Gå til innhold

Hvilken kroppsfasong har du?

Hvilken kroppsfasong har du?  

65 stemmer

1. 1. Hvilken kroppsfasong har du?

• Eplefasong
      6
    • Pærefasong
      9
    • Timeglassfasong
      38
    • Rett figur (rektangel)
      12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, jeg blir veldig forvirret av undersøkelsesopplegget. Så hvis det er noen feil der så håper jeg at en eller annen mod fikser det. :)

Over til spørsmålet, jeg har bare personlig interesse av å vite hvilken figur kvinner flest anser seg for å ha, og ikke minst hva som er "normalen" i samfunnet. :)

Jeg har lagt til de mest vanlige figurene, er klar over at det finnes flere, men det er grovt sett disse typene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tore har mistet sporet
Skrevet

Æsj, må være registrert for å svare :(

Skrevet (endret)

Hmm, må si at jeg blir ganske overrasket egentlig over at det er så mange som har timeglassfasong. Det er ikke så ofte jeg ser en jente med timeglassfasong sånn umiddelbart, er vel helst rett figur det går i.

Her er en liten oversikt: http://www.diet-blog.com/archives/bodyshape.gif

I følge den oversikten har de fleste kvinner rett figur, og færrest har timeglassfigur. Hvis en kvinne har timeglassfigur så tenker man med en gang: wow, hun hadde smalt liv i forhold til lårene og puppene. De med rett figur har også et lite innsving i livet, men ikke nok til å kalle det for timeglass.

Her er en annen oversikt som illustrerer det bedre: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm.../Bodyshapes.svg (PS, banana er rett figur)

Endret av Gulphild
Skrevet (endret)

Ingen av alternativene til i pollen passer meg.

Endret av The Kitten
Skrevet

Jeg passer ikke til noen av alternativene... jeg er mer "jordbærfasong"

Skrevet

Det var dumt, jeg er klar over at det finnes mange forskjellige kroppsfasonger, men er begrenset hva jeg kan plotte inn der.

The Kitten: hva slags fasong har du da?

Ingen: Hva er jordbærfasong? :)

Skrevet

Utifra cm så har jeg timeglass, men er ikke alltid det synes når jeg har klær på, veldig sjeldent egentlig.

Så tviler på det er mange som tenker "wow hun har smal midje" når de ser meg på gata. :gjeiper:

Gjest Gjest_Emma_*
Skrevet

Synes dette kroppsfasongreiene er vanskelig jeg...

Har 70D i bhstørrelse - stor pupper, smalt liv - og har alltid gått ut fra at jeg var timeglass. Men etter å ha gått ned 2 kilo har jeg oppdaget at jeg "egentlig" ikke har noe særlig hofter. Går rimelig rett ned fra puppene til hoftebeinet. På den andre siden har jeg tydelig rumpe - og hvis jeg legger på meg er det på området mage/hofter/lår som vistnok skal være typisk for denne kroppstypen. Har også ganske kort midje (et typisk trekk)- men også korte bein :gjeiper: Er rett over 160.

= timeglassfigur...?

Skrevet
Ingen: Hva er jordbærfasong? :)

Det er en kombinasjon av eple og triangel. :)

Ikke helt trillrund, men heller ikke like smal nede som triangelet... Første gangen jeg så den beskrivelsen, var i et dansk magasin. Jeg syntes det passet så bra på min fasong, at jeg adopterte den. :)

Skrevet

mellom timeglass og rett fasong :|

Skrevet

Tror de fleste som har stemt timeglass egentlig er pære. Er visstnok svært få som virkelig har timeglass. Tror det skulle være ti (eller mer) cm. forskjell mellom hofter/område under puppene og midjen.

Skrevet

Iflg. Trinny&Susannahs kroppfasonginndeling er jeg en "vase", som beskrives slik: Susannah: ‘big tits with hips that balance my top half, and a gently defined waist.'

Skrevet

Jeg bruker 70D/ 70DD i bh, jeg er ca 70 cm rundt livet, 73 over navlen, og 93 cm rundt hofter, rompe ennå større og kraftige lår. Jeg anser meg selv for timeglassfigur, for jeg ser da ut som en jente med smal overkropp med store pupper, slank mage og stor rompe og hofter.

Skrevet
Tror de fleste som har stemt timeglass egentlig er pære. Er visstnok svært få som virkelig har timeglass. Tror det skulle være ti (eller mer) cm. forskjell mellom hofter/område under puppene og midjen.

Det kan jeg være enig med deg i, f. eks. Kate Winslet går for å ha pærefigur.

Skrevet
Utifra cm så har jeg timeglass, men er ikke alltid det synes når jeg har klær på, veldig sjeldent egentlig.

Så tviler på det er mange som tenker "wow hun har smal midje" når de ser meg på gata. :gjeiper:

Dette er en typisk timeglassfigur! Har du samme forholdet mellom hofter-midje-skuldre? Grattis, da har du timeglassfigur. :)

Skrevet

Jeg har små pupper, smal midje og litt hofter, så jeg er en pære. Tror de fleste assosierer pære som negativt, men jeg er en fornøyd pære :ler:

Gjest Gjest_kaia_*
Skrevet

JEg har pære....bare opp - ned :-)) Stor byste og mage...og smale,lange lekre bein :-))

Skrevet

"men mange finner at midjen på topper og/eller bukser er for stor for deres egentlige midje." urk.. Der har man hvorfor ikke det er lett å spotte noen med liten midje på gata, med mindre man bruker midjebelte elns.

Tror jeg skal bytte til pinup stil. :tommelopp:

Skrevet

Det er fordi at toppen skal passe til mange figurer, selv de med ekstra spekk på magen. De sitter ikke der og tenker når de lager plagget "denne skal være så og så smal siden pittie bare er 3 cm rundt livet".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...