verene Skrevet 29. august 2003 #1 Skrevet 29. august 2003 Dere som har bestemt dere for dette, hvilke blomster velger dere? Kan dere fortelle litt om fargevalg og valg av blomsterslag, og hvorfor dere valgte som dere gjorde? Noen blomster dere absolutt IKKE vil ha i buketten? (Ei venninne av meg hadde bl.a. blåveis i buketten sin, men disse visnet jo og falt av nesten med en gang. Anbefales ikke!) Noen som overlater ansvaret for blomstene fullt og helt til brudgommen? Eller som tar sjansen på å overlate valget til blomsterbutikken, med minimalt med føringer? Dere som er gift må også gjerne svare hva dere valgte! :D Selv har jeg så smått begynt å tenke på buketten, veldig koselig, men også litt vanskelig å velge! Tror heller ikke det blir slik at min kjære ordner buketten, i så fall vil nok jeg ha en finger (eller fem) med i valget av form og farger!
hegehi Skrevet 29. august 2003 #2 Skrevet 29. august 2003 Hadde lang, hengede bukett hvor det var brukt hvite orkideer m/lite rødt øye i midten, afrikaliljer (hvite m/svart øye) som var delt opp i enkeltblomster (er egentlig en stor kule som består av små blomster), noen få hvite roseknopper og en blomst som ser ut som små røde bær (husker ikke hva den heter). Dette var satt sammen med litt eføy, bjørnegress (strå), steelgrass (strå) og litt annet grønt. Alt var montert på stativ (limt/festet med streng) uten stilker. Buketten ble laget kvelden i forveien, sprayet med vann og satt på kjøl. Likevel holdt den helt til ut på søndag formiddag før blomstene begynte å se pjusk ut. Hadde også orkideer og afrikaliljer i håret, de holdt også bra (afrikaliljene festet vi ved å spraye dem fast i håret med hårlakken Kan sikkert sende deg bilde om du sender meg en PM (tror ikke jeg har nærbilde av den, men du kan få et visst inntrykk av den ihvertfall)
hallingbrud Skrevet 29. august 2003 #3 Skrevet 29. august 2003 Jeg ble tipset av en kamerat om at jeg ikke burde ha liljer i buketten, da den kan komme til å farve kjolen...
Gjest MrsL Skrevet 29. august 2003 #4 Skrevet 29. august 2003 Roser roser roser og atter roser på meg Jeg elsker roser og det er den blomsten min kjære og jeg gir til hverandre når vi gir blomster, så det er det jeg vil ha Det kan til nød være en liten sølvtråd eller noe oppi buketten, men ikke noe mere. Fargen på rosene er ikke bestemt enda. Vakler mellom de tradisjonelle, nydelige blodrøde og se spreke orangerøde
smile Skrevet 29. august 2003 #5 Skrevet 29. august 2003 Jeg skal jo gifte meg nå september så jeg skal ha røsslyng, hvite roser og lilla-burgunder calla i bukketten. I tillegg skal jeg ha grønt som eføy, humle og noen kvister. Jeg skal også pynte med røsslyng bukketter som står på bordet (uten vaser)( står på kvistene)
verene Skrevet 29. august 2003 Forfatter #6 Skrevet 29. august 2003 Kan jo si litt om hva jeg kunne tenke meg i buketten min: Jeg elsker roser, og har veldig lyst på dette. Dyprøde, kraftige roser, i kombinasjon med kremhvite roser og mye grønt. Gjerne en "hengende" form, smal bukett som henger et stykke nedover. Har sett bilde av buketter der noen av rosene er festet slik at de henger nedover i stilkene sine, det er kjempelekkert! Ganske tradisjonelt med tanke på farger og blomstervalg men..mye avhenger jo av hvordan buketten blir bundet opp også. Og man rekker jo å bestemme og å ombestemme seg maaange ganger på nesten et år!
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 29. august 2003 #7 Skrevet 29. august 2003 Jeg tror jeg skal ha masse brudeslør og noen få kremfargede roser!!
cappocino Skrevet 29. august 2003 #8 Skrevet 29. august 2003 Har overlatt hele ansvaret for brudebukett, knapphullsblomst og brudepike blomster til sambo. Vi skal ha møte med floristen neste uke så hun får visst inntrykk av hva jeg vil ha . Blomster jeg vil bruke er orchideer, så mange som mulig. Men skal også ha calla liljer og hvite roser. Elsker orchideer derfor falt valget på de, roser og callaliljer blir brukt i borddekorasjonene og til å fylle opp brudebuketten. Tror det blir altfor dyrt med bare orchideer :o
nessi Skrevet 29. august 2003 #9 Skrevet 29. august 2003 Jeg skal jo gifte meg nå september så jeg skal ha røsslyng, hvite roser og lilla-burgunder calla i bukketten. I tillegg skal jeg ha grønt som eføy, humle og noen kvister. Jeg skal også pynte med røsslyng bukketter som står på bordet (uten vaser)( står på kvistene) Har du noe bilde av buketten, eller en bukett som ligner? Dette hørtes fint ut.
9na Skrevet 29. august 2003 #10 Skrevet 29. august 2003 Jeg har bestemt meg for å ha hvite calla-liljer i buketten min (min absolutte favorittblomst). Enten vanlige store (som da ligger på armen) eller mini-callaer. Kjæresten skal ha en mini-calla som knapphullsblomst. Jeg synes også at orkideer er nydelig, men har hørt at det er rådyrt. Kjæresten min er like involvert i detaljene rundt bryllupet vårt som meg, men akkurat når det gjelder blomstene har jeg fått fritt leide. Og da blir det liljer i hauger og lass!
minniepus Skrevet 29. august 2003 #11 Skrevet 29. august 2003 Kjæresten min skal ordne buketten. Han sa han ville det, og jeg har ikke noe i mot det, så da ble det sånn. Forteller selvfølgelig hva jeg liker og ikke liker, men jeg tror han har litt peiling på det etterhvert. Vi er enige om at det ikke skal være roser, og vi er begge glad i gerbera. Også orkideer. Så jeg er spent på buketten! Smile sin bukett hørtes veldig fin ut.
Scorpina Skrevet 29. august 2003 #12 Skrevet 29. august 2003 For mange år siden så jeg en bukett med dyprøde roser, buketten forma som et hjerte....og falt pladask!! Tenkte som så at jeg kanskje hadde gått bort fra den ideen nå som vi har bestemt oss for å gifte oss, men nei...jeg vil fortsatt ha en slik bukett. Liten og nett. Med gulltråder litt her og der over rosene. Tenker det blir lekkert :D
VesleBråka Skrevet 29. august 2003 #13 Skrevet 29. august 2003 Røde roser, eføy og liljekonvall, tror jeg. Hvis floristen foreslår andre ting så kanskje. Gulltråd kanskje?
Gjest Anonymous Skrevet 29. august 2003 #14 Skrevet 29. august 2003 Jeg giftet meg i kremfarget drakt (bukser), Buketten besto av gerbera i kontrastfarger, det var tøft og morsomt. Ikke søtt og romantisk, men det er heller ikke jeg :blunke:
Snorkie Skrevet 29. august 2003 #15 Skrevet 29. august 2003 En liten bukett med lilla mini-calla liljer, mørkerøde tulipaner og kanskje noen andre dyprøde/lilla farger :D
Ingeborg Skrevet 30. august 2003 #16 Skrevet 30. august 2003 Ingenting er avgjort, men tankene går i retning av burgunder mini-callaer, champagnefargede roser og masse grønt. Har lyst på en bukett som henger litt, men sånne avgjørelser får vente til jeg har valgt kjole.
jamjam Skrevet 30. august 2003 #17 Skrevet 30. august 2003 Prinsen skal kjøpe bukett,men regner meg sikker på at han kjøper: Rund bukett tettsatt med slør,3 hvite phalanopsis på ene siden og grønt flettet rundt. (som ett reir på en måte..) Ikke stor,hengende eller prangende på noen som helst måte. Og den skal definitivt ikke ligge på middagsbordet!
Dina Skrevet 30. august 2003 #18 Skrevet 30. august 2003 Kan jo si litt om hva jeg kunne tenke meg i buketten min: Jeg elsker roser, og har veldig lyst på dette. Dyprøde, kraftige roser, i kombinasjon med kremhvite roser og mye grønt. Gjerne en "hengende" form, smal bukett som henger et stykke nedover. Har sett bilde av buketter der noen av rosene er festet slik at de henger nedover i stilkene sine, det er kjempelekkert! Høres omtrent ut som den buketten jeg hadde da jeg giftet meg! Nyyydelig! Dina
Pip Skrevet 31. august 2003 #19 Skrevet 31. august 2003 Nå har jo jeg giftet meg jeg da... Men jeg ser noen snakker om bukett med dyprøde roser, som henger litt... Tenkte da jeg kunne vise frem buketten min - har dessverre ikke fått scannet inn noe nærbilde av den, men den kan ses her: http://photos.yahoo.com/bc/ninanost/lst?.d...Bryllup&.view=t
ringblomst Skrevet 31. august 2003 #20 Skrevet 31. august 2003 Min kjære skal ordne buketten, har gitt hint om at jeg alltid liker å få røde roser av han. Jeg vil ikke ha en stor og bred bukett; enten en "ball" eller en litt tynn og lengde på. Jeg regner med at min forlover (som er god venn av oss begge) har lyst til å bli med å velge brudebukett, noe han sikkert setter pris på - etter som hun og jeg har ganske lik smak. Veslebråka: blomstene du har tenkt å ha, høres nydelig ut .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå