Gå til innhold

Dere som pusser opp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser på misunnelse alle som pusser opp her og der og stadig vekk.

Er dere alle gjeldsslaver, eller sparer alle opp til slike ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

50 000 fra mor, 50 000 fra mormor, 50 000 i bonus på jobben, lav rente, eldre barn= mindre utgifter på barnepass, avviklet en bil, leier ut en hybel...., gjør mye praktisk selv =billig, praktisk hjelp fra søsken...

Skrevet

Lån fra familie. Gjeldsslave :filer:

Skrevet

I 2009 brukte vi (er 2) ca 80 000 på oppussing av vår leilighet. Alt ble finansiert med oppsparte midler. Så nå er det bare å bygge opp sparekontoen igjen :filer:

Gjest aldri ferdig?
Skrevet

Vi renoverer et gammel hus, bygger ut og pusser opp.

Vi setter av det vi klarer av lønna, låner i banken og gjør det meste av jobben selv.

Gjest Gjest_P_*
Skrevet

Hos oss er det tradisjon at mesteparten av feriepengene går med til sånt.

Ellers ekstra utbetalinger blir som regel satt til side og brukt på huset, det også.

Skrevet

Her og. Feriepenger, overtid, skattepenger, deler av lønn etc. Et evig opppussingshelvete. *drittlei*

Skrevet

Sparer litt, og kjøper det vi trenger etterhvert som tilbud og kampanjer dukker opp her og der, og så gjør vi alt selv, vil ikke bruke penger på at andre skal gjøre arbeidet om det er mulig for oss å gjøre det :)

Byggevarer er billigst på coop obs etter min erfaring, om det ikke da er spesielle tilbud hos andre kjeder. På små plasser er det dessverre mange ganger bare 1-2 forhandlere å velge mellom, siden det er lite konkurranse, tar de ofte overpris på varene sine.

Tror f.eks man kunne spart inn halve kjøkkenet sitt ved å planlegge det på ikea's tegneprogram, skrive ut handlelisten og kjøre og kjøpe det i en større by, selv om det skulle være 50 mil dit! Generalisering kanskje.. Mener bare at det kan være mye å spare!

For oss er det viktig å finne rimelige varer, selv om det også skal være av bra kvalitet. Da må man som regel lete litt, og vente en stund, så om det haster veldig med oppussingen er jo ikke dette et alternativ, selvfølgelig. Prioritering av hva som er viktig må også til, jeg velger ikke noe jeg synes er stygt selv om det er aller så billig, men kan vurdere om det er f.eks 2 varer som er tilnærmet like men har stor prisforskjell, og jeg liker den dyreste best, om det virkelig er viktig å ta den med høyest pris om den rimeligste er fin/grei, den også.. Sorry for den dårlige forklaringen!! :)

Skrevet

et og et rom........man merker ikke utgiftene

Gjest NiChia
Skrevet

Jeg arvet penger og brukte litt av det til å kjøpe en billig leilighet, og nå bruker vi resten til å pusse opp. Etterhvert skal vi sette av litt av inntektene til det.

Skrevet

Dersom du ikke merker utgiftene, kan du umulig gjøre særlig mer enn å kjøpe en bøtte maling og en pensel eller to. Eller kjøpe veldig billig laminat.

Skrevet

da har du mye penger å sette av.

vi brukte 7000 - ja,tusen(materialer og maling) på å legge miljøtapet av billigste sort og male i en liten stue.

pusset opp en liten gang nå - og maling samt sparkel+redskaper kostet vel tilsammen 2500-3000 kr.

og da har vi ikke rørt gulvet eller regnet med nye møbler,

Skrevet

Vi har pusset opp kjøkken og stue.

På kjøkkenet brukte vi tilsammen 13 000,- på nye benkeplater, maling, fliser, skap, håndtak, osv.(ikke annet enn maling i tak, ingenting på gulv gjort.)

Vi sparte noe, kjøpte fliser i Sverige, og brukte når vi hadde råd rett og slett! Vi brukte vel mellom 7-12 mnd på å kjøpe inn alt.

Til stua brukte vi ca 3500,-, ny tapet, maling, noe treplater(de man har på veggen.. i all verden er det de heter...*jernteppe*).

Her lånte vi penger av mine foreldre,(Vi bestemte oss på dagen for å starte, og det var rett før jul..Hadde dermed ikke penger akkurat da) men betalte tilbake så mye vi kunne i mnd etter.

Vi har selvsagt gjort alt selv også.

Det eneste er vel å spare, kanskje låne litt av nær familie og kjøpe litt og litt når en har penger. Event. ta opp lån i banken.

Skrevet

Bruker lang tid og bekjentskaper ;)

Vi har bygd på en etasje, det har tatt laaang tid, men vi har gjort det uten èn eneste krone ekstra i lån, og det var målet vårt (mitt). Har en samlet inntekt på ca 650 000, og huslån på 1,7 mill i tillegg til billån, så at vi har klart det er jeg STOLT av! :D

Med gode bekjentskaper har vi fått endel til veldig god pris, samtidig som min mann har gjort ALT selv.

Byggmax har vært godt brukt :)

Har brukt 28 000 på ting vi ikke kunne gjort selv (pga godkjenning), og på en ting vi ikke visste helt hvordan vi skulle gjøre/orket.

Gjest Gjest_Esther_*
Skrevet

Vi pusset opp huset vårt ifjor og brukte penger fra en arv jeg fikk til dette.

Renoverte bla badet, vanvittig kostbart og hvis jeg ikke hadde arvet 800.000 så måtte vi ha lånt penger eller ventet med renoveringen. I tillegg til badet fikk vi gjort masse annet, nye trapper, maling, kjøkken, walk-in garderobe, vaskerom, osv ... Iflg mannen er jeg den mest utålmodige kvinnen som finnes så jeg kunne aldri brukt flere år på å pusse opp huset.

Nå fikk vi et "nytt" hus på veldig kort tid.

Skrevet

Jeg har også lyst å pusse opp! Men økonomien tillater ikke det..

MEN har nå malt kjøkken og bad, maleruller, whitesprit og maling koster ikke mye, så det ble to nye rom for meg :)

En får ta litt om gangen :)

Hadde lyst å dekorere litt på badet med sjablonger, er det noen som vet hvor jeg finner det? Har vært rundt på fargehandlere, men synes de hadde dårlig utvalg.

Skrevet
Hadde lyst å dekorere litt på badet med sjablonger, er det noen som vet hvor jeg finner det? Har vært rundt på fargehandlere, men synes de hadde dårlig utvalg.

Stemmer! Jordan produserte sjablonger før, men det var for liten etterspørsel en periode. Derfor sluttet de.

Jeg hadde prøvd hobbybutikker og internett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...