Gjest iselin pedersen Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Jeg er en jente som har lyst til å dra på språkreise i sommer. Da er jeg fylt 15år. Jeg lurer på om det er noen som har vært på språkreise eller har erfarginger, som kan gi tilbakemeldinger om hvordan oppholdet var. Er det verd så mye penger? hadde tenkt å bruke konfirmasjonspengene til dette. Isåfall har dere anbefalinger om hvilet land jeg burde dra (helst engelsktalende, det er dette språket jeg vil fordype meg i)og hvilke nettsider og reise camp jeg burde velge? Jeg håper å få svar på dette fortest mulig:)
Merethe_81 Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Jeg var på språkreise med EF til Torquay (England) når jeg var 17 - og har ikke angret ett sekund. Dro ikke sammen med noen jeg kjente, men det var null problem å bli kjent med folk. Bodde hos en kjempehyggelig familie, hadde bra lærere, lærte mye om både meg selv, andre og kulturer
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Jeg har vært reiseleder for EF flere år, og jeg har inntrykk av at ungdommene våre hadde en fantastisk tur. Det er iallefall de tilbakemeldingene vi har fått. Jeg har vært på st. Julians, Malta to år. Der er det veldig fint, men hvis du virkelig ønsker å få utbytte av språkreisen din rent språklig så tror jeg nok kanskje jeg ville ha valgt England. Malta har en tendens til å bli mest sol, sommer og ferie for de fleste, i tillegg er st.julians partystedet over noen, så overvekten av de vi hadde med oss var nok ikke spesielt seriøse
Gyda Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Reiste til Hastings i England med STS språkreiser sommeren 1991... Opplevelse for livet. Lærte utrolig mye, ble kjent med nye folk som jeg fortsatt har kontakt med. Bodde hos en koselig vertsfamilie. Den dag i dag har jeg lyst til å reise tilbake til Hastings..
Inger88 Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Språkreise kan jeg absolutt anbefale. Jeg reiste med EF sommeren 2004, da var jeg 16. Turen gikk til Torqay og vi fikk oppleve masse gøy. Men jeg syntes skolen var dårlig. Havnet på det øverste nivået, men lærte ikke så forferdelig mye, var mest litt useriøst prat og slikt. Men det sosiale, og opplevelsene var bra! Så viss du er ute etter en kjekk ferie, der du har mulighet til å bli kjent med andre, vil jeg anbefale deg å dra. Og ja, det er verd pengene. Vil også anbefale deg å dra på et informasjonsmøte.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Dt er vel forskjell på språkreiser som så mye annet - noen er vel seriøse og andre er...vel... mindre seriøse. Min venninne dro på språkreise da hun var yngre, og hun var kjempefornøyd. Sol, sommer og party, og lærerne dreit i om de gadd å møte opp til undervisning. Joda, det har sikkert vært en koselig tur, men drar man på språkreise er det jo for å lære litt om språket og kulturen... vil man på badeferie kan man dra på chartertur, det er jo mye billigere også. Jeg personlig ville ikke brukt såpass mye penger på språkreise, det er såpass mange useriøse aktører i den bransjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå