Gå til innhold

lage invitasjoner selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt planer om å lage invitasjonene selv, men vet rett og slett ikke om jeg gidder!

hvor langt brukte du på å lage dine håndlagde invitasjoner?

finnes det en nettside over eksempler på invitasjoner jeg kan se på?

har tenkt litt på om det går an å egendesigne invitasjoner på photoshop eller noe? dette er jo litt lettere, lage en og printe ut så mange vi trenger. tenker bilde av oss, og tekst på baksiden som kan stiftes på eller noe.... noen erfaringer med dette?

Skrevet
har hatt planer om å lage invitasjonene selv, men vet rett og slett ikke om jeg gidder!

hvor langt brukte du på å lage dine håndlagde invitasjoner?

finnes det en nettside over eksempler på invitasjoner jeg kan se på?

har tenkt litt på om det går an å egendesigne invitasjoner på photoshop eller noe? dette er jo litt lettere, lage en og printe ut så mange vi trenger. tenker bilde av oss, og tekst på baksiden som kan stiftes på eller noe.... noen erfaringer med dette?

Jeg brukte en helg på å lage invitasjoner til 80 gjester, inkludert å skrive på konvolutter osv. Da designet jeg alt selv, og gjorde hele jobben selv. Hver invitasjon besto av et brettet, tykt A5-ark (dvs at jeg skrev ut 2 invitasjoner på et A4-ark, og klippet det i to etterpå...), med et tynt, gjennomsiktig ark med vannmerke (bilde av oss to) på forsiden. Det festet jeg med små limputer. I tillegg var det limt på to hvite "marmor"-hjerter (hvit plast).

Skrevet

Jeg er ca halvveis og har nok brukt 5 timer så langt. Tar litt i nå og da, men aldri mer enn 5 av gangen for at jeg ikke skal bli for lei ;) Jeg fant masse inspirasjon på Panduro, de er veldig hjelpsomme der :Nikke:

Skrevet

Jeg kjøpte hvite kort og konvolutter, skrev inn tekst på PC-en, og printet både invitasjonstekst, bakside på kortene og adressene på konvoluttene.

På forsiden har vi utklippede hjerter som er festet med sånne tykke dobbelsidige teipbiter som brukes til decoupage, og fototeip. Baksiden er monogrammet vårt (printet).

Jeg laget hjertet på PC-en, satte mange sammen på et A4-ark og printet ut, og klippet ut hjertene. Dette tok litt tid, og var ikke helt sunt for blodtilførselen til tommelen, men det ble veldig fint, og fingeren ble bra igjen etter noen dager.

Skrevet (endret)

Jeg brukte noenlunde samme opplegg som lilleGrethe. Trykket tekst inni invitasjonen,samt egendesignet monogram på baksiden, men håndlagde forsiden ved hjelp av utklipping og dobbeltsidig teip.

Selve printedelen fikk jeg gjort hos trykkeri, så selve kortet med trykk kom til meg i ferdig størrelse etter egne skisser i designprogram. Sånn sett ble det ikke allverdens klippe- og limejobb med den egendesignede forsiden. Mener å huske at jeg tok det over 2 kvelder og det var ca. 80 stk invitasjoner.

Endret av Solstrålejenta
Skrevet

Jeg kjøpte inn alt ... satte meg ned... og der stoppet det. :ler: Ble så jeg bestilte på nettet i stedet!

Skrevet

Jeg skrev to innbydelser for hånd, en med du og en med dere. Kopierte på ark, og skrev så "Kjære X og X" på hver. Laget innbydelsene selv, skar til papir, limte på bilde + tekst. Ca 45 innbydelser (de fleste er par). AFikk hjelp av venninne til limejobben. Tror hele jobben tilsammen tok ca 7 timer (vi var som sagt to). Jeg er i utgangspunktet glad i å lage kort, gjør alltid det til bursdager, jul osv. Var derfor stort sett bare moro. Men blei sliten mot slutten. Vi gjorde alt på en kveld, sammenhengende.

De av gjestene som kjenner meg godt, sa i ettertid at dette var koselig og personlig og veldig typisk meg. Dersom jeg til vanlig ikke likte å lage kort, ville jeg nok bestilt. Det skal ikke bare føles som et pes!

Skrevet

Hvis du er datakyndig så er jo photoshop eller illustrator flott å bruke til invitasjonene. Det gjorde jeg og resultatet ble helt fantastisk, ser skikkelig proff ut.

Sendte de inn til et trykkeri som trykket dem for meg :rødme: og man kan ikke se at de er hjemmelaget i det hele tatt :fnise:

Må tilføye at jeg har grafisk bakgrunn, derfor syns jeg det er lett å bruke photoshop og illustrator til alt grafisk arbeid slik som invitasjoner, kort m.m

Skrevet

Vi laget våres invitasjoner selv, designet de først før jeg kjøpte inn det jeg trengte av papir, lim, pynteting osv:) Det tar jo litt tid, men jeg synes det er verdt det. Det blir jo mye mer personlig når man lager selv, enn å bare bestille de på internett:) I tillegg til at det blir billigere. Jeg var så heldig at forloveden min hjalp til så det var ikke mer enn et par kvelder så var vi ferdige:)

Skrevet

Vi (les: jeg) skal lage selv...hehe....

Da blir det nøyaktig som jeg vil ha deg, ingen har lik og vi sparer penger....

innbydelsene passer kjolen og fargetema perfekt!

Skrevet

Jeg skal også lage invitasjonene selv - har vært innom mange ulike design og ulike nettsider for å se om det er noen som kunne trykke de perfekte. Til og med prøvebestilt et eksemplar for å teste konseptet - men det var ikke vellykket. (fotoinvitasjon fra Elite foto).

Det er jo veldig avhengig av hva man lager invitasjonene av, hvor mange og hvor mye stæsj man skal pynte de med - om det blir billigere å lage selv eller ikke.

Kan sikkert lage en stor diskusjon rundt det at det man sparer på å lage de selv går opp i vinninga på den tiden det tar å faktisk lage invitasjonene sammenlignet med om man finner noen som printer/trykker de ferdig.

Det er uten tvil mer personlig å lage invitasjonene selv kontra det å kjøpe noen som er personligfisert med navn fra en eller annen leverandør.

Jeg har valgt å lage enkle invitasjoner i hvitt og sølv. Og selve invitasjonsteksten skal jeg skrive på pc'n på litt tykkere ark enn vanlig kopiark og klippe til og lime inn. Skal også ha et bilde av meg og min kjære inni invitasjonenen.

Jeg er glad i å lage kort - men det å masseprodusere er ikke så gøy. Men har funnet et design som er fort gjort å lage. Bare å klippe ut de antall deler som trengs før man limer sammen.

Skrevet (endret)

Jeg har fått søstra mi som er en ræser på mac til å lage selve invitasjons-teksten oppå et litt fadet bilde av oss. På forsiden lager jeg vel noe slikt som dette, bare i litt andre farger og mer standard størrelse på kortet.

Bildet fjernet iht reglene om kopirett

Bond, mod

Endret av Bond
Skrevet

Jeg har laget våre selv, og de ble bortimot sånn her:

post-30930-1263505197_thumb.jpg

post-30930-1263505206_thumb.jpg

Tok litt tid å finne fram til endelig design, men da det var gjort var det mest jobb med papirkutteren, og der involverte jeg min kjære, kommende mann ;) (monogrammet er skrevet ut på transparent papir i perlemor og kuttet til før limt på forsiden av kortet). Teksten i invitasjonen er skrevet i word, printet ut og kuttet til. Tok vel et par kvelder å montere 42 invitasjoner og knyte sløyfene.

Men koste meg med jobben og resultatet og har fått koselige tilbakemeldinger på at folk synes de var fine :D

Skrevet

de var kjempe fine!!!!

Skrevet

Og slik ble det når jeg laget våre i photoshop.

post-23659-1263510080_thumb.jpg

Annonse
Skrevet

Så flinke dere er!

Jeg må snart komme i gang med invitasjoner jeg også.

Skrevet
de var kjempe fine!!!!

Tusen takk, NoAngel :klemmer:

Så stilige dine også ble, Christal.

Noen flere som vil vise fram sine??

Skrevet

så flinke dere er. Jeg kunne godt tenke meg å lage de selv, for å spare noen kroner.. men er livredd for at jeg ikke skal få det til. Sett på noen bestillinger og i værstefall koster de 130 kr pr stk...

Skrevet

Jeg er i England, så har nok litt annet kostnadsgrunnlag, men jeg betalte ca 110kr for 100 kort og konvolutter, brukte kanskje 50kr på rødt papir (kjøpte først noen eksempler for å sammenligne, og deretter flere ark i de fargene vi ville ha til hjertene). Og så vel 40kr til på dobbeltsidig teip og sånn, så totalt sett ca 200kr. Har spart masse penger på å lage dem selv.

Jeg skal gjøre det samme med bordkortene, har kjøpt hvite kort på eBay, og lager mindre hjerter til å lime på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...