Gå til innhold

Manipulerende Mennesker

Anbefalte innlegg

Gjest Trist og nedfor
Skrevet

For et år siden så møtte jeg en mann på et kurs med jobben. Jeg var midt i et samlivsbrudd og var nok et enkelt bytte..

Denne mannen satte inn en veldig sjarmoffensiv, sendte meldinger, ringte og han fikk meg faktisk til å føle meg som en prinsesse.. Gikk lang tid før jeg i det hele tatt kom til det steget å kysse han, for det var uaktuelt for meg å holde på med andre så lenge jeg fremdeles bodde med eksen.

I begynnelsen var alt bra og han sa hele tid hvor heldig han var som fikk være med meg, hvor spesiell jeg var osv. Jeg slukte dette rått:/

Pga av at jeg nettopp var kommet ut av et forhold og pga av noe greier hos han så ble vi enige om å ikke si noe til andre med en gang.. Og det gikk fint i starten, men med en gang jeg begynte å stille krav til han om å gjøre ting i lag osv så trakk han seg bort og kunne være skikkelig kald og avvisendes i flere dager. Dette skjedde flere ganger og jeg innså at jeg måtte komme meg bort fra dette... Tok det opp med han og han var så enig. Han hadde nok ikke de rette følelsene for da hadde han ikke behandlet meg på denne måten. Jeg satt igjen med verdens dårligste selvbilde. Selv om det var jeg som brøt, så måtte han ha siste ordet og tråkke meg ned i driten med å få frem at han ikke hadde følelser og at dette var det beste!

Allikevel så er det han som kommer krypende tilbake vær gang og er så lei seg for måten han har behandlet meg og han vet så utrolig godt hvilke knapper han skal trykke på for å få meg der han vil ha meg.

Dette har skjedd flere ganger nå og det blir litt som en ond sirkel.

Tilfedigvis så fikk jeg vite at det ikke bare er meg han holder på med sånn.. han har to andre jenter hvor han har kjørt samme opplegget, samme historien og ting må holdes hemmelig.

Ble skikkelig sint når jeg fikk vite dette, men samtidig også veldig glad for nå vet jeg at jeg klarer å avvise han viss han kommer krypende nok en gang. Jeg vet jeg ikke er forelsket i han lenger.. men måten han manipulerer meg på får meg til å føle at jeg er avhengig av han, uten at han er bevisst stygg med meg på noen måte. Han fremstiller seg alltid fattet, rasjonell og kontrollert..

Men sitter her med verdens dårligste følelse.. Jeg trodde jeg var en god menneskekjenner som ikke gikk fem på.. Men er vel litt for snill.

Lang å rotete dette, men godt å få skrivet det ned også.

Så nå lurer ¨jeg på hvordan man kan avsløre slike mennesker som bare manipulerer omgivelsene sine og som ikke bryr seg om at de tråkker på andre mennesker? Forstår de ikke selv at det ødelegger andre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I begynnelsen var alt bra og han sa hele tid hvor heldig han var som fikk være med meg, hvor spesiell jeg var osv. Jeg slukte dette rått:/

-----Alt er alltid bra i Begynnelsen!!

med en gang jeg begynte å stille krav til han om å gjøre ting i lag osv så trakk han seg bort og kunne være skikkelig kald og avvisendes i flere dager. Dette skjedde flere ganger

----- og det er vel for all del IKKE en slik mann du vil bruke tid og krefter på? Et forhold skal gå for det meste av seg selv.. Det er derfor vi bruker tid på å bli kjent.. for å finne ut om han virkelig var den rette.. Han virker ikke snill.. han gjør det ikke godt..

og jeg innså at jeg måtte komme meg bort fra dette...

---- Bra det er nettopp hva du må gjøre.. Samme hvor mange unskyldninger og forklaringer han kommer med.. Samme om han er et vemmelig manipulativt menneske eller ei.. Samme hvor høyt han elsker deg..

Han er jo rett og slett ikke grei med deg...

Så nå lurer ¨jeg på hvordan man kan avsløre slike mennesker som bare manipulerer omgivelsene sine og som ikke bryr seg om at de tråkker på andre mennesker? Forstår de ikke selv at det ødelegger andre???

Nei, jeg tror ikke slike mennesker bryr seg om de ødelgger andre.

Og du; det spiller vel virkelig ingen trille hvorvidt han ER manipulativ eller ei.. når han oppfører seg som en slem mann?

Sett deg på Feiekoster og dra din vei..:)

-det finnes faktisk flere der ute.. som ikke forandrer personlighet når man begynner å "stille krav".. som er snille og elskverdige.. og vil deg det beste..

Skrevet

Jeg vet det, og jeg har også sagt til han at jeg ikke vil ha noe mer med han å gjøre, men det er allikevel tungt og trist.

Jeg sitter ikke igjen med kjærlighetssorg, men ødelagt selvbilde og føler meg så til de grader tråkket på!!

Og jeg klarer heller ikke forstå hvorfor jeg vil ha han. Han er aldrende, lite hår, småfeit og egentlig så finnes han ikke atraktiv.. Men når noen ikke er kjekke og ikke er flotte utseendemessige heller så er det ikke mye å samle på :)

Skrevet

Manipulerende mennesker klarer ikke annet enn å trykke fine og vakre personligheter ned i en uendelig hengemyr av gjørme og dritt, og kan bare møtes med en kald og en like upersonlig skulder.

Det å forsøke å hjelpe dem opp og frem er et uendelig tapsprosjekt, så si bare "Takk skal du ha, og ha det bra!", og gå videre i livet, hvor du selv stiger "opp og frem" til noe som er så uendelig langt mye bedre for deg selv enn akkurat bare dette.

Skrevet
Denne mannen satte inn en veldig sjarmoffensiv, sendte meldinger, ringte og han fikk meg faktisk til å føle meg som en prinsesse...

Dette er faresignalene. Altså, det er hyggelig å bli behandlet pent i begynnelsen av et forhold, men de mennene som setter alle kluter til er det ofte noe galt med. De kan f.eks. være veldig sjalu og eiesyke - eller være veldig manipulerende. Se opp neste gang og finn deg heller en mann som er snill, men som ikke bærer deg på gullstol.

Gjest Gjest_333_*
Skrevet

Det er også min erfaring at de som er veldig gentle og oppvartende i starten er det noe alvorlig gærent med. Det er godt å føle seg spesiell og viktig, men føles det litt klamt og kvelende i starten kan man tenke seg hvordan det blir senere. Vil han være med deg hele tiden? Da vil han med andre ord ikke at du skal bruke noe tid på andre og han vil se med egne øyne at han er din eneste. Rennt, Lola, rennt!

Skrevet

En måte å avsløre manipulerende mennesker på, er å se hva de gjør, og ikke høre på hva de sier:-)

Gjest Gjest_marit_*
Skrevet

det er en god artikkel om dette i desemberutgaven av woman. kanskje litt vanskelig å få tak i nå, og jeg har det ikke her.

Gjest Gjest_Gjest2_*
Skrevet

Kom deg unna! Vedkommende vil sannsynligvis aldri stoppe med manipuleringen. Da må han i såfall selv bli oppmerksom på hva han driver med, og det kan ta laaang tid!

Gjest Gjest_entotre_*
Skrevet
En måte å avsløre manipulerende mennesker på, er å se hva de gjør, og ikke høre på hva de sier:-)

HELT ENIG!

Skrevet
Og jeg klarer heller ikke forstå hvorfor jeg vil ha han. Han er aldrende, lite hår, småfeit og egentlig så finnes han ikke atraktiv.. Men når noen ikke er kjekke og ikke er flotte utseendemessige heller så er det ikke mye å samle på :)

Kanskje han fikk deg til å føle deg veldig spesiell, med alle komplimentene og oppmerksomheten i begynnelsen. Og du savner denne følelsen. Dette har sikkert noe med at du kanskje ikke hadde så godt selvbilde i utgangspunktetl. Hvis du selv bygger opp selvbildet ditt, gir deg selv komplimenter og ros for alt positivt ved deg, så vil du gjøre deg helt uavhengig av slike menn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...