InaMina Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Driver å skal skrive teksten på invitasjonene, men ble plutselig usikker på om vi har valgt for knappe eller lange tidspunkt mellom vielse/middag/kaffe. Vielsen er kl. 1300, og lokalet hvor vi skal ha middag/fest ligger 200meter unna kirken. Tenkte å ha 15.30 i invitasjonen, hvorav middagen er kl. 1600, og at kaffegjestene kommer til kl. 1900. Noen synspunkter?
fru sp Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Jeg driver akkurat med det samme nå. Vielsen er kl 13.00. Har satt tid for middag til ca 17.00. Festen holdes ca en halvtime fra kirken og mange skal overnatte, booke inn osv. Vi må jo rekke å ta bilder både utenfor kirken og hos fotograf. Men håper jo de fleste er der i god tid før middagen, da.... Lykke til!!
Kirby Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Vi har vielse kl. 14, middag fra kl. 16. Gjestene kan bli busset direkte til selskapslokalet.
millajenta Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 syntes det høres litt knapt ut med tid. De fleste jeg kjenner har hatt tre-fire timer mellom vielse og middag (vi skal ha 3,5) og 3,5-4 timer fra middag til kaffe..... Fpr å si det sånn: jeg har sittet i minst 4 bryllup som kaffegjest og ventet på at middagen skulle bli ferdig....det er ikke spesielt kjekt.... 1
Kirby Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Vi skal ikke ha kaffegjester, men jeg har sittet som vanlig gjest og ventet på at brudeparet skulle bli ferdig med fotograferingen. Ikke så kjekt det heller.
Cæmis Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 hos oss er vielse 13.00, middag 16.00, kaffegjester kommer 20.30
InaMina Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2010 Vil ikke at noen skal bli stående å vente ivertfall! Vi skal ikke til fotograf mellom vielsen og middagen, det skal kun taes noen bilder like bortenfor der vi skal ha selskapet. Så regner med at det ikke går så fryktelig lang tid på det (og at vi i det minste kan regulere dette litt selv). Vi skal ha sodd til middag og enkel dessert, så tenkte kanskje at 2,5 time var lenge nok til middagen, men kanskje vi skal beregne lengre tid.
andemor Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Hm.. Nå ble jeg også i tvil. Vi skal ha vielse klokka 14 og har egentlig tenkte middag klokka 17. Lokalet er like ved kirken, men vi skal kjøres 20 minutter unna for å ta bilder.. Hvor lang tid tar egentlig en vielse? Hvor lang tid bør man beregne til fotografering??
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 syntes det høres litt knapt ut med tid. De fleste jeg kjenner har hatt tre-fire timer mellom vielse og middag (vi skal ha 3,5) og 3,5-4 timer fra middag til kaffe..... Fpr å si det sånn: jeg har sittet i minst 4 bryllup som kaffegjest og ventet på at middagen skulle bli ferdig....det er ikke spesielt kjekt.... Så lang tid mellom vielse og middag kan da bare funke dersom man IKKE har tilreisende gjester - det er jo aaaltfor lang tid. Det siste bryllupet jeg var i, var det to timers "pause" mellom disse to, og det var lenge å sitte og vente. For dem som hørte til på stedet, var det jo ikke noe problem, men for oss andre som ikke hadde noe sted å gjøre av oss, var det innmari kjedelig å sitte og vente. Vi skal ha både tilreisende og lokale gjester, og vi skal ha max to timer mellom vielse og middag - da har vi lagt inn program for gjestene mens vi fotograferes. 1
Gjest Gjest_Bjørg_* Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Vi skal ha vielsen kl.13.00 og middag kl.16.30. De fleste er tilreisende. Vielsen varer ca. 45 min + fotografering på kirketrappa, så det blir ca. 2,5 time å vente mens vi tar bilder. Vi kommer til å sette frem crocket, botsja og andre "hagespill", slik at de som vil kan leke seg litt i hagen i mens vi er i nærområdet med fotografen. Ellers håper vi at det blir en flott sommerdag og folk kan sitte mye ute i sola, det er også litt historiske monumenter, statuer og liknende rundt lokalet som sikkert er interessant for de som er interesert i historie. Og blir vi fortere ferdig hos fotografen enn vi hadde tenkt, så kan vi mingle med gjestene. Tror de fleste gjester er vant med at det er litt ventetid i bryllup, og det er vanligvis så mye program den dagen at de fleste kanskje vil synes det er deilig å få slappe av og gjøre som en selv vil i noen timer..? Bare en tanke..
Endelig Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 Vielsen er kl 13.00. Vi beregner vielsen til og være ferdig kl 14.00. Fra kirken til lokalet tar det 30. min og kjøre. Vi skal sette middag fra kl 16.00, men inngang fra klokken 15.30. De aller fleste bor i nærheten og kan reise på besøk til noen, dra hjem og skifte vist de ønsker det, osv. Jeg er ikke glad i og stå foran kameraet, så jeg har ikke tenkt til og vie flere timer i mellom kriken og middagen på dette.
Rampolina Skrevet 7. januar 2010 #12 Skrevet 7. januar 2010 Hm.. Nå ble jeg også i tvil. Vi skal ha vielse klokka 14 og har egentlig tenkte middag klokka 17. Lokalet er like ved kirken, men vi skal kjøres 20 minutter unna for å ta bilder.. Hvor lang tid tar egentlig en vielse? Hvor lang tid bør man beregne til fotografering?? Her tror jeg dere får altfor liten tid! Vielsen tar ca 35 min + tid utenfor kirken. Kanskje dere har kommet dere avgårde til 14.50 så skal dere kjøre 20 minutter - framme til fotografering kl 15:10 De sier man skal regne 1,5-2 timer med fotograf.. Da er tiden sprengt allerede før hjemreise. Og husk at når dere kommer til lokalet så tar det gjerne lit tid og mange som vil skravle og gratulere. :o)
Kanutten Skrevet 7. januar 2010 #13 Skrevet 7. januar 2010 Vi hadde vielse kl 13. Vi inviterte til middag kl 15. Alle fikk velkomstdrikke og frukt da de kom. Anledning til annen drikke var det også. Det tok ca 20 min fra ca til lokalet. Vi kjørte 15 min for å ta bilder, brukte litt over 1 time på bildene. Kjørte innom kirkegården hvor mannens mamma ligger, og la ned bukett der, kjørte så videre til lokalet som er ca 15 min unna. Da vi dro fra kirkegården, ringte jeg toastmasterne og sa at vi var der om 15 min. De gikk da rundt å leste opp alle bordkortene, og inviterte vedkommende bort til plassen. Alle sto ved plasssene sine da vi kom inn og satte oss til bords. Kjempefin måte å gjøre det på. Vi hadde treretters middag, servert på tallerken, vi hadde 4 taler, og 3 sanger. Middagen var ferdig kl 18.10. Vi var 78 personer. Vi hadde invitert kaffegjestene til kl 20.00. 1
Gjest er gift Skrevet 8. januar 2010 #14 Skrevet 8. januar 2010 Kommer veldig an på fotografen hvor lang tid det tar.Vi fikk beskjed om 1,5 time er vanlig, de ble veldig glad hvis de fikk 2 timer.Da kunne vi slappe av og kos oss med det.Vi brukte 2,5 og hadde det faktisk kjempe gøy samtidig.OG er veldig fornøyd med bildene nå 10 år etter. Vi hadde vielesen kl 12.30 og middag 16.30,kaffe gjester kl 20.00. Vi tok bildene ettervielsen og ble en halvtime forsinka så middagen begynte 17..men det var kanon vær og alle koste seg ute.
Rampolina Skrevet 8. januar 2010 #15 Skrevet 8. januar 2010 Vi hadde vielse kl 13. Vi inviterte til middag kl 15. Alle fikk velkomstdrikke og frukt da de kom. Anledning til annen drikke var det også. Det tok ca 20 min fra ca til lokalet. Vi kjørte 15 min for å ta bilder, brukte litt over 1 time på bildene. Kjørte innom kirkegården hvor mannens mamma ligger, og la ned bukett der, kjørte så videre til lokalet som er ca 15 min unna. Da vi dro fra kirkegården, ringte jeg toastmasterne og sa at vi var der om 15 min. De gikk da rundt å leste opp alle bordkortene, og inviterte vedkommende bort til plassen. Alle sto ved plasssene sine da vi kom inn og satte oss til bords. Kjempefin måte å gjøre det på. Vi hadde treretters middag, servert på tallerken, vi hadde 4 taler, og 3 sanger. Middagen var ferdig kl 18.10. Vi var 78 personer. Vi hadde invitert kaffegjestene til kl 20.00. Hvordan er dette mulig? Bare i vielse går det vel ca 35 min + 15 min kjøring + 1 time bilder + 15 min kjøring til.. Bare dette sprenger jo tiden fram til 15. Og i tillegg rakk dere gratulasjoner i kirken og kirkegård? HOW?
Kanutten Skrevet 8. januar 2010 #16 Skrevet 8. januar 2010 Hvordan er dette mulig? Bare i vielse går det vel ca 35 min + 15 min kjøring + 1 time bilder + 15 min kjøring til.. Bare dette sprenger jo tiden fram til 15. Og i tillegg rakk dere gratulasjoner i kirken og kirkegård? HOW? Sorry, ser at jeg kanskje ikke skrev utfyllende nok. Vi dro fra kirketrappa kl 13.45. Måtte det pga neste brudepar. Vi inviterte til kl 15. Da de kom kl 15 fikk de velkomstdrikke og frukt, og det ble litt småprat. Da vi ringte toastmastere, var klokka, nesten halv 4. Da vi kom til lokalet, sto alle på plassene sine, vi satte oss, Toastmastere ønsket velkommen, vi sang velkomstsang, og begynte å spise rett før kl 16.
Christal Skrevet 9. januar 2010 #17 Skrevet 9. januar 2010 Vi gifter oss kl 13.00 og har invitert til mottakelse kl 16.30 Kaffegjester kan jeg ikke svare på fordi vi har invitert alle til full pakke. MEN etter mange råd fra venner og familie som har giftet seg ble det satt kl 16.30 - det tar også ca 20 min å kjøre fra kirken til lokalet. Vi har ikke skrevet MIDDAG kl .. men mottakelse, så hvis vi blir litt sene hos fotografen, om noe skulle skje på veien etc så blir inne sinna for å vente litt ekstra Det vil bli servert velkomstdrikk etc etc etc.. så de skal ikke kjede seg mens de venter ..
litleMeg Skrevet 30. januar 2011 #18 Skrevet 30. januar 2011 Jeg sitter å lager invitasjonene nå. Vi skal ha vielsen kl 14. Regner med å være ferdige utenfor kirken ca 15. Skal da rett til fotograf, og regner med at kjøring bilder++ tar 1-2 timer. Jeg tenkte å skrive middag kl. 17. Men middagen blir nok ikke servert før 17.15-17.30. Kommer litt ann på hvor kjapt vi kommer oss til lokalet(er like i nærheten)Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre med "middags tidspunktet"
majva Skrevet 1. februar 2011 #19 Skrevet 1. februar 2011 Vi starter vielsen kl. 13:00 og bryllupsmiddagen starter kl. 16:00. Vurderte å starte senere, men vil veldig gjerne ha god tid til middagen så da ble det slik
Anglofil Skrevet 1. februar 2011 #20 Skrevet 1. februar 2011 Vi har vielsen klokken 14:00 og ser for oss å ha middagen rundt 16-16:30. Vielse og fest vil være på samme sted, og vi har ingen kaffegjester, så jeg tenker at vi får mer enn nok god tid så lenge ingen må reise noe sted. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå