail til dyrebutikken og de sa at de klippet klørene for 100 kr, men det er ganske rart at de skal klippe klørene mitt i butikken: S Agder fòrsenter i Kristiansand klipper klørne og napper ørene på hund. Det koster 100,- Jeg synes ikke det er rart at de står midt i butikken og klipper klør. Er et "stellebord" med utstyr som brukes. Klotang er det butikken som holder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå