Gå til innhold

Stakkars kundebehandlere!

Fremhevede innlegg

Gjest Forbannet
Skrevet

Idag er min siste dag som kundebehandler i et stort teleselskap, og glad er jeg for det! Maken til mere frekke folk som ringer inn har jeg aldri vært borti, kunne aldri i min villeste fantasi oppført meg slik mot noen andre mennesker som enkelte får seg til å gjøre.

Greit, jeg forstår hvis selskapet virkelig har gjort en feil. Men når man rett å slett bli truet på livet, kalt all verdens stygge ting og anmeldt for at kundene ikke kan betale regningene sine og telefonen er blitt sperret, da går det for langt!!

For det første er dette jobben vår, vi prøver å hjelpe og faktisk gjøre det beste for våre kunder. Men det noen ikke forstår er at det finnes system og REGLER OG LOVER! Slike ting som man ikke kan bryte for da mister vi både jobben i tillegg til at noen ganger finnes det bare ikke en magisk knapp som kan trylle vekk alle "stopp" skiltene vi får når vi prøver å gjøre det kunden ønsker. :kjefte:

Vi kan ikke, ikke fordi vi ikke vil, men vi rett og slett ikke KAN!!

Kjenner jeg blir forbannet over mennesker som ikke skjønner at når man ikke har betalt regningene sine på tre måneder, at det ikke er MIN feil at telefonen er blitt sperret, og at systemet KREVER en innbetaling før den blir åpnet igjen. :kjefte:

En stooor klem til dere kundebehandlere der ute, dere blir behandlet som dritt, men klarer likevell og være imøtekommende og blide til neste kunde!! En stor takk til dere!

Og en stor takk til dere kunder der ute som skjønner at vi gjør vårt beste og prøver så godt dere kan og holde fortvilelsen og aggresjon deres for dere selv!

(Måtte bare få lufte litt.. Unnskyld.. :rødme: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vel, det er en del av vår hverdag, på godt og vondt. Selv er jeg veldig glad i jobben som kundebehandler, men ja, jeg forstår hva du mener. Spesielt i saker hvor jeg faktisk snakker sant, hvor jeg sier at "jeg kan ikke gjøre dette, for det er faktisk ikke lov", for så å få slengt etter meg at jeg er hore eller hva verre er. Eller disse indignerte menneskene som absolutt skal snakke med min sjef fordi de ikke klarer å tro på hva jeg sier, men blir selvsagt ikke særlig høye i hatten når det jeg har sagt viser seg å være helt riktig.

Nå er jeg en som gjerne vil strekke meg langt, og det har hendt jeg har sittet lenge over tida enn det jeg egentlig skal for å blidgjøre kundene. På mange måter gjør det meg ingenting, men jeg blir litt irritert når disse kundene bare forventer at jeg skal gjøre noe som egentlig ikke er en del av mine arbeidsoppgaver.

Og det nytter heller ikke å komme til meg å klage på åpningstidene (som forøvrig faktisk er lengst opp av alle selskapene innen samme bransje) eller at posten er treg med en regning. Og at alt ikke er åpent på nyttårsaften må man dessverre finne seg i. Jo mindre kjeft man bruker, jo mer innstilt er jeg også på å hjelpe. Og selvsagt: en som en sint på åpenbare feil fra vår side er selvsagt noe jeg tar innover meg, men når den feilen engang er gjort, så får ikke jeg gjort mer enn å rapportere det videre og beklage. Noe jeg alltid gjør, og jeg strekker meg langt for å blidgjøre dem igjen, men i noen tilfeller er det selvsagt bare så mye man kan gjøre.

Heldigvis er ikke hverdagen bare preget av de sinte kundene, men ja: det finnes en del av dem. Ofte også med meget god grunn. Det hjelper dog ikke med en kjeft som strekker seg herfra til månen, det kommer lite konstruktivt av det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

skulle gjerne skrevet under på at dette var min siste dag oxo, men slik det ser ut er det ikke noe nytt å gå til gitt....får bare holde ut.

Skrevet

Har selv jobbet som kundebehandler i noen år nå.

Elsker jobben! Du vil ikke tro hvor mange gode stunder jeg har hatt :)

Og det er de som veier opp mot kundene som:

-alltid tror de har rett.

-som aldri vil forstå, enda du forklarer på 4 forskjellige måter.

-de som truer deg på livet, men som holder kjeft i det du kan si hva de heter, hvor de bor og at du ikke trenger mer enn ett lovord til før du anmelder de.

-som krangler i 30 min uten å innse at jeg faktisk ikke er tryllekunstner.

Og lista kan fort bli lengre..

Det er da det er godt med gode kollegaer hvor man kan le litt og snakke om hvor koselige kunder eller hvor teite kunder du har hatt :)

Skrevet

Beundrer dere så mye som klarer å holde ut og faktisk trives med det.. :) Stoor kred til dere.. :klemmer:

Skrevet

Jeg jobber ikke over telefon jeg da, men med kundebehandling.

Det er ikke måte på hva folk ikke krever, enkelte eier ikke skam!

Men det er de som får dagen til å gå, og som man får artige historier om;) men det skal bli godt å bli ferdig utdannet komme seg ut i en annen jobb;)

Skrevet

Har selv jobbet med kundebehandling på telefon og mail i 6 år, og jeg skal ærlig si at jeg har trives utrolig godt!

De fleste som har tatt kontakt er hyggelige. Ja, noen er jo sure, men hva kan man gjøre ? jeg sier som det er, og beklager at jeg ikke kan gjøre noe, men det bryter meg retningslinjer etc. Da går det ofte roligere for seg.

Dog finnes jo disse idiotene, som sier "fiks det da!!" "FIks det nå!" . Og ikke ønsker å ta imot hjelp som må gjøres for å fikse problemet, og bare legger på. Sånne tenker jeg ikke på i mer enn 10 sek etter at samtalen er ferdig.

Jeg har aldri lagt på en samtale, da jeg fint klarer å kontrollere meg selv. Uansett hvilken idiot kunden er, klarer jeg alltid å snakke rolig og seriøst, og sier at om vi begge kan snakke på en ordentlig måte kan vi løse problemet fortere. Hvis de har vært virkelig ufyselige mot meg personlig, så har jeg sagt at jeg syns det hadde vært ålreit hvis vi kunne holdt samtalen utenfor personlige angrep og heller jobbet med problemet.

Jeg er nå under høyere utdannelse , og kan vel egentlig ikke tenke meg en slik jobb igjen, men det er fordi jeg er lei av å ha det presset med at "det er 15 i kø nå folkens" over ryggen, og ikke pga jobben selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...