Gjest ts Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Var i dag i en opphetet diskusjon om et tema som jeg personlig har mye kunnskap om. Motstanderen stod naturlig nok på sitt og jeg på mitt. Motstanderen sa til slutt til meg om jeg var redd for egoet mitt, at det var derfor jeg ikke var enig med vedkommende. Hva menes med dette da? Er jeg ego dersom jeg står for mine meninger?
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Det var en kamuflert fornærmelse basert på at siden du har mye kunnskap om temaet. Så innbilder du deg at du kan ALT og ikke trenger å lære mer/noe nytt. Altså egoet (selvfølelsen din) ville få en knekk om du måtte innrømme ham rett i noe du kan mye om. Hersketeknikk mener jeg. De fleste som er glupe innen et spess område er ALLTID klare for å lære mer/nye ting. Og er de usikre selv så leter de opp. Sjeldent at jeg opplever en nerd i et felt ta feil og fortsatt stå på sitt. Med mindre vi snakker politikere da.. hehe
Kjetil S. Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Var i dag i en opphetet diskusjon om et tema som jeg personlig har mye kunnskap om. Motstanderen stod naturlig nok på sitt og jeg på mitt. Motstanderen sa til slutt til meg om jeg var redd for egoet mitt, at det var derfor jeg ikke var enig med vedkommende. Hva menes med dette da? Er jeg ego dersom jeg står for mine meninger? Jeg er overhodet ikke redd for egoet mitt, men om jeg først noen gang skulle ha funnet på å si noe slikt til noen så skulle jeg i alle fall ha hatt en veldig god grunn for det.
Gjest ts Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Da forstår jeg. Selv ble jeg satt ut over kommentaren, og valgte å gi meg, mest fordi jeg fikk lyst til å si noe om vedkommende om person, men fant fort ut at det ikke hadde passet seg. Men det å si slike ting, å bruke hersketeknikker, er jo ganske avslørende - viser at man ikke kan noe særlig om det likevel, og gjør hva man kan for å unngå å vise det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå