Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #81 Skrevet 8. januar 2010 Må vel si at jeg trodde mye reising var mer en èn uke pr. måned ja...
Shade Skrevet 8. januar 2010 #82 Skrevet 8. januar 2010 Må vel si at jeg trodde mye reising var mer en èn uke pr. måned ja... Jeg synes en uke pr månede er mye, det er jo 1/4 av tiden og jeg hadde ikke likt å sitte alene med huset og barna såpass ofte. Men det som er mye for en kan være lite for en annen osv
Gjest hopper bare innom Skrevet 8. januar 2010 #83 Skrevet 8. januar 2010 Det er ikke en uke per måned. Det er MINST en uke per måned. Det er en ganske viktig forskjell, mener jeg.
Shade Skrevet 8. januar 2010 #84 Skrevet 8. januar 2010 Det er ikke en uke per måned. Det er MINST en uke per måned. Det er en ganske viktig forskjell, mener jeg. Jeg er enig
Gjest TS Skrevet 8. januar 2010 #85 Skrevet 8. januar 2010 Fullstendig klar over at mange har det verre enn meg (men ja, det er minst en uke pr måned, og mange lange dager både før og etter). Bra jobba til alle dem som klarer det uten å klage! Men de visste kanskje hva de gikk til på forhånd. Men takk for mange innspill. Det har satt i gang en tankeprosess som er på høy tid!
Gjest regine ii Skrevet 8. januar 2010 #86 Skrevet 8. januar 2010 Å reise en drøy uke pr mnd ER ganske mye. Iallfall når man ikke er "ungkar og spellemann" uten forpliktelser. Det er også åpenbart urettferdig at dere deler felleskostnader likt, når a) HAN tjener begydelig mer og b) du stort sett tar deg av utgifter til barnet. Det første jeg ville gjort er å ordnet opp i økonomien. Som du selv skriver - dere bør sitte igjen med omtrent like mye å leke med. At man ikke har adskilt økonomi betyr ikke automatisk at "alt mitt er ditt", det kan gjøres på forskjellige måter. Dernest ville jeg nok tatt en alvorsprat med han om det med forventninger og hvordan dere skal løse denne situasjonen best mulig for alle. Det handler verken om at han MÅ slutte i jobben eller at det MÅ bli brudd, men rett og slett om at dere sammen må finne en bedre levevei enn i dag. Bet meg merke i at du skriver at han mener han tar like mye ansvar for barnet, og er veldig opptatt av at det er "din tur". Tar han hensyn til at han faktisk ikke er tilstede over 25% av tiden?Dvs at han "kompenserer" for dette når han er hjemme - eller forsøker iallfall, ettersom barnet naturlig nok blir mammadalt? Eller forventer han at dere skal "dele likt" når han er hjemme - samtidig som du har eneansvar når han er borte? Det betyr og en del for hvordan situasjonen oppleves, tenker jeg. Hus og barn ER begges ansvar. Og dette ansvaret må fordeles på en måte som er god for begge to!
LukaFrost Skrevet 8. januar 2010 #87 Skrevet 8. januar 2010 Jeg vil gjerne foreslå noe som fungerer fint for oss. Vi har to felles bankkontoer. Vi har en konto for husleie, strøm og internett og vi har en konto til mat og diverse. Vi fyller begge på der, men han fyller på mer enn meg. I tillegg har vi hver vår bankkonto og bruker perger derfra uten å konsultere den andre. Så løenge vi ikke må snu på krona funker dette glimrende. Vi har etter 4 år sammen enda ikke krangla om økonomi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå