Gå til innhold

Skilpadden vår døde i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en skilpadde som etter en periode med sykdom, døde i dag. Jeg prøver å finne ut hvordan vi skal "begrave" den. Her er det snø og is, så det blir ikke begravelse slik vi hadde gjort om det var sommer. Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pakk den inn og ha den i en pen ekse og legg den i fryseren til det blir vår, hvis begravelse er viktig. Ellers kan du få kjæledyr kremert på mange dyreklinikker og ha den i en urne, men du får ikke lagt urna i jorda før våren heller...

Skrevet

Tusen takk. Det var faktisk en venninne av jenta mi som kom med det forslaget tidligere i dag. Begravelsen er viktig for barna mine, og jeg syns ikke noe om å bare kaste den i søppelen, som en foreslo. Man blir jo knyttet til dyrene sine og.

Skrevet

Sikker på at den ikke bare har gått i dvale?

Skrevet

tror man ser det ganske godt, da kroppen blir hengende og slengende ut av skallet.

Skrevet

Jeg tenkte litt på det tidligere, men om de går i dvale reagerer de ikke på noenting? Vi har tatt den opp og tatt borti føttene. Jeg er sikker på den er død, for øynene er åpne og munnen halvåpen.

Skrevet

Du bør virkelig undersøke om den er i dvale..

Gjest negasjon
Skrevet

Det er bare å legge hele panservernet i fryseren, hvis det er samme som spurte om hun kunne gi skinke til skilpadden for ikke lenge siden. Jeg håper ikke det er min skilpadde, som jeg omplasserte gjennom en forening. Det hender enda at jeg tenker på den, siden de kan bli mange år og veldig gamle.

Men en skilpadde som er i dvale, har øynene lukket og det er faktisk ikke til å unngå å se om den er død hvis man selv har et åpent øye. Jeg håper ts har observert skilpadden over litt lenger tid, og ikke bare tittet inn til den?

Skrevet

Den var død. Den var helt stiv og øynene åpne + munnen åpen. Jeg er absolutt ikke i tvil om at den var død. Nå er den i fryseren, og det er forferdelig vondt for barna spesielt, men også vondt for meg. Jeg har observert denne over tid ja.

Skrevet
Den var død. Den var helt stiv og øynene åpne + munnen åpen. Jeg er absolutt ikke i tvil om at den var død. Nå er den i fryseren, og det er forferdelig vondt for barna spesielt, men også vondt for meg. Jeg har observert denne over tid ja.

Mange som har vært i tvil om den i dvale eller død da, synd du ikke testet det ut, menmen, gjort er gjort.

Skrevet

Den var definitivt død.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...