Titti72 Skrevet 29. august 2003 #1 Skrevet 29. august 2003 Hvordan feirer deres barn bursdagen i denne alderen? Har liten plass (kan låne et lokale), og trenger råd og tips. Både til mat, leker og andre morsomme ting.
Suzy Skrevet 29. august 2003 #2 Skrevet 29. august 2003 Skal snart ha selskap for min elleve-åring og hun har ønska seg grilling på bursdagen. Da kjøper vi inn pølser mm, så tar det ei stund. Ellers gaveopplegg etter flasketuten-metoden (den flaska peker på gir gave osv), og muligens kake mot slutten av selskapet som dessert. Utover dette lar jeg dem leke som de vil - det er somregel mest vellykka. Suz :blunke:
Titti72 Skrevet 29. august 2003 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2003 Er en jente. Lurer på om jeg skal be alle i klassen, både gutter og jenter.
Suzy Skrevet 29. august 2003 #5 Skrevet 29. august 2003 Vi har bedt bare jenter - og bare et utvalg. Alle blir bare kaos og tull... Ikke noe vits i. Dessuten har vi hatt veldig dårlig plass bestandig så det blir ikke aktuelt. Suz
chimp Skrevet 29. august 2003 #6 Skrevet 29. august 2003 Da jenta vår fyllte 10, hadde hun bowling-bursdag! Først samlet vi dem hjemme hos oss for litt kakespising og presangutdeling. Så ble hele gjengen kjørt til nærmeste bowling-hall, hvor d også er pizza-servering. Så da de var fornøyd m bowling-prestasjonene, ble d pizza og brus, før de ble kjørt hjem igjen! Meget vellykket, siden ingen i klassen hadde gjort d før! Viktig å finne på no nytt! Da hun ble elleve, hadde vi elvis-bursdag! Kostymer fra 50-tallet, veldig lett å få til (konf. Grease). D ble spilt Elvis-musikk når gjestene ankom og under presangutdelingen. Serveringen var amerikansk! Pop-corn, hamburgere, coca-cola på småflasker m sugerør i hvitt papir, milk-shake…..I løpet av bursdagen så de på filmen Grease og danset og herjet verre! Også vellykket, og IKKE gjort før!!! 12-årsdagen hennes var den siste på barneskolen m den gamle klassen. Da slo vi oss sammen m foreldrene til en annen jente i klassen og leide lokale og inviterte hele klassen. Pyntet etter alle kunstens regler, serverte pizza, nybakte boller, sjokoladekake og masser av snop og snacks! Stereoanlegg og masse CD’er – disco etter maten! Ungene fikk holde på fra syv til tolv på en fredagskveld – d fikk vi kritikk for fra noen få av foreldrene som syntes d var for sent, men d var voksne til stede i et annet rom hele tiden! Og dette opplegget var også utrolig vellykket! (En annen ting er at et el annet lyst hode av gjestene hadde kommet på den lyse ide at hele klassen skulle gi penger, så de fikk hvert sitt gavekort m en GOD!!! Slump penger på, begge to….)
Gjest Starya Skrevet 29. august 2003 #7 Skrevet 29. august 2003 Da jenta vår fyllte 10, hadde hun bowling-bursdag! Først samlet vi dem hjemme hos oss for litt kakespising og presangutdeling. Så ble hele gjengen kjørt til nærmeste bowling-hall, hvor d også er pizza-servering. Så da de var fornøyd m bowling-prestasjonene, ble d pizza og brus, før de ble kjørt hjem igjen! Ble ikke det ganske dyrt? Skal selv feire en bursdag på minimalt med plass i vinter...
chimp Skrevet 29. august 2003 #8 Skrevet 29. august 2003 Absolutt overkommelig, men dette var bare åtte jenter da.....
Gjest Starya Skrevet 29. august 2003 #9 Skrevet 29. august 2003 Tja, nå kan vel "overkommelig" være ganske forskjellig fra familie til familie.. Jeg har tenkt på det med bowling før, men har ikke anledning til å frakte selv, da må de møte der. Ikke ville det blitt en stor gjeng heller, kanskje på størrelse med din gjeng.
chimp Skrevet 29. august 2003 #10 Skrevet 29. august 2003 D ble vel noe dyrere nn om vi skulle hatt den hjemme, men sparte jo en del arbeid og innkjøp på den måten. Siden d er tre år siden husker jeg ikke nøyaktig hva d kom på, men ta og ring og forhør deg da! Foreldrene kjører dem sikkert og henter dem igjen! Pleier å være greit sånn!
ellapille Skrevet 29. august 2003 #11 Skrevet 29. august 2003 Ei jeg kjenner arrangerte kino på alle guttene i klassen når sønnen hadde gebursdag,og de foreldrene kjørte med glede de. Ellers så kan ungene få spise på mc-donalds eller lunsj på en kinarestaurant. For å fikse alt hjemme kan koste like mye eller mer.for da skal dem jo ha flere ting å spise som is,cips,snop,kake,pølser eller pizza og brus. Når de er 11 år så tror jeg dem klarer å underholde seg litt selv. Bestill et langbord og dem vil sikkert storkose seg.
Gjest wildBerr Skrevet 29. august 2003 #12 Skrevet 29. august 2003 Skal snart ha selskap for min elleve-åring og hun har ønska seg grilling på bursdagen. Da kjøper vi inn pølser mm, så tar det ei stund. Ellers gaveopplegg etter flasketuten-metoden (den flaska peker på gir gave osv), og muligens kake mot slutten av selskapet som dessert. Utover dette lar jeg dem leke som de vil - det er somregel mest vellykka. Suz :blunke: Dette hørtes ut som et kjedelig selskap!!
Gjest WildBerr Skrevet 29. august 2003 #13 Skrevet 29. august 2003 og muligens kake mot slutten av selskapet som dessert. MULIGENS??? Kaka utgjør jo en stor del av bursdager!!
Gjest Starya Skrevet 29. august 2003 #14 Skrevet 29. august 2003 Dette hørtes ut som et kjedelig selskap!! Ikke hvis ungene kan kunsten å leke...
Gjest Brunhilde Skrevet 29. august 2003 #15 Skrevet 29. august 2003 MULIGENS??? Kaka utgjør jo en stor del av bursdager!! Gjør den egentlig det? Så lenge jeg har hatt barneselskap er kake det eneste jeg har hatt til overs når de små gjestene er dratt! Frukt, grønnsaker og pop-corn derimot har det vært absolutt tomt for! Og hva er galt med grilling og lek hvis det er hva bursdagsbarnet ønsker seg? Det er da for barnet vi har selskap - ikke for å tilfredsstille våre egne ønsker og behov - eller?!?!
Suzy Skrevet 1. september 2003 #16 Skrevet 1. september 2003 MULIGENS??? Kaka utgjør jo en stor del av bursdager!! Kake er det som er absolutt minst populært i et barneselskap. Smågodt, gele, is, popkorn, potetskruer.. ja nær sagt hva som helst går unna, mens kaka som regel står igjen. Derfor. Skjønner at pedagog-geriljaen er løs her for maken til kritikk på et enkelt bursdagsopplegg har jeg aldri sett Jeg syns unger skal få lov til å leke og more seg - og når det kommer nye leker og andre barn i hus så er faktisk en slik "fri" bursdag, som ikke er kjøpt og betalt hos McDonalds eller overaktivisert på alle sett og vis veldig bra. Selvsagt er jeg der og selvsagt stiller jeg ball, badmintonsett og alt slikt samt hage og hus til rådighet, men flere føringer enn det er jeg ikke intressert i å legge overfor barna. Kan ikke huske ett eneste bursdagsselskap hos mine klassekamerater da jeg var liten der foreldrene deltok slik du (Wildberr) tydeligvis mener jeg burde - og vi hadde det GØY! Suz - upedagogisk og dårlig mor 2
Gjest mm Skrevet 13. april 2011 #17 Skrevet 13. april 2011 Sønnen min går på 6. så det har vore ein del 12år selskap i år. Dei fleiste har invitert både gutter og jenter (Den er den fyrste år det skjer)og har ikkje gjer noko "såå ekstraordinær". Dei spisar og leikar seg ut. Karaoke og litt dans med nokre av jentene... Selskap på naust med bål og pølser, var ein av dei som gjorde sukkses. For dei er det spenennde at det er den fyrste år alle feire sammen, gutter og jenter På 4. klasse var "inn" å ha selskap på bowling, på 5. var temaselskaper som gjelder.Men da var berre gutter. Og ja, kake blir mindre og mindre viktig kvar år...
Wonders Skrevet 13. april 2011 #18 Skrevet 13. april 2011 (endret) Ser denne tråen er fra 2003, men til dere som lurer på deres barns bursdager er et godt tips fra meg; Spa-bursdag. http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.kids-fiesta.com/Pictures/HomePage/spa-party%2520012.jpg&imgrefurl=http://www.keywordpictures.com/keyword/kid%2520spa%2520party/&usg=__PFrE00T_-6jI_HZnfENb7t8XUCk=&h=480&w=640&sz=192&hl=no&start=0&sig2=V_RjrhiqxVrfI99QrQurgA&zoom=1&tbnid=hlZa1CV2Doj2fM:&tbnh=144&tbnw=196&ei=NYOlTb-JNcWW8QPMxuS4Dw&prev=/images%3Fq%3Dspa%2Bfor%2Bkid%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26biw%3D1004%26bih%3D906%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=137&vpy=234&dur=680&hovh=194&hovw=259&tx=131&ty=102&oei=NYOlTb-JNcWW8QPMxuS4Dw&page=1&ndsp=22&ved=1t:429,r:4,s:0 Kjøp inn billige badehetter og typiske slipperser fra Ting&Tang som de kan ha på. Små 4kantede vaskekluter fra nille med søte motiv. De vier seg ut i vannet. Ansiktsmasker fra Vita Kutt opp agurker i supertynne skiver som de kan ha på øyelokkene Fotbad Lakkering av neiler og ha en bolle med isvannn de kan dyppe ferdig lakkerte neiler i... http://www.google.no/imgres?imgurl=http://bloggfiler.no/sweetlook.blogg.no/images/847278-9-1286579741778.jpg&imgrefurl=http://sweetlook.blogg.no/helse_og_skjnnhet.html&usg=__1fdtMX3fD1RR1WjkHZWBI8SZRMo=&h=253&w=380&sz=14&hl=no&start=49&sig2=hPotrTViAJqUt_IKysMCGA&zoom=1&tbnid=8H-9iAD7pffp-M:&tbnh=137&tbnw=161&ei=2oKlTZeJHMvwsgaGyZmUCA&prev=/search%3Fq%3Dting%2Bog%2Btang%2Bspa%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26biw%3D1004%26bih%3D906%26tbm%3Disch0%2C1482&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=692&vpy=376&dur=261&hovh=146&hovw=219&tx=245&ty=124&oei=0YKlTdXCKInYtAb-zvWEBw&page=3&ndsp=25&ved=1t:429,r:9,s:49&biw=1004&bih=906 http://www.google.no/images?q=spa+birthday&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=no&tab=wi&biw=1004&bih=906 Snæks kan være oppkuttede grønnsaker med rømme-dip, frukt av noen sorter gjerne oppkuttede for da spiser de mere. Mat kan være pølser eller pizza som vanlig. Endret 13. april 2011 av Wonders 1
Kråkesaks Skrevet 13. april 2011 #19 Skrevet 13. april 2011 Tråden er ryddet for innlegg skrevet med fullt navn. Kråkesaks, moderator.
Gjest Sara Higston Skrevet 2. mars 2013 #20 Skrevet 2. mars 2013 MULIGENS??? Kaka utgjør jo en stor del av bursdager!! Kaka er ikke viktig det er nesten ingen som vil ha det lenger siden man vil ha snop.. Tips : Ikke ha pølser siden det er veldig vanlig og det er ikke så veldig mange som vil ha det :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå