Gå til innhold

Sy brudekjole

Anbefalte innlegg

Gjest Jellybean
Skrevet

Jeg skal gifte meg i USA i oktober. Min mor vil gjerne sy brudekjolen min. Jeg har sett på nettet etter mønster på forskjellige sider, men har ikke funnet kjolen som jeg skal ha. Jeg vil gjerne ha en som ligner på denne :

post-33046-1262788201_thumb.jpg

Skrevet

Nydelig kjole, men har dessverre ikke noe svar til deg. Kanskje du kan spørre i sybutikker? Lykke til!

Skrevet

Er ikke helt sikker på hva spm ditt er, mulig jeg er litt treg her altså :ler:...du er ute etter et bilde med bedre syn av detaljene av den kjolen?

Jeg vet hvertfall at dette er en pronovias kjole...kanskje du får zoomet inn på mønsteret på nettsiden deres?

Skrevet

kom til å tenke på om du er ute etter kjoler i samme stil så har maggie sottero noen ...sjekk ut siden deres, vet at de har lignende kjoler. om det ikke er armer på de så kan jo det bare syes på i tillegg.

Gjest Jellybean
Skrevet
Er ikke helt sikker på hva spm ditt er, mulig jeg er litt treg her altså :ler:...du er ute etter et bilde med bedre syn av detaljene av den kjolen?

Jeg vet hvertfall at dette er en pronovias kjole...kanskje du får zoomet inn på mønsteret på nettsiden deres?

Gjest Jellybean
Skrevet

Gjest Jellybean
Skrevet

Ja, nå skjedde det noe rart her. Uansett jeg leter etter mønster. Men kjolen jeg viser er sånn jeg vil ha. Jeg regner ikke med å finne akkurat mønsteret til den kjolen, men til noen som ligner :)

Skrevet

Hva med denne?

Du må selvsagt klippe ganske annerledes for å få samme drapering som på kjolen din, den er ganske mye mer rynket enn denne. Men det kan kanskje være en start?

Stoffet på kjolen du viser er vanskelig å sy i, så jeg ville ikke gjort det med mindre moren din er veldig dyktig med symaskinen. Start i god tid, slik at du har tid til å finne alternativer dersom det ikke blir bra! Og gå i en brudesalong og prøv en liknende kjole, slik at du vet med sikkerhet at du liker fasongen når den kommer på kroppen din. Det er nemlig veldig annerledes enn å se den på bilde! :)

Jeg har sydd masse kjoler og er utdannet innen søm, men tør ikke sy min egen kjole. Litt fordi brudekjoler er krevende å sy fordi den skal sitte på en helt spesiell måte, og litt fordi jeg ikke hadde taklet stresset med å få den ferdig i tide.

Gjest Jellybean
Skrevet

Takk for tips. Jeg vet det ikke er enkelt, men jeg har prøvd noen kjoler og jeg vil ikke egentlig ha en standar kjole. Jeg vil ha en fin kjole som er hvit. Så når jeg er ferdig med å være brud kan jeg gjøre små forandringer på den slik at det blir en kjole jeg kan bruke. Jeg syns det er helt tullete å bruke 7-10 tusen kroner på en kjole jeg skal bruke en gang. Jeg skal også ha den med på flyreise, så den kan ikke ta stor plass eller være et veldig vanskelig stoff. Begrenset med mulighet for å stryke osv.

:)

Skrevet

Jeg har ikke brukt 7-10 tusen på kjole.

Men jeg kunne godt ha funnet noe billigere enn det jeg kjøpte den for og.

Men det ble det ikke. På finn ligger det mange fantastisk fine kjoler som kanskje koster mellom 2-5000kr.

Gjest Jellybean
Skrevet

Ja, man kan finne en billigere kjole, men jeg er ganske nøye på hva jeg liker. Så da er det kanskje lettere å lage en selv. Når man har en mor som er flink til å sy så kan jeg få det slik jeg vil til en billigere penge. Derfor mener jeg at det er fin ting å gjøre. Om vi ikke finner mønster vil jeg designe noe selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...