Gå til innhold

Veganer/Vegetarianer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veganer/Vegetarianer? hva er forskjellen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En vegetarianer spiser ikke kjøtt (fisk og skalldyr inkludert), men kan godt spise egg og melkeprodukter, selv om det varierer hva vegetarianere spiser av dette.

En veganer spiser ingenting animalsk, dvs. ingenting kjøtt og heller ikke egg eller melkeprodukter. Antagelig heller ikke honning, men det varier kanskje også.

Gjest gjest ex-muslim
Skrevet
Veganer/Vegetarianer? hva er forskjellen?

jeg var vegetarianer lenge, men er nå en rå veganer!

vegetarianere spiser ikke døde dyr, altså, rødt kjøtt, hvit kjøtt, fisk, skaldyr eller innsekter!

de som kaller seg selv vegetarianere men også spiser skaldyr /fisk, er ikke vegetarianere men de heter pescetarianere...

en veganer er altså ikke bare vegetarianer, men vi spiser heller ikke produkter fra dyr,

altså egg, melk, ost, vi kan ikke spise kaker eller pasta som er laget med melk heller!

grunnen er fordi dyra går gjennom mye får at vi skal få I oss melk og egg, de blir utsatt for tortur!

som en rå veganer, er mer enn 50% av dietten min råe grønnsaker og frukt. dette er for å bevare enzymene I maten, som vi trenger, men vanligvis bli ødelagt i koke prosessen...

veganere burdet få i seg mye, nøtter, bønner og frø, de fleste veganere er flinke til å spise mye av det og flinke til å spise variert :)

man spiser sunt med god samvittighet og ikke minst er en vegans diet den mest miljøvennlige dietten.

Skrevet
En vegetarianer spiser ikke kjøtt (fisk og skalldyr inkludert), men kan godt spise egg og melkeprodukter, selv om det varierer hva vegetarianere spiser av dette.

En veganer spiser ingenting animalsk, dvs. ingenting kjøtt og heller ikke egg eller melkeprodukter. Antagelig heller ikke honning, men det varier kanskje også.

Jeg kjente et par veganere som spiste honning, men flere venner av de som også var veganere spiste det ikke. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...